دبیر اجرایی ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش قم:

76 هزار خانوار در مدارس طرح اسکان نوروزی قم پذیرش شدند/90درصد مسافران یک شب در قم می مانند

دبیر اجرایی ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش قم با اشاره به اینکه 90درصد مسافران یک شب در قم می مانند، گفت: امسال 76 هزار خانوار در 316 مدرسه استان در طرح اسکان نوروزی پذیرش شدند.

حسن عبدالهی مهر در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به طرح اسکان نوروزی در مدارس قم، اظهار داشت: طرح اسکان نوروزی مدارس استان تا فردا(جمعه) ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: نزدیک به 76 هزار خانوار؛ 315هزار نفر  و 472هزار نفر روز در مدارس استان پذیرش شده اند.

دبیر اجرایی ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش قم با اشاره به تعداد مدارس، گفت: امسال 316 باب مدرسه و 2 هزار و 826 باب کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است.

وی بیان داشت: در این طرح خانه معلم، اردوگاه 15 خرداد، آموزشکده فنی پسران و خوابگاه دانشگاه فرهنگیان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

عبدالهی مهر با اشاره به اینکه با توجه به برودت هوا تمام کلاس ها مجهز به سامانه گرمایشی هستند، عنوان داشت: از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خوزستان بیشترین ورودی مسافر و پذیرش برای اسکان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ضریب ماندگاری در استان قم بیشتر از یک شب نیست  و 90درصد پذیرش های ما در استان فقط یک شب در استان قم حضور دارند.

رئیس اداره تعاون و رفاهی آموزش و پرورش قم با اشاره به اینکه این مسئله می طلبد سازمان ها و ارگان های متولی  با اقدامات فرهنگی بر روی ماندگاری مسافر در قم کار می کنند، گفت: باید برای تحقق این مسئله سیاست گذاری و برنامه ریزی قوی تری انجام بگیرد.

وی ادامه داد:  گردش اقتصادی مردم به حضور مسافر و زائر و گردشگر در شهر می باشد  پس باید  شرایط گردشگری استان را بیشتر به تصویر بکشیم تا مسافران بیشتری وارد استان شوند و ماندگاری آنها را بالا ببریم.

عبدالهی مهر با اشاره به اینکه حضور اماکن زیارتی برای قم یک پتانسیل مناسب است، افزود: در حال حاضر به فاصله 200 کیلومتری استان قم حدود 40میلیون جمعیت زندگی می کنند و این تعداد نفر در ایام تعطیل به خصوص مناسبت های مذهبی علاقمند هستند در استان قم حضور داشته باشند و اماکن مذهبی قم را زیارت کنند پس در این زمینه متولیان باید اقدامات مناسبتری را انجام دهند.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/5933
اخبار مرتبط

نظرات شما