ارتش، سپاه و بسیج همواره در بحران‌ها وسختی‌ها همراه مردم بودند/ خدمات‌رسانی دفاتر تحکیم‌وحدت در مناطق سیل‌زده

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به عملکرد نامناسب دولت در سیل اخیر گفت: همواره این ارتش، سپاه و بسیج بودند که غمخوار و همراه مردم در بحران‌ها وسختی‌ها بودند و با امکانات خود به یاری مردم شتافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مژگان صلایی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای مردم مناطق سیل زده گفت: بیش از یک هفته از سیل خانمان برانداز دو استان شمالی کشور یعنی گلستان و مازندران می‌گذرد ولی متاسفانه آنچنان که باید حضور دولت در این مناطق احساس نشد، استاندار گلستان هم که به صورت بسیار عجیب در محل خدمت حضور نداشت و این خود بر بغرنج شدن شرایط افزود.

وی ادامه داد: کمترین انتظار این بوده و هست که دولت با تمام قوا وارد میدان شود، وزیر نیرو وقتی از تحمیل تغییر شرایط اقلیمی می‌گوید بایستی شرایط را برای روز های بحرانی فراهم می‌کرد آیا عدم چنین اقدامی جز اهمیت ندادن به مردم است؟ آیا هیچ برنامه ای با علم به اینکه این اتفاقات به وقوع خواهد پیوست را نداشته و ندارند؟!

این فعال دانشجویی یادآور شد: گرچه کارشناسان وقوع سیل در آق قلا را یک سال قبل هشدار داده بودند و مسئولان باید خود را برای رخ دادن این حوادث آماده می کردند ولی توجهی به هشدارها نشده بود.

صلایی تاکید کرد: ستاد مدیریت بحران یکی دیگر از دستگاه ها و نهادهایی بوده که دخیل در این مسائل است که متاسفانه کارنامه خوبی در مدیریت بحران‌ها ندارد و دچار بحران مدیریتی است و عملا اقدام قابل توجهی از این ستاد نه تنها در سیل گلستان بلکه در بحران های گذشته مانند زلزله کرمانشاه هم دیده نشده است.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت گفت: همواره این ارتش، سپاه و بسیج بودند که غمخوار و همراه مردم در بحران‌ها وسختی‌ها بودند و با امکانات خود به یاری مردم شتافتند که اگر همکاری دولت نیز بود این بحران ها با تلفات وخسارات کمتری مدیریت می‌شد‌.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت فقط در هنگام انتخابات و برای جمع آوری آرا به یاد مردم بوده و الان که هنگامه کمک است نقش پررنگی ندارد و این بار به دوش سایر هموطنان و نیروهای های مسلح کشور می افتد. 

صلایی تصریح کرد: حالا که این بحران دامن گیر اکثر استان های کشور شده تلاش و همت جهادی مسئولان و همچنین همراهی گروه های مردمی را می‌طلبد که این حوادث را ازسر گذرانده و دستگاه های دولتی و در صدد بازسازی و ترمیم برآیند.  علت رخ دادن این حوادث و عواملی که سبب تشدید سیل شده شناسایی و مرتفع شود تا دیگر شاهد چنین خساراتی نباشیم.

این فعال دانشجویی گفت: دفتر تحکیم وحدت از دست دادن تعدادی از هم وطنانمان را تسلیت عرض می‌کند و آرزوی صبر جزیل برای بازماندگان دارد و خود را همراه آلام مردم می‌داند. انجمن‌های اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت نیز در قالب گروه های جهادی خدمات پزشکی و غیره مشغول خدمت رسانی به آسیب دیدگان سیل هستند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/5594
اخبار مرتبط

نظرات شما