سفر نوروزی شهردار ایلام، بدون اطلاع شورای شهر بوده است

عضو شورای شهر ایلام گفت: اعضای شورای شهر ایلام از سفر شهردار در این شرایطی که اخطارهایی بسیاری در خصوص بروز سیل داده شده است بی اطلاع بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شدت بارش باران‌های بهاری طی روزهای اخیر در اکثر استان‌های شمالی و غربی کشور موجب آبگرفتگی و وقوع سیل شد.

سیل در برخی استان‌ها در حالی روی داد که اصلی‌ترین مسؤولین ذیربط بدون توجه به اخطارهای مکرر ستاد بحران و هواشناسی در سفرهای نوروزی و خارج از کشور به سر می‌بردند.

طالب صادقیان شهردار ایلام جزو افرادی است که اسمش در لیست مسؤولینی است که خارج از کشور در تعطیلات به سر می‌بردند. 

غیبت مسؤولین استانی مانند شهردار ایلام در وضعیت بحرانی که تمام نهادهای ذیربط در حال آماده باش بوده‌اند از یک سو و عدم اطلاع بسیاری از اعضای شورا از  سفر این مسوول در این شرایط از سوی دیگر جای تامل دارد.

بر اساس تبصره 1 ماده 9 استخدامی شهرداری‌ها مصوب هیئت وزیران سال 79، جلسات شورا با حضور حداقل سه چهارم اعضا رسمیت می‌یابد و تصمیمات با حداقل سه رای‌ مثبت دارای اعتبار است که در خصوص مرخصی شهردار یک شهر در شرایط بحرانی کسب این میزان از اهمیت بیشتری خواهد داشت و این در حالی است که اعضای شورای شهر ایلام از سفر شهردار در این شرایطی که اخطارهایی بسیاری در خصوص بروز سیل داده شده است بی اطلاع بوده‌اند.

حجت حسن‌زاده از اعضای شورای شهر ایلام در این باره به خبرنگار فارس گفت: هیچ یک از اعضای شورا از سفر شهردار به خارج از کشور اطلاع نداشته‌اند.

وی افزود: بی شک گذراندن تعطیلات حق مسلم هر مسؤولی است که با اطلاع  انجام شود که در مورد آقای صادقیان هیچ اطلاعی در خصوص رفتن به تعطیلات خارج از کشور انجام نشده است.

حسن زاده با بیان اینکه خوشبختانه طی هفته‌های گذشته لایروبی مسیل‌های استان انجام شده است گفت: شهردار ایلام طی روز گذشته و امروز پس از بازگشت بازدیدهایی را در سطح شهر انجام داده اند.

بی شک در شرایطی بحرانی عدم توجه مسؤولین به بحران از خود بحران برای مردم دردآورتر خواهد بود و در شهری مانند ایلام که مردم آن همین چند سال گذشته شاهد وقوع سیل بوده‌اند حضور مسؤولی مانند شهردار در این شرایط نمود و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/5583
اخبار مرتبط

نظرات شما