معرفی۱۶ بوستان بزرگ شهری میزبان مردم در روز طبیعت

شهرداری امسال در آستانه روز طبیعت ۱۶ بوستان‌ شهری بزرگ را آماده خدمات‌رسانی به همشهریان و زائرین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،شهرداری قم امسال در آستانه روز طبیعت در اقدامی ضمن آماده‌سازی تمام بوستان‌های شهر برای میزبانی از زائرین، مسافرین و همشهریان در ایام نوروز، به طور ویژه بوستان‌هایی را برای روز طبیعت آماده سازی کرده است.
تسهیلات ویژه و امکانات رفاهی در ۱۶ بوستان بزرگ شهر قم آماده شده تا مردم بتوانند با حضور در آنها ضمن بهره‌مندی از طبیعت خدایی، از امکانات رفاهی مطلوبی هم بهره‌مند شده و در کنار آن خدمات فرهنگی و تفریحی نیز به آنها ارائه شود.

در منطقه یک بوستان هاشمی، مهدی و معلم، در منطقه دو بوستان جوان و امام رضا، در منطقه سه بوستان بنیادی، فدک، سلام و لاله، منطقه چهار بوستان علوی، منطقه پنج بوستان نیایش، ولیعصر و اطلس، منطقه ۶ بوستان شهریار، منطقه هفت بوستان شهید آخوندی و در منطقه هشت بوستان غدیر امسال محور خدمات روز طبیعت در شهر قم هستند.
اما بوستان‌هایی که شهرداری برای روز طبیعت آماده کرده است کجا هستند و چه امکاناتی دارند.

منطقه یک: بوستان مهدی، هاشمی و معلم
در منطقه یک بوستان‌های مهدی، هاشمی و معلم میزبان مردم خواهند بود. بوستان مهدی(عج) در حاشیه کمربندی قم به سمت کاشان قرار دارد و به دلیل نزدیک بودن به اتوبان مورد استقبال مسافران و زائران است. این بوستان به وسعت بیش از ۵۴ هزار مترمربع در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و یکی از جذابیت‌های آن، گلکاری‌ها و تزئینات طبیعی فراوان آن است و اقدامات شهرداری در تامین تجهیزات لازم نیز حاکی از مورد توجه بودن این بوستان است. در بوستان مهدی قم امکان چادر زدن وجود دارد. تاب کودک ، کشتی صبا، استخر توپ و سرسره بادی از جمله تجهیزات بازی این بوستان هستند. بوستان معلم نیز در ابتدای شهرک فرهنگیان روبروی بوستان مهدی قرار گرفته است.
بوستان شهید هاشمی هم در مجاورت کمربندی امام علی(ع) با مساحت بیش از ۶۰ هزار مترمربع در شهر قم قرار دارد و از بزرگترین و زیباترین پارک های این شهر است. در بوستان هاشمی که در سال ۸۲ راه‌اندازی شده وسایل بازی مناسب برای کودکان همچنین وسایل ورزشی و بدنسازی برای ورزشکاران موجود است.

منطقه دو: بوستان جوان و امام رضا(ع)
در منطقه دو بوستان‌های جوان و امام‌رضا میزبان زائرین و همشهریان در روز طبیعت هستند. بوستان امام رضا در ایام نوروز هم به عنوان استراحتگاه نوروزی میزبان زائرین بود. این بوستان یکی از بوستان های گردشگرپذیر شهر قم است که در فاصله نزدیک و حدود ۳ کیلومتری از حرم مطهر حضرت معصومه در بلوار امام رضا قرار دارد. این بوستان دارای موقعیت و امکانات مناسب برای استراحت و اقامت مسافران است. امکان چادر زدن در این پارک وجود دارد و از طریق بلوار زائر و یا بلوار امام رضا می توان به این پارک دسترسی پیدا کرد.
بوستان جوان هم بوستان نسبتا جدیدی در قم محسوب می‌شود که تنها دریاچه مصنوعی قم را در خود جای داده است. از مسیر میدان ارتش به پل انقلاب و ادامه مسیر و عبور از کنار امام زاده شاه جمال می توانید وارد بزرگراه امام علی (ع) شده و از خروجی سمت راست که تابلوی بوستان جوان داره به سمت این بوستان حرکت کنید.

