امام جمعه قم:

غلبه بر حوادث طبیعی مانند سیل نیازمند تدبیر، عقلانیت و مدیریت کارآمد است

امام جمعه قم با تأکید بر ضرورت آینده نگری برای جلوگیری از تکرار سیل های سال جاری، لزوم تدبیر، عقلانیت و مدیریت کارآمد را برای مواجهه با اینگونه حوادث خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز و در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم تصریح کرد: باید علل سیل امسال از سوی کمیته ‌های علمی به صورت دقیق بررسی شود تا در آینده گرفتار حوادثی از این دست نشویم.

وی با اشاره به درگیر شدن 24 استان کشور با پدیده سیل در آغاز سال 1398، به مصیبت جان باختن تعدادی از هموطنان در این حوادث پرداخت و به مصیبت