بسته خبری عیدانه/6

بارندگی های شدید هم حریف مسافرت های نوروزی نشد/ اسکان بیش از نیم میلیون نفر در قم

در شش روز اول تعطیلات نوروزی استان قم یکی از مقاصد اصلی مسافران نوروزی بوده است به طوری بیش نیم میلیون نفر در قم اسکان یافته اند که در نوع خود قابل توجه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، استان قم یکی از شاهراه های اصلی مواصلاتی کشور است که سالانه پذیرایی میلیون ها مسافر و زائر از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی است.

در ایام عید نیز به دلیل موقعیت جفرافیایی و وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه (س) شهر قم پذیرایی میلیون ها مسافر است به طوری که سال گذشته بالای 12 میلیون مسافر وارد قم شدند.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود امسال بالای 15 میلیون نفر مسافر وارد قم شوند.

این روزها شهر قم روزهای شلوغی را سپری می کند و پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

آمار اسکان مسافران نوروزی قم از مرز نیم میلیون تن گذشت

حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: از 27 اسفندماه سال گذشته تا شامگاه روز ششم فروردین ماه جاری، بیش از 509 هزار تن در مراکز اقامتی و سایر اماکن این استان اسکان یافته اند.

وی با بیان این که طی این مدت بیش از 101هزار تن در اماکن اقامتی رسمی استان اسکان یافته اند تصریح کرد: علاوه بر آن بیش از 184هزار تن در سایر اماکن اقامتی اعم از بقاع متبرک امامزادگان، سالن های ورزشی، کمپینگ های شهر و بیش از 223 هزار تن در مدارس استان اسکان داشته اند.

ورود بیش از دو میلیون خودرو به قم

جواد شاکری رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: طبق آخرین آمارهای ثبت شده در طرح نوروزی، از 25 اسفند 97 تا 6 فروردین ماه جاری، 2 میلیون و 146 هزار و 300 دستگاه خودرو وارد این استان شده است.

وی ادامه داد: بیشترین حجم آمد و شد از آزادراه تهران - قم بوده است.

برپایی غرفه‌های فرهنگی در چهار استراحتگاه نوروزی شهر

ابوالقاسم مقیمی  مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از برپایی غرفه‌های فرهنگی در چهار استراحت‌گاه نوروزی شهر خبر داد.

وی ادامه داد: در سه بوستان بزرگ شهر برنامه جشن‌های شادیانه داریم که هر روز از ۱۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود؛ البته به دلیل بارندگی بوستان‌ها طی روزهای اخیر تخلیه شده اما با قطع بارش برنامه ادامه خواهد یافت.

جاده قم - جعفریه به دلیل فرونشست زمین مسدود است

محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: جاده قم - جعفریه به دلیل فرونشست زمین در محدوده قلعه صدری، مسدود است و رانندگان برای طی مسیر باید از راه های مواصلاتی جایگزین استفاده کنند.

وی افزود : این فرونشست در اثر جاری شدن سیلاب ناشی از بارندگی های اخیر در اطراف جاده رخ داده است.

اوروجی بیان داشت: هیچ گونه وسیله نقلیه در این مسیر گرفتار نشده و اقدام های لازم برای بازگرداندن جاده به وضعیت عادی آغاز شده است، اما مسیر در 2طرف برای آمد و شد مسدود می باشد.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/5565
اخبار مرتبط

نظرات شما