توصیه دبیرکل هلال احمر برای شیوه کمک مردم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور با توصیه کمک نقدی به سیل‌زدگان لرستان گفت: مردم از آب معدنی گرفته تا غذای خشک، لوازم بهداشتی می‌توانند کمک کنند شاید بهترین نوع کمک کمک‌های نقدی به حساب‌های پنجگانه هلال‌احمر است.
 
 محمودرضا پیروی در حاشیه بازدید هوایی از مناطق سیل‌زده استان لرستان اظهار داشت: اقداماتی را قبل از وقوع حادثه انجام داده‌ایم، هم‌چنین اقداماتی نیز در حین و بعد از حادثه از طریق عملکرد یا چارت مدیریت بحران را در سه قسمت انجام می‌دهیم، فاز قبل از مدیریت بحران پیشگیری و آگاه‌سازی مردم بود.

وی افزود: خیلی از هموطنان منازلی که در مسیر سیل بود را تخلیه کردند و متأسفانه برخی به‌واسطه عدم توجه به هشدار‌ها رعایت نکردند، نیرو‌های امدادی ما در حین رخ دادن حضور داشتند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور عنوان کرد: در شب اول سیلاب هم اگر چه امداد هوایی امکان‌پذیر نبود، اما از راه زمینی تقریبا ۱۴ تیم ما خودشان را به پلدختر و جا‌های دیگر رساندند و تا جایی که توانستند کمک کردند، عمده اقدامات ما پس از حادثه از صبح روز گذشته بود که با بالگرد‌های هلال‌احمر که عمدتاً شامل ۶ فروند بالگرد سنگین بود به‌طور مرتب به روستا‌ها و به‌ویژه روستا‌هایی که در محاصره آب بودند، خدمات‌رسانی کردند.

وی بیان کرد: امدادرسانی هوایی به شهر معمولان و شهر‌های دیگر استان لرستان مثل الیگودرز، دورود و اطراف خرم آباد شده است، تنها مشکل ما در شهر پلدختر بوده و نظم آنجا هنوز شکل خاصی نگرفته است.

پیروی گفت: اقلام امدادی به پلدختر رسیده، اما در توزیع احتیاج به یک نظم و امنیت خاصی دارد، این موضوع باید رعایت شود، نیرو‌های نظامی مشغول برقراری نظم و امنیت هستند و همین امنیت را باید به ثباتی برسانند که ما بتوانیم خدمات را کاملا ارائه دهیم.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور خاطرنشان کرد: از روز گذشته بالگرد به معمولان اعزام شده و شاید بیش از ۲۰ پرواز سنگین به آن‌جا داشته و وسایل را ارسال کرده است؛ شاید در این بحران‌ها هر چقدر ما خدمات‌دهی داشته باشیم باز توقع وجود داشته باشد و البته این توقع به‌حقی هم بوده، چون مردم آسیب دیده‌اند و روحیه خوبی ندارند و باید به آن‌ها رسیدگی شود و ما هم در حال رسیدگی به مردم هستیم.

پیروی اظهار داشت: در این چند روز حدود هزار و ۳۰۰ تخته چادر در معمولان توزیع‌شده و چادر، پتو، موادغذایی خشک و بسته‌های ۷۲ ساعته و یک‌ماهه نیز توزیع می‌شود، هرچند ممکن است در سطح توقعات مردم نباشد.

وی افزود: امداد هوایی و نیروی انسانی از اصفهان، کردستان، قزوین، تهران و از هر استانی که ما توانستیم و حتی استان‌هایی که پایین‌دست، بالادست و دوردست هستند را فراخوان اعلام کردیم و این اسکادران هوایی را راه انداختیم که در حال ارائه خدمات هستند؛ در بحث نیروی انسانی و وسایل هم همین‎‌گونه است، حتی برنامه‌ای در میان‌مدت و درازمدت داریم و به‌ازای طولانی‌بودن برنامه‌ها نیرو‌ها را با نیرو‌های تازه نفس جایگزین کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: خوش‌بختانه کمبود نیرو انسانی نداریم، آمار مستندی از تلفات ندارم، دقیقاً آماری که وجود داشته باشد را نداریم؛ مقداری بحث شایعات بعد از بحران زیاد است که مختص کشور ما هم نیست کشور‌های دیگر هم این‌گونه بوده شاید شایعات بعد از بحران زیاد می‌شود.

وی بیان کرد: همین امروز ۱۵ تا ۲۰ نفر و در مرحله آخر ۲ تا ۳ نفر نجات پیدا کردند، این‌ها براساس دریافت اطلاعات و GPS پرواز‌ها بوده، بعضی از اطلاعات ارائه شده اطلاعات صحیحی نبوده و کذب است؛ در بحث فضای مجازی توصیه می‌کنم مردم به مبادی رجوع کنند که مستند و درست است ما اخبار دریافتی را بررسی می‌کنیم.

پیروی اظهار داشت: مردم از آب معدنی گرفته تا غذای خشک، لوازم بهداشتی می‌توانند کمک کنند شاید بهترین نوع کمک کمک‌های نقدی به حساب‌های پنجگانه هلال‌احمر است، هم‌چنین مردم به حساب بانک رفاه و بانک ملت می‌توانند کمک کنند، وسایل خریداری شده ممکن است به سلایق خود مردم باشد باز باید یک نیروی مضاعفی بگذاریم تا آن‌ها را تفکیک و جداسازی کنیم و باید ببینیم هر محلی چه وسایلی لازم دارد و شاید کمک نقدی نخستین و بهترین کمک است.

وی افزود: مردم اگر خودشان خواستند، آب معدنی کمک کنند؛ به نظر من جیره خشک مانند نان فاسد نمی‌شود و در درازمدت مصرف می‌شود کمپوت، کنسرو و اقلام بهداشتی نیز مورد استفاده خانواده‌هاست.
انتهای پیام/
منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/5908
اخبار مرتبط

نظرات شما