بانوی حافظ کل قرآن کریم:

قرآن عامل بازدارنده از معضلات فردی و اجتماعی است

بانوی حافظ کل قرآن کریم شرکت‌کننده در مسابقات خانوادگی بسیج گفت: قرآن در هر خانه‌ای جاری باشد تأثیرگذار است من این تأثیر را در زندگی مشاهده کردم، قرآن به‌عنوان یک عامل بازدارنده در برابر کار خطا و راه اشتباه عمل می‌کند.

طاهره خواجویی حافظ کل قرآن کریم که به همراه همسر و دو فرزند خود از استان کرمان شهرستان سیرجان در مسابقات قرآن بسیج شرکت کرده و چند روز مهمان شهر مقدس قم بود در گفتگو با خبرنگار
پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: چند سالی است که به‌عنوان مربی قرآن در حال فعالیت در مدارس و مؤسسات قرآنی شهر سیرجان هستم.

وی ادامه داد: همسرم معین سیاهکوهی نیز قاری قرآن و فعال قرآنی و از اساتید صوت و لحن شهر سیرجان است و شاگردان زیادی در زمینه قرآن تربیت‌کرده است.

حافظ کل قرآن کریم بیان داشت: همواره فرزندانم را برای حرکت در مسیر قرآن تشویق می‌کنم، پسرم کلاس سوم دبستان و دخترم نیز پیش‌دبستانی است، دخترم مشغول روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است و پسرم دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن را گذرانده و مشغول حفظ قرآن کریم است.

خواجویی خاطرنشان کرد: برای قرآنی شدن فرزندان باید مدیریت صحیحی صورت گیرد از جمله اینکه به اقتضای سن از اطرافشان تأثیر می‌پذیرند باید محیطی که فرزندان در آنها حضور پیدا می‌کنند مناسب باشد باتوجه‌به فضای مدارس قرآنی و حضور افراد مؤثر در این مدارس، حضور در این مدارس تأثیر زیادی روی فرزندان من داشت.

وی اضافه کرد: علاوه‌برآن من و همسرم در محیط خانه به قرآن و اهمیت قرائت قرآن علاقه‌مندی نشان می‌دهیم همین کار باعث الگوی گیری فرزندانمان از ما شده است.

حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: قرآن در هر خانه‌ای جاری و ساری باشد تأثیرگذار است من شخصاً این تأثیر را در زندگی مشاهده کردم، قرآن علاوه بر تأثیرگذاری اخلاقی به‌عنوان یک عامل بازدارنده عمل می‌کند بازدارنده در برابر کار خطا و راه اشتباه عمل می‌کند و آثار و برکات زیادی دارد.

خواجویی تأکید کرد: اینکه والدین خودشان قاری و حافظ قرآن باشند؛ اما فرزندان را تشویق به قرآن نکنند قابل‌قبول نیست، من و همسرم هرگز فرزندانمان را برای قرائت و حفظ قرآن اجبار نکردیم؛ بلکه با تشویق و فراهم‌آوردن شرایط مناسب باعث علاقه‌مندی آنها به قرآن شدیم.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها حتماً فرزندان خود را در مسیر قرآن قرار دهند باتوجه‌به اینکه سبک زندگی‌ها کمی تغییر کرده حرکت در مسیر قرآن باعث ایمنی فرزندان شده و جامعه هم به سمت خوبی حرکت می‌کند.

حافظ کل قرآن کریم با تقدیر از حرکت قرآنی بسیج در برگزاری مسابقات خانوادگی قرآن کریم، عنوان داشت: این مسابقات باعث شد خانواده‌ها با هر توانی بتوانند در مسابقات شرکت کنند و این کار باعث افزایش انگیزه قرآنی در خانواده و رشد فرزندان در زمینه قرآن خواهد شد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47350
اخبار مرتبط

نظرات شما