مدیر درمان تأمین اجتماعی قم:

 پذیرش ۳۴ هزار بیمار در تعطیلات نوروزی

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال، ۳۴ هزار و ۹۱۸ بیمار در مراکز درمانی این استان پذیرش شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید مهدی محصل افزود: این بیماران در سه مرکز درمان سرپایی و یک بیمارستان ملکی خدمات درمانی و بستری دریافت کردند.

 وی اضافه کرد: خدمات ارائه شده علاوه بر ویزیت و دارو شامل انجام ۱۱۶ عمل جراحی الکتیو، ۴۱ عمل اورژانسی و تعداد ۳۶۵ بستری بیمار در بیمارستان امام رضا (ع) است.

 وی ادامه داد: در این مدت، بخش اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) به ۷۸ مصدوم ترافیکی در بخش سرپایی و ۲۲ مصدوم در بخش بستری خدمت ارائه کردند.

 به گفته محصل، در این ایام ۱۲ مورد CPR موفق نیز انجام شده است.

 وی در ادامه گفت: بیمارستان امام رضا (ع) قم به‌عنوان تنها مرکز درمانی ملکی با ۱۲۵ تخت بستری به بیش از ۱۰ هزار و ۳۱۱ بیمار تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته خدمات بستری ارائه کرده است که از این تعداد بیش از هفت هزار بیمار از خدمات جراحی بهره‌مند شده‌اند.

 وی افزود: شاخص‌های مختلفی برای ارزیابی عملکرد حوزه درمان تأمین اجتماعی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها، ضریب اشغال تخت در بیمارستان است که در حال حاضر ضریب اشغال تخت بیمارستان امام رضا (ع) بیش از ۷۴ درصد است.

 هم اکنون، حدود ۸۰۶ هزار و ۴۴۸ نفر از همشهریان قمی تحت پوشش بیمه درمان تأمین اجتماعی هستند.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48281
اخبار مرتبط

نظرات شما