نوجوان حافظ کل قرآن کریم:

از والدینم که من را در مسیر قرآن قرار دادند تشکر می‌کنم

والدینم در حفظ قرآن کریم خیلی به من کمک می‌کردند از زحمات پدر و مادرم تشکر می‌کنم؛ اینها بخشی از صحبت‌های نوجوان دوازده‌ساله حافظ کل قرآن کریم شرکت‌کننده در مسابقات قرآن بسیج کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج کشور در قم در حال برگزاری است جوانان و نوجوانان زیادی از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند نوجوانان قرآنی که با وجود سن کم همه قرآن را حفظ هستند خوش‌برخورد و مهربان در سالن مسابقات یا در انتظار انجام مسابقه و یا چشم‌انتظار نتایج هستند.

 یکی از این نوجوانان دوست‌داشتنی امیرحسین نریمانی دوازده‌ساله شرکت‌کننده از استان آذربایجان شرقی شهر تبریز است این نوجوانان قرآنی در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: از مهدکودک حفظ قرآن را شروع کردم و در چهار سال توانستم کل قرآن کریم را حفظ کنم پدر و مادرم در حفظ قرآن کریم خیلی به من کمک می‌کردند و زحمات پدر و مادرم تشکر می‌کنم.

حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: پدر و مادرم در منزل قرآن قرائت می‌کنند و مادرم نیز حافظ ۱۵ جزء قرآن کریم است، من قرآن را دوست دارم و حفظ قرآن باعث نشده که از درس و بقیه کارها مثل ورزش عقب بمانم، نمرات من همه خیلی خوب است.

نریمانی گفت: من خودم قرآن را دوست دارد و پدر و مادرم هرگز من را مجبور نمی‌کردند که قرآن حفظ کنم به بچه‌ها که هنوز قرآن را حفظ نکرده و یا قرائت نمی‌کنند می‌گویم که با توکل به خدا این کار را شروع کنید من با این‌که حافظ کل قرآن هستم همچنان به خواندن قرآن ادامه خواهم داد.

ناهید رستمی مادر امیرحسین حافظ کل قرآن کریم نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پسرم به کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن می‌رفت وقتی قرآن را بازمی‌گردیم که امیرحسین قرائت را تمرین کند دیدم سوره‌ها را از حفظ می‌خواند متوجه استعداد پسرم در حفظ قرآن شدم تصمیم گرفتیم که وی را در کلاس‌های حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کنیم.

رستمی خاطرنشان کرد: پدر و مادر نقش بسیار زیادی در قرآن شدن فرزندان دارند وقتی والدین قرآن اهمیت داده و آن را قرائت و در خانه تکریم کنند فرزندان نیز از پدر و مادر الگو می‌گیرند.

حافظ قرآن کریم بیان داشت: تأثیرگذاری قرآن در زندگی صددرصدی است هرگز وقت خانواده ما به بیهودگی نمی‌گذرد و از زمان بهترین استفاده را می‌کنیم همیشه صوت قرآن در منزل ما پخش می‌شود.

رستمی افزود: برای امیرحسین برنامه تشویقی در نظر می‌گیریم، پسرم قرآن را روزانه مرور می‌کند سپس به کارها و تفریحات خود می‌پردازد همه کارها و فعالیت‌های امیرحسین مدیریت شده است تا هم به حفظ و تثبیت قرآن برسد هم به بازی و درس برسد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47394
اخبار مرتبط

نظرات شما