شرکت‌کننده مسابقات قرآن بسیج کشور:

احترام به پدر و مادر را از قرآن یاد گرفتم

شرکت‌کننده مسابقات قرآن بسیج کشور گفت: سی جزء قرآن را حفظ هستم، قبل از اینکه قرآن را حفظ کنم در کارهای خانه به مادرم کمک می‌کنم؛ زیرا قرآن گفته به پدر و مادر نیکی کنید پس قبل از حفظ قرآن باید به آن عمل کنم تا حافظ خوبی باشم.

مریم ترکی شرکت‌کننده از شهر آران و بیدگل استان اصفهان در بخش حفظ رقابتی فردی سی‌امین دوره مسابقات کشوری قرآن بسیج که در استان قم در حال برگزاری است در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: ۱۶ سال سن دارم و حافظ کل قرآن کریم هستم و در بخش حفظ کل رقابتی نوجوانان در مسابقات قرآن بسیج کشور شرکت کردم.

حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: از سن ده‌سالگی حفظ قرآن را شروع کردند و در طی ۶ سال توانستم کل قرآن را حفظ کنم در ابتدا کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی یکی از مجموعه‌های فرهنگی شهر آران و بیدگل را شرکت کردم که در این مجتمع فرهنگی کلاس‌های حفظ قرآن نیز برگزار می‌شود زودتر از این‌ها می‌خواستم حفظ قرآن را شروع کنم؛ اما کلاس‌های این مجتمع فرهنگی برای بچه‌های بالای ۱۰ سال بود.

وی خاطرنشان کرد: پدر و مادرم در این راه خیلی من را حمایت و کمک کردند تا بتوانم کل قرآن را حفظ کنم در هزینه کلاس و همراهی‌کردن من برای رفتن به کلاس حفظ قرآن همیشه با من همراه بودند.

ترکی اضافه کرد: بعضی‌اوقات من خسته می‌شدم مادر و پدرم با من صحبت می‌کردند و به من امیدواری و آرامش می‌دادند کمکم می‌کردند تا بتوانم این مسیر قرآنی را به‌درستی ادامه دهم هیچ‌گاه من را اجبار به حفظ قرآن نکردند؛ اما همیشه مشوق و همراه من بودند.

حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: قرآن هرگز باعث نشده که من در درس و مدرسه خود نمره پایین کسب کنم؛ بلکه همواره حفظ قرآن باعث تقویت حافظه من شد تا جایی که نمره‌های بهتری در مدرسه کسب کردم؛ یعنی با زحمت کم‌تر در درس‌هایم موفق شدم.

وی ادامه داد: هم‌کلاسی‌های من همیشه به من می‌گفتند چگونه است که کم‌تر درس می‌خوانی؛ اما بهتر از ما نمره کسب می‌کنی همه این‌ها رو مدیون قرآن بوده و هستم موفقیت‌های درسی‌ام به برکت قرآن بوده است.

ترکی بیان داشت: قرآن باعث نمی‌شود که از دیگر امور زندگی از جمله کمک‌کردن به کارهای خانه، درس‌خواندن و دیگر تفریحاتم باز بمانم؛ بلکه همواره اول در ابتدا کارهای خانه را که به من محول شده انجام می‌دهم سپس آمادهٔ حفظ قرآن می‌شوم؛ زیرا در خود قرآن به انجام کارهای خوب ازجمله نیکی به پدر و مادر توصیه‌شده است ما اول باید به قرآن عمل کنم سپس آن را حفظ کنم.

شرکت‌کننده مسابقات قرآن بسیج کشور تأکید کرد: قرآن تأثیر زیادی در زندگی، اخلاق و درس من داشته است به نظر خودم اخلاقم آن‌طور که باید خوب نبود؛ اما بعد از این‌که وارد حفظ و قرائت قرآن شدم واقعاً در برخورد با دیگران و خانواده اخلاق خیلی بهتری پیدا کردم خودم نیز به‌مرورزمان متوجه شدم که قرآن روی اخلاق من تأثیر گذاشته و من رفتار بهتری دارم.

حافظ کل قرآن کریم گفت: می‌دانم قرآن برکات ریزودرشت دیگری در زندگی من دارد که مطمئناً بعدها آشکار خواهد شد.

ترکی اظهار داشت: سطح مسابقات قرآن بسیج بسیار خوب بود این‌که همه اقشار در هر سطحی می‌توانستند در این مسابقات شرکت کنند بسیار خوب بود تنوع خوبی هم داشت اینجا باعث می‌شد که استعدادها هدر نرود و هر شخصی در زمینه‌ای که استعداد دارد بتواند در مسابقات شرکت کند و خود را در آن زمینه بالا ببرد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47371
اخبار مرتبط

نظرات شما