فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله عراق:

کتائب حزب الله عراق در مقابل پروژه خاورمیانه جدید آمریکا ایستاد/ داعش را روح مقاومت شکست داد

فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله عراق با اشاره به اینکه آمریکا در عراق شکست سنگینی خورد، گفت: کتائب حزب الله عراق در مقابل پروژه خاورمیانه جدید آمریکا ایستاد و آن را به شکست رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شیخ قاسم سودانی ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر تازه تاسیس کتائب حزب الله عراق در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه گروه مقاومت کتائب حزب الله یک گروه جهادی و انقلابی است که در عراق فعالیت می کند، اظهار داشت: آن مسئله ای که این گروه در کنار دیگر گروه های مقاومت مطرح باشد ارتباط عمیق با ولایت فقیه می باشد.
وی ادامه داد: از آن لحظه که ما این گروه را تشکیل دادیم اعلام کردیم ما تبعیت کامل از ولی فقیه داریم و در این مسیر گام بر می داریم.
 عضو گروه مقاومتی کتائب حزب الله با اشاره به اینکه این گروه از مجاهدینی شکل گرفته است که هدف آنها مبارزه با ظلم به خصوص رژیم بعث عراق بود، گفت: پس از بین فتن حکومت طاغوتی صدام و اشغال عراق توسط آمریکا دور جدید مقاومت در برابر ظلم آغاز شد.
وی بیان داشت: گروهی از مجاهدین عراقی دست به دست یکدیگر دادند وهدف آنها مقابله با نیروهای اشغالگر آمریکایی که ادعای آنها آزادی بود را داشت ولی برای همه عراقی ها این موضوع روشن است که صدام توسط آمریکا حمایت می شد.

 سودانی تصریح کرد: آمریکایی ها پس از این ادعا که قصد دارند کویت را از دست صدام نجات دهند در حرکتی متناقض در کنار صدام ایستادند و به حمایت از وی پرداختند، در همان زمانی که آمریکایی ها از مردم عراق خواستند صدام را ساقط کنند هنگامی که مشاهده کردند مردم عراق علیه ظلم به پا خواستند در برابر جهاد آنها ایستاد.

 وی افزود:آمریکایی ها هیچ گاه با مردم عراق نبودند و نیستند و تنها مصالح شخصی خود را مدنظر قرار می دهند و تنها با ادعای آزادی عراق آمدند وتلاش کردند با تغییر صدام به دنبال مصالح خود در عراق بودند.

فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله عراق بیان کرد: آمریکایی ها با ادعای آزادی عراق آمدند ولی هدف اصلی آنها ایجاد خاورمیانه جدید و مقابله با جمهوری اسلامی ایران بود؛ وظیفه شرعی همه مردم عراق این بود که در برابر اشغال گران آمریکایی ایستادگی کنند و در راس مجاهدینی که در برابر آمریکا مقاومت کردند گروه جهادی کتائب حزب الله بود.

وی اضافه کرد: مجاهدین کتائب حزب الله این مسئولین را بر عهده گرفتند و در برابر آمریکا ایستادگی کردند و اولین درگیری و مقابله با نیروهای آمریکایی سال 2003 اتفاق افتاد که یک بسته انفجاری در برابر سربازان آمریکایی منفجر کردند.

سودانی با اشاره به اینکه سربازان آمریکایی که در عراق حضور داشتند 150 هزار نفر بود، گفت: بعد از گسترش عملیات گروه مقاومت کتائب حزب الله ، در سال 2007 رئیس جمهور آمریکا درخواست 30 هزار نفر نیروی نظامی دیگر را کرد و در کنار آنها 46 هزار نفر سرباز انگلیسی در عراق هم حضور داشتند و هزاران نیروهای ناتو نیز به کمک آمریکایی ها در عراق آمد.
 
عضو گروه جهادی کتائب حزب الله با اشاره به اینکه تعداد نیروهای خارجی در عراق 250هزار نفر سرباز بود، بیان کرد: نیروهای آمریکایی مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات نظامی بودند و توانمندترین سلاح هایی که توانایی کشتن مردم بی گناه عراق را داشتند در اختیار نیروهای آمریکایی بود و زمین و دریا و آسمان عراق دست آمریکا بودکه از طریق سلاح های جاسوسی و جنگی خود عراق را در دست داشتند.

سودانی تصریح کرد: رفتار آمریکایی ها با مردم عراق بسیار زشت، وحشیانه و غیر اخلاقی بود و از جمله رفتارهای غیر اخلاقی آمریکایی هتک حرمت به ناموس عراقی ها بود و به خانه آنها حمله می کردند و هیچ شباهتی به رفتار آزادگران نداشت؛ حضور آمریکایی ها در عراق بسیار گسترده و ترسناک بود و مردم عراق تصور نمی کردند که بتوانند دربرابر آنها ایستادگی کنند.

 وی افزود: بسیاری از نظامیانی که وارد عراق شدند پیمانی با دولت آمریکا بسته بودند که در عراق بجنگند و دولت آمریکا به آنها تابعیت بدهد ودر کنار آنها شرکت هایی هم بودند که به نیروهای نظامی خدمات ارائه می کرند ولی آمریکا با همه برنامه ریزی هایی که کرده بود به اهداف خود نرسید و ادعا می کرد که قصد دارد ده ها سال در عراق بماند.

