رضایت شرکت‌کنندگان از برگزاری مسابقات قرآن بسیج؛

اینجا صفا و صمیمیت موج می‌زند+ عکس

هر کجا را نگاه می‌کنم صفا و صمیمیت موج می‌زند، اینجا محل برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآن کریم بسیج کشور است که به میزبانی قم از ۶ بهمن تا ۱۱ بهمن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ​​​​​فضا بسیار صمیمی و معنوی است خانواده‌ها هرکدام در گوشه‌ای از سالن کنار هم نشسته و با هم‌صحبت می‌کنند اصلاً شبیه مسابقه نیست اینجا صفا و صمیمیت موج می‌زند اینجا محل برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآن کریم بسیج کشور است که به میزبانی قم از ۶ بهمن تا ۱۱ بهمن برگزار شد.

 مسابقات در سه بخش خانوادگی، فردی و گروهی برگزار شد بخش خانوادگی این مسابقات از نکات جالب‌توجه آن بود، خانواده‌ها از شهرهای مختلف در این مسابقات حضور پیدا کردند حضور خانواده‌های قرآنی فضا را از شکل مسابقات تبدیل به فضای معنوی و صمیمانه کرده است.

حرفی از رقابت نیست

خانواده‌ها با هم گفتگو می‌کنند، به هم کمک می‌کنند و به فرزندان آرامش می‌دهند مادران و دختران در گوشه‌ای نشسته و باهم از شهرهای خود می‌گویند، مادری که از کرمان آمده برای رقیب مسابقه خود که از شهر مشهد است سوغاتی از کرمان آورده و از او التماس دعا دارد.


قرارگرفتن خانواده‌های قرآنی کنار هم

ورمزیار مادری که به همراه همسر و فرزندان خود از شهر همدان در بخش خانوادگی مسابقات شرکت کرده به خبرنگار ما می‌گوید سطح مسابقات خوب بود، اینجا حرف رقابت نیست؛ بلکه قرارگرفتن خانواده‌های قرآنی کنار هم است، ان‌شاءالله همه شرکت‌کنندگان دست پر از این مسابقات به شهرهای خود بروند، معنویت این مسابقات بهترین جایزه است و من و خانواده من نیز به دنبال بار معنوی این مسابقه هستیم، از صمیم قلب می‌گویم برنده‌شدن برای من در این مسابقات ملاک نیست.


نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود

 در میان گپ و گفت‌ها صدای کودک ۹ساله به گوشم می‌رسد که از سختی‌های حفظ قرآن می‌گوید، کودکی هم‌سن خودش در جواب می‌گوید« نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود» باید سختی بکشیم تا بتوانیم قرآن را حفظ کنیم تا قرآن هم به ما کمک کند.

 هوای قم این روزها کمی سرد شد مادری کودکی به آغوش کشیده و از حیاط به سمت ساختمان حرکت می‌کند بانوی دیگری که با خانواده برای شرکت در مسابقات آمده فوراً به سمت او می‌رود و می‌گوید کلاه فرزندت افتاده کلاه روی سر او درست می‌کند تا او سرما نخورد؛ اینجا همه رفتارها قرآنی است خبری از مسابقه و جایزه اول، دوم و سوم نیست.



افزایش انگیزه قرآنی در خانواده 

خواجویی بانوی حافظ کل قرآن کریم که از کرمان به همراه خانواده در این مسابقات حضور یافته با تقدیر از حرکت قرآنی بسیج در برگزاری مسابقات خانوادگی قرآن کریم، عنوان داشت: این مسابقات باعث شد خانواده‌ها با هر توانی بتوانند در مسابقات شرکت کنند و این کار باعث افزایش انگیزه قرآنی در خانواده و رشد فرزندان در زمینه قرآن خواهد شد.


بازار دعوت‌ها گرم است خانواده‌ها همدیگر را دعوت می‌کنند تا در شهر آن‌ها حضور پیدا کنند خانواده‌ای که از ارسباران آمده به خانواده‌ای که از شهر همدان در مسابقات شرکت کرده می‌گوید ما همدان را خیلی دوست داریم و هر جا به مسافرت برویم مسیر خود را از سمت همدان برمی‌گردانیم تا بتوانیم این شهر زیبا را ببینیم.

در بخش از مسابقه خانواده‌گی، خانواده‌ها دو گروه دو گروه آماده می‌شوند تا به سمت استودیوی ضبط بروند مادری کودک خود را خوابانده تا با دیگر فرزند خود برای ضبط به استودیو برود مادران دیگر نگران هستند نکند این کودک سرما بخورد حواسشان به او است.

همچنین فتحی بانوی حافظ کل قرآن کریم شرکت‌کننده از شهر مشهد اظهار داشت: وقتی در مسابقات قرآن شرکت می‌کردم پسرم را نیز با خود همراه می‌کردم و این باعث علاقه‌مندی او به قرآن شد، حرکت بسیج در برگزاری خانوادگی مسابقات قرآن کریم قابل‌تحسین است؛ زیرا هم فرزندان تشویق می‌شوند هم باعث آشنایی خانواده‌های قرآنی می‌شود تا از تجربیات هم در تربیت فرزندان قرآنی استفاده کنند.


وی گفت: مدل برگزاری مسابقات قرآن بسیج کشور با همه مسابقاتی که رفتم متفاوت است اهمیت به خانواده رکن این مسابقات است از طرفی استعدادهای زیادی در مسابقات قرآن بسیج کشور کشف می‌شود امیدوارم این نوع مسابقات ادامه پیدا کند.

در گفتگو با خانواده‌ها متوجه می‌شوم از برگزاری خانوادگی مسابقات قرآن کریم رضایت دارند و اعلام می‌کنند کاش این مسابقات ادامه پیدا کند تا خانواده‌های بیشتر بتوانند در این مسابقات شرکت کنند خانوادگی بودن قرآن مسابقات قرآن باعث ایجاد صمیمیت خاصی بین خود خانواده از جمله بین پدر و مادر و فرزندان شده است.

صدای قرآن به گوش می‌رسد

در بخش فردی و گروهی نیز خیلی‌ها اینجا با هم آشنا شدند با هم گفتگو می‌کنند تا اجرای خوبی داشته باشند، حتی در زمان استراحت نیز صدای قرآن و گپ و گفت برای اجرای بهتر به گوش می‌رسد.


نوجوانان قرآنی که قدردان پدر و مادر هستند و مدام از آن‌ها یاد می‌کنند ریحانه امامی که به همراه خواهرش در بخش گروهی مسابقات شرکت کرده می‌گوید: پدرم کارگر است هر روز بعد از نماز صبح قرآن قرائت می‌کند و ما را نیز به حفظ قرآن تشویق می‌کرد اکنون چهارخواهر حافظ قرآن شدیم، قرآنی شدنم را مدیون پدرم هستم.

اینجا واقعاً بردوباخت معنا ندارد، رقیه امامی نوجوان سیزده‌ساله شرکت‌کننده در بخش رقابتی می‌گوید: با خواهرم در مسابقات قرآن بسیج کشور شرکت کردم و تمام تلاشم را برای مسابقات کردم حتی اگر رتبه نیز کسب نکنم می‌دانم که تمام تلاشم را کردم و بعدازاین هم به روند حفظ و قرائت قرآن ادامه خواهم داد.

ترکی نوجوان شانزده‌ساله حافظ کل قرآن کریم که از شهر کاشان در مسابقات حضور دارد هم از سطح برگزاری مسابقات رضایت دارد و اعلام می‌کند: سطح مسابقات قرآن بسیج بسیار خوب بود این‌که همه اقشار در هر سطحی می‌توانستند در این مسابقات شرکت کنند بسیار خوب بود تنوع خوبی هم داشت اینجا باعث می‌شد که استعدادها هدر نرود و هر شخصی در زمینه‌ای که استعداد دارد بتواند در مسابقات شرکت کند و خود را در آن زمینه بالا ببرد.

نوجوانان و جوانانی که در این مسابقات شرکت کردند فقط حافظ و قاری قرآن نیستند؛ بلکه عمل‌کننده به قرآن نیز هستند و از تأثیر قرآن در زندگی خود می‌گویند.

مریم ترکی شرکت‌کننده مسابقات قرآن بسیج کشور گفت: سی جزء قرآن را حفظ هستم، قبل از اینکه قرآن را حفظ کنم در کارهای خانه به مادرم کمک می‌کنم؛ زیرا قرآن گفته به پدر و مادر نیکی کنید پس قبل از حفظ قرآن باید به آن عمل کنم تا حافظ خوبی باشم.

نوجوان سیزده‌ساله شرکت‌کننده در بخش حفظ رقابتی هم اظهار داشت: قرآن بسیار در زندگی به من کمک کرده است گاهی اوقات که ناراحت می‌شوم قرآن را بازکرده و چند صفحه از آن را می‌خوانم قرآن واقعاً به من آرامش می‌دهد قرآن هیچ‌وقت باعث نشده که از کارهای دیگرم از جمله درس‌خواندن و کمک به مادرم و بقیه تفریحاتم باز بمانم.

توصیه قرآنی نوجوان دوازده‌ساله حافظ کل قرآن کریم

امیرحسین نریمانی حافظ کل قرآن کریم شرکت‌کننده دوازده‌ساله از تبریز هم گفت: من خودم قرآن را دوست دارد و پدر و مادرم هرگز من را مجبور نمی‌کردند که قرآن حفظ کنم به بچه‌ها که هنوز قرآن را حفظ نکرده و یا قرائت نمی‌کنند می‌گویم که با توکل به خدا این کار را شروع کنید من با این‌که حافظ کل قرآن هستم همچنان به خواندن قرآن ادامه خواهم داد.

حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: پدر و مادرم در منزل قرآن قرائت می‌کنند و مادرم نیز حافظ ۱۵ جزء قرآن کریم است، من قرآن را دوست دارم و حفظ قرآن باعث نشده که از درس و بقیه کارها مثل ورزش عقب بمانم، نمرات من همه خیلی خوب است.

 برگزارکنندگان مسابقات کشوری قرآن کریم بسیج کشور در قم تلاش می‌کنند تا شرایط برای شرکت‌کنندگان ازجمله خانواده‌ها به بهترین نحو تأمین شود تلاش آن‌ها برای بهترین میزبانی بود.

در ساعات پایانی سی‌امین دوره برگزاری مسابقات بسیج کشور بازار عکس‌های یادگاری هم گرم است خانواده‌ها که به‌صورت خانوادگی در این مسابقه شرکت کردند یا والدینی که  فرزندان خود را برای مسابقه همراهی می‌کردند از دیدن خانواده‌های شهرهای دیگر خوشحال شده و شماره ردوبدل می‌کردند و همدیگر را به شهر و دیار خود دعوت می‌کردند.

مرضیه مهدیلو 

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47406
اخبار مرتبط

نظرات شما