مدیرکل هواشناسی قم:

پیش‌بینی وزش باد شدید در سه روز آینده برای قم

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، گفت: بارش باران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید از فردا یکشنبه تا روز سه‌شنبه هفته جاری در این استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا مهران حیدری افزود: بر اساس تجزیه‌وتحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، امروز شنبه آسمان صاف در برخی ساعات همراه با وزش باد با سمت شرقی و سرعت ۲۰ تا ۳۵ کیلومتر بر ساعت است.
وی اضافه کرد: برای روز یکشنبه آسمان صاف از بعدازظهر افزایش ابر، در برخی ساعات بارش باران، در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: سمت ‌باد غربی و سرعت آن نیز ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
حیدری بیان کرد: برای روز دوشنبه انتظار می‌رود آسمان نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات بارش باران، در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک باشد.
به گفته وی، سمت ‌باد غربی و سرعت آن نیز ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: کمینه و بیشینه دمای استان قم در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب دستجرد با ۱۰.۶ و کوه سفید ۳۰.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.
در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره‌تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48762
اخبار مرتبط

نظرات شما