 
عضو گروه جهادی کتائب حزب الله بیان کرد:سفارت آمریکا در بغداد عراق یکی از بزرگ ترین سفارت های جهان بود و 3 هزار دیپلمات عراقی و 2 هزار کارمند غیر رسمی در آن جا حضور داشتند، فعالیت های نظامی آمریکا از سال 2003 شروع و سال 2004 شدت گرفت.

 
سودانی تصریح کرد: در سال 2004 صداها عملیات علیه نیروهای آمریکایی توسط کتائب حزب الله عراق انجام شد وهر روز تعدادی از نفربرهای آمریکایی از بین می رفت، آمریکایی ها تلاش کردند با سپرهای دفاعی در کنار ادوات جنگی خود این خسارت ها را کمتر کنند اما کتائب حزب الله تلاش کرد که با ادوات نظامی آمریکایی ها مقابله و آنها ارا نابود کند که موفق هم شد.

 وی افزود: ماه های پایانی سال 2005 مجاهدین کتائب حزب الله کاروان های آمریکایی را مورد هدف قرار می داد واین اقدام در استان های جنوبی عراق شدت گرفت و تا سال 2005 نام کتائب حزب الله به عنوان گروه جهادی مطرح نبود و کسی نمی دانست که چه کسی این عملیات ها را انجام می دهد.
 
عضو گروه جهادی کتائب حزب الله بیان کرد: برای نخستین بار بوش رئیس جمهور آمریکا این موضوع را اعلام کرد که گروه مقاومت کتائب حزب الله در حال عملیات علیه نیروهای نظامی آمریکایی است، در ماه های آخر سال 2007 گروه های جهادی عراق در کنار یکدیگر قرار گرفتند و به صورت واحد با نیروهای آمریکایی مقابله می کردند.
وی با اشاره به اینکه موشک اشتر یکی از موشک هایی است که توسط مجاهدین کتائب حزب الله ساخته شد، گفت: از وقتی که این موشک ساخته شد به راحتی نیروهای آمریکایی را مورد هدف قرار می دادیم و پس از این موضوع رئیس جمهور آمریکا درخواست 30 هزار نیروی جدید کرد.

 سودانی اضافه کرد: بعد از این عملیات ها بود که نیروهای آمریکایی دچار بیماری های روانی شدند و شروع به بستن پوشک به خودکردند.
وی افزود: نتیجه فعالیت گروه های مقاومت عراقی خارج شدن همراه با ذلت نیروهای آمریکایی بود و بیش از 4 هزار سرباز آمریکایی کشته شدند و همچنین 32 هزار نیروی آمریکایی مجروح شدند اما آمریکا تلاش کرد این موضوع را پنهان کند.

عضو گروه جهادی کتائب حزب الله بیان کرد: آماری که ما در دست داریم 32 هزار نیروی آمریکایی کشته و 124 هزار نیرو نیز زخمی شدند، خسارت مادی که به نیروهای انگلیسی در عراق وارد شد 14میلیارد دلار بود و 800 میلیارد دلار نیز به آمریکا خسارت وارد شد.

 سودانی تصریح کرد: جنگ آمریکا در عراق خسارت های بسیار سنگینی برای آنها داشت و آمریکا اعلام کرد در مجموع 7 تریلیون دلار خسارت و هزینه کرد و با همه این هزینه ها عراق را در سینی تحویل ایران داد.

وی افزود: آمریکا شکست بسیار سنگینی در عراق خورد و دیگر نمی تواند هر موقع که بخواهد وارد عراق شود اما سردار سلیمانی هر موقع بخواهد به عراق می رود و هر جای عراقی که بخواهد حضور پیدا می کند.

عضو گروه جهادی کتائب حزب الله بیان کرد: مهم ترین نقش در مبارزه با داعش را گروه های مقاومت و مجاهدین کتائب حزب الله داشتند، حاج قاسم سلیمانی در یکی از سخنرانی های خود اعلام کرد که مجاهدین کتائب حزب الله باید قدر خود را بدانند چون نقش اصلی مبارزه با داعش و نابودی این گروهک تروریستی بر عهده این گروه مجاهد بود.

 سودانی تصریح کرد:همان گونه که سید حسن نصرالله فرمود مجاهدین کتائب حزب الله قدر خود را نمی دانند چون در برابر بزرگ ترین ارتش نظامی ایستادگی کردند و آنها را شکست دادند، سید حسن نصرالله فرمود آبروی حزب الله لبنان ایستادگی در برابر اسرائیل بود و مجاهدین کتائب حزب الله به مقابله با نیروهای آمریکایی پرداختند و آنها را شکست دادند.

وی با بیان اینکه هماهنگی در نیروهای مقاومت عراقی وجود دارد افزود:روح مقاومت و جهاد نیروهای عراقی در برابر داعش ایستادگی کرد و این گروهک تروریستی را نابود کرد.

عضو گروه جهادی کتائب حزب الله بیان کرد: هزار نفر از اعضای مجاهدین کتائب حزب الله در برابر نیروهای داعشی جان خود را فدا کردند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/160
گالری عکس
http://qomefarda.ir/4914
اخبار مرتبط

نظرات شما