قیمت سیب زمینی و پیاز هفته آینده کاهش می یابد

مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:بارندگی های اخیر در استان های خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی چون پیاز و سیب زمینی و خیار را با مشکل مواجه کرده و طی هفته آینده با از سر گیری برداشت قیمت ها کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت : بارندگی روز ها ی اخیر در استان های خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی چون پیاز و سیب زمین و خیار را با مشکل مواجه ساخته و پیش بینی می شود طی هفته اینده و با از سر گیری برداشت و حمل قیمت ها متعادل و کاهش شود.

وی افزود : متاسفانه هر ساله در ایا م نوروز با کمبود شدید وسایل نقلیه باری و محدودیت های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده های پر تردد کشور مواجه هستیم که این موضوع خود تاثیر منفی بربازارعرضه محصولات سبزی و سیفی که عمدتا فساد پذر هستند بر جای می گذارد.

وی گفت : میزان تولید سیب زمینی در کشور 5 میلیون در سال هست همچنین تولید پیاز به 2/2 میلیون تن ، گوجه فرنگی 6میلیون تن و خیار 3 میلیون در سال می رسد که نسبت به سال گذشته رشد یافته است.

اصغری با اشاره با اینکه در تولید محصولات سبزی و سیفی هیچگونه مشکلی وجود نداشته خاطر نشان ساخت: با اجرای طرح استمرار تولید سیب زمینی و پیاز در استانهای عمدتا جنوبی کشور نظیر سیستان و بلوچستان ، بوشهر ، فارس ، هرمزگان ، خوزستان ، جنوب کرما ن، ایلام ، کرمانشاه و گلستان نیاز کشور به این محصولات به نحو مطلوبی تامین می شود وی گفت : افزایش صادرات محصولات سبزی و سیفی و نیز ورود کشور های متقاضی جدید از جمله مسایلی است که باید برای مدیریت ان ساز کار مناسب و ویژه ای اندیشیده شود تا تعادل بازار را در مقاطع خاص برهم نزند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/5428
کلیدواژه: قیمت سیب زمینی پیاز
اخبار مرتبط

نظرات شما