منطقه سه: بوستان بنیادی، فدک، لاله و سلام
بوستان شهید بنیادی از جمله اماکنی است که به علت قرار گرفتن در خیابان امام موسی صدر و مسیر تردد بسیاری از مسافرانی که قصد عبور از قم را دارند، به محلی برای تجمع مردم تبدیل می‌شود. در این بوستان انواع وسایل ورزشی، مبلمان شهری، آب‌نما با طرح‌های گوناگون، فضای بازی کودکان، نمازخانه، کباب‌پز و سایر امکانات مورد نیاز توسط شهرداری قم نصب شده است.
بوستان فدک قم که چندی است برای کمپینگ مسافران مناسب سازی شده، در ورودی شهرقم از طریق اتوبان خلیج فارس (قم-تهران) و در میدان هفتاد و دو تن واقع است. در بوستان فدک امکانات مناسبی از جمله ۴۰۰ سکوی نشیمن، نمازخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، مجموعه بازی وجود دارد. پارک بازیافت و فیزیک نیز دراین بوستان واقع شده است.
بوستان سلام نیز در مجاورت پارکسوار شمالی خدمت‌رسانی انجام می‌دهد. بوستان‌ لاله هم در ورودی قم و مجاورت بلوار آزادگان و میدان ۷۲ تن قرار گرفته است.

منطقه چهار: بوستان علوی
بوستان علوی یکی از پارک های قدیمی و معروف استان قم است که در بلوار غدیر و جنوب غربی شهر قم قرار دارد و همواره مورد اقبال مردم استان قم بوده است. این بوستان وسیع و سر سبز دارای پیست اسکیت، پیست دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، زمین های ورزشی، وسایل بازی کودکان، رستوران، گلخانه، کمپینگ مسافرین(سکو و آلاچیق، ظرفشویی و…) ، بوفه و است. همچنین شهربازی علوی و مجموعه تفریحی سورتمه کوهستان در این بوستان قرار دارند.

منطقه پنج: بوستان نیایش، ولیعصر و نیاز
بوستان ولیعصر با مساحت بیش از ۱۲ هزار متر مربع در شهر قم واقع شده و دارای امکانات تفریحی مناسب برای گذران روز طبیعت در قم است. بوستان نیایش و نیاز نیز در محدوده مسجد مقدس جمکران فضای مطلوبی برای حضور زائرین و همشهریان دارند.

منطقه ۶: بوستان شهریار
بوستان شهریار در مجاورت بلوار کارگر قم واقع شده و بیش از ۲۶ هزار مترمربع مساحت دارد. امکاناتی از جمله زمین بازی کودکان، نمازخانه، سرویس بهداشتی و… برای این بوستان آماده سازی شده است.

منطقه هفت: بوستان شهید آخوندی
بوستان شهید آخوندی در خیابان امیرکبیر و در مجاورت پل نیروگاه واقع شده است. این بوستان ضمن بهره‌مندی از امکانات رفاهی، فضای سبز قابل توجهی داشته و فاصله اندکی با حرم مطهر دارد.

منطقه هشت: بوستان غدیر
بوستان غدیر قم از وسیع ترین و مهم ترین بوستان های قم است که دارای بخش های تفریحی و رفاهی گوناگونی می باشد. طرح های پیشرفت و بهسازی این بوستان همچنان ادامه دارد. بوستان غدیر قم ۱۴۰ هکتار وسعت دارد و از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است. بلوار غدیر که بوستان غدیر در آن واقع شده، یکی از مسیرهای ورودی شهر قم و مسیری برای رسیدن به روستاهای خوش آب و هوای قم است. از جمله بخش‌های فعلی این بوستان عبارت اند از پارک بزرگ آب و تاب و باغ رستوران آب و تاب، دهکده جنگلی کاج که شامل رستوران و پیست کارتینگ است، کافی شاپ، فضای سبز و پوشش گیاهی پارک جنگلی، مرکز تحقیقات گل‌ها و گیاهان زینتی غدیر.
همچنین بوستان غدیر اخیرا به کمپینگ زائر در قم هم تبدیل شده است و دومین کمپینگ شهری قم(بعد از بوستان فدک) محسوب می شود. کمپ بوستان غدیر به مساحت ۱۶ هکتار و دارای امکاناتی نظیر نمازخانه، سرویس بهداشتی، آبخوری، سکوی نشیمن، سیستم آتش نشانی، پارکینگ، زمین‌های بازی و… می باشد. اطراف آلاچیق ها نیز درخت کاری شده است.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/5772
اخبار مرتبط

نظرات شما