دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه خبر داد :

دریافت ۱ هزار و ۳۸۶ اثر در همایش کتاب سال حوزه

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه از برگزاری آیین اختتامیه این همایش در روز دوازدهم بهمن‌ماه امسال خبر داد و گفت: ۱ هزار و ۳۸۶ اثر به دبیرخانه بیست و پنجمین دوره این همایش در قم ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام سید حمید جزائری پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش کتاب سال حوزه که در سالن انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: بازه زمانی ارسال آثار از اسفند ۱۴۰۱ تا اول تیرماه امسال بود که این مهلت تا پایان مردادماه تمدید شد.
وی ادامه داد: از مجموع آثار وارد شده به دبیرخانه همایش، یک هزار و ۳۱ مورد کتاب و ۳۵۵ مورد پایان‌نامه است که آثار برادران یک هزار و ۱۴۸ اثر و آثار خواهران نیز ۲۳۸ اثر بوده است.
دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: در بین کل آثار ارسال شده یک هزار و ۲۸۴ اثر از طلاب ایرانی و ۱۰۳ اثر از طلاب خارجی است که چهار اثر به‌عنوان اثر برگزیده، ۳۰ اثر به‌عنوان آثار شایسته تقدیر و ۳۲ اثر به‌عنوان آثار شایسته تحسین در اختتامیه معرفی خواهند شد.
وی ابراز داشت: در همایش کتاب سال امسال نسبت به سال قبل ۳۵ درصد رشد وجود داشت همچنین در ارسال آثار از سوی خواهران طلبه در سال جاری رشد ۴۰ درصدی را شاهد هستیم.
حجت‌الاسلام جزائری افزود:  امسال از ۱۱ کشور هند، نیجریه، کنگو، کنیا، عراق، سوریه، افغانستان، تونس، پاکستان، الجزایر و بوسنی به دبیرخانه جشنواره کتاب سال حوزه آثاری ارسال شده است.
وی تصریح کرد: در امتیازدهی به آثار برگزیده، علاوه بر توجه به قالب‌های شکلی و محتوایی اثر، توجه به محورهای ویژه‌ای چون خانواده و هوش مصنوعی توسط داوران در نظر گرفته شده است.
دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه در ادامه گفت: اختتامیه همایش، روز پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه جاری ساعت ۹ در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفا قم با سخنرانی حضرات آیات جعفر سبحانی از مراجع تقلید و علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در همایش امسال از مقام فاخر مرحوم آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی از مراجع فقید تقلید و از سه ناشر نیز تجلیل به عمل می‌آید.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47338
اخبار مرتبط

نظرات شما