در همایش نرجسانه مسجد مقدس جمکران؛

تجلیل از بانوان شاخص و تأثیرگذار

در همایش بزرگ نرجسانه ۱۱ بانوی فعال و تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف نشان نرجسانه مسجد مقدس جمکران را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» هم‌زمان با اعیاد شعبانیه و در آستانه جشن بزرگ نیمه شعبان، همایش بزرگ نرجسانه با حضور خیل بانوان منتظر در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

 از جمله بخش‌های این برنامه اهدای نشان نرجسانه به ۱۱ نفر از بانوان فرهیخته و فعال، اثرگذار و کنشگر اجتماعی به‌ویژه در عرصه‌های مرتبط با مهدویت بود.

فائزه عیسی اهل کشور کومور مادر سه فرزند، مسلط به زبان فرانسه، مترجم زبان عربی و فرانسه، کارشناس ارشد در رشته مدیریت آموزشی و دارای پنج اثر پژوهشی که با تبلیغ در فضای مجازی فیسبوک باعث تشرف ۲۰۰ نفر به مذهب شیعه شده است نخستین بانوی دریافت‌کننده نشان نرجسانه بود.

سامره ممداوا اهل روسیه مادر سه فرزند، دارای مدرک تحصیلی پرستاری که از مسیحیت به دین اسلام مشرف شده و هم اکنون مبلغ فعال مجازی به زبان‌های آذری، روسی و انگلیسی در فضای اینستاگرام، تلگرام و واتساپ است دیگر بانویی است که در این همایش نشان نرجسانه به ایشان اهدا شد.

خانم علاسوند مجتهده، مبلغ بین‌الملل حوزه زنان و خانواده، دارای ده‌ها اثر پژوهشی و کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه زنان و خانواده، مادر شهیدان کریمی که سه شهید در زمان دفاع مقدس و یک شهید در حمله اخیر رژیم تروریستی اسرائیل در سوریه نثار انقلاب و اسلام کردند، دختر شهید آقازاده از شهدای اخیر حمله تروریستی سوریه، سیدی، معاون بانوان بنیاد فرهنگی اجتماعی خاتم الاوصیاء و مسئول بانوان جامعه ایمانی مشعر، فاطمه خسروی مسئول نهضت مواسات مادری دارای شبکه سه هزارنفره و دارای سه فرزند از دیگر بانوان شاخصی بودند که نشان نرجسانه به آنها اهدا شد.

در این همایش همچنین از آبادی مشاور بین‌الملل و مسئول امور بانوان مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و خواهر شهید رکن‌آبادی، فاطمه قلعه نوعی، مادر ۳۸ساله دارای چهار فرزند موفق دارای تحصیلات حوزوی، مشاور خانواده، دارای کلینیک مشاوره و خادم مسجد مقدس جمکران، زهرا خراسانی مادر طلبه ۲۵ سال، دارای چهار فرزند و خادم مسجد مقدس جمکران و همچنین مادر شهید مشتاق السعیدی معروف به ابوتقوا فرمانده سابق تیپ ۱۲ حشدالشعبی که ۲۰ سال با اشغالگران آمریکایی مبارزه کرد با اهدای نشان نرجسانه تجلیل شد.

تجدید بیعت بانوان منتظر با امام‌زمان (عج) در آستانه نیمه شعبان

 همایش بزرگ نرجسانه با محوریت توجه به گفتمان زن تراز انقلاب اسلامی و رویکرد تمدنی بر اساس اندیشه امام و رهبری، توجه به جایگاه بانوان به‌عنوان محور امید، آرامش و بالندگی در خانواده و اجتماع و کنشگری مؤثر اجتماعی در همه نقش‌ها اعم از مادری، دختری و همسری و توجه به مسئله غزه و مشارکت حداکثری همه اقشار در انتخابات برگزار شد که مورد استقبال بانوان از سراسر ایران اسلامی قرار گرفت.

 تجلیل از بانوان فرهیخته و فعال، اثرگذار و کنشگر اجتماعی به‌ویژه در عرصه‌های مرتبط با مهدویت با اهدای نشان نرجسانه، سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی، استاد حوزه علمیه با موضوع توجه به جایگاه بانوان به‌عنوان محور امید، آرامش و بالندگی و حرکت جامعه در مسیر نصرت امام عصر (عج الله) و حضور حداکثری در انتخابات، اجرای نمایش «فاطمه سلام‌الله علی‌ها الگوی بانوان» توسط گروه هنر مقدس، اجرای نمایش غزه با موضوع حمایت از مردم مظلوم غزه و کنشگری اجتماعی در عرصه بین‌الملل به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان، اجرای گروه‌های سرود و مداحی حاج علی حبیب‌زاده از جمله بخش‌های این همایش باشکوه بود.

 در پایان بانوان شرکت‌کننده در همایش نرجسانه میثاق نامه‌ای جهت تجدید بیعت با مقام معظم رهبری برای نقش‌آفرینی در انتخابات قرائت کرده و آن را برای ارائه به محضر فرمانده کل قوا امضا کردند.

همایش «میثاق جوانان عاشورایی، حماسه حضور» در مسجد مقدس جمکران

 در آستانه میلاد جوان کربلا حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و نیمه شعبان؛ آیین سالانه میثاق جوانان عاشورایی با حضور دو هزار نفر از نوجوانان و جوانان عاشورایی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

 در این برنامه نوجوانان و جوانان عاشورایی از سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف گرد هم آمده و پس از تجدید میثاق با شهدای گمنام، حرکت پیاده‌روی خود را زیر باران رحمت الهی باشکوه و نظم خاصی به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار کردند.

 در این برنامه ذاکر اهل‌بیت کربلایی مرتضی سعیدی نیا به مدیحه‌سرایی و ذکر مناقب امام زین‌العابدین علیه‌السلام و حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام پرداخت؛ در ادامه مراسم گروه سرود سلام فرمانده به اجرای سرود پرداختند.

 در بخش پایانی این برنامه معاون جوانان عاشورایی هیئات رزمندگان اسلام کشور حجت‌الاسلام احمد پناهیان به بیان ابعاد شخصیت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام پرداخت و ایشان را نه فقط در کربلا، بلکه برای همیشه، الگو و اسوه همه جوانان دانست که هم اکنون نیز سازماندهی نیروهای جوان و رزمنده را به عهده دارند.

 گفتنی است، هیئات جوانان عاشورایی از تهران (زوار الزهرا، یوم الغدیر، شهریار، دانشکده افسری امام علی)، لرستان (بروجرد و نورآباد)، فامنین همدان، البرز (انصارالامام، کمال شهر، غرب و شرق کرج، ماهدشت، محبان الرضا، اشتهارد)، خرم‌دره زنجان، اشکفتک چهارمحال، سرخه سمنان و گرگان در این همایش حضور داشتند.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/47650
اخبار مرتبط

نظرات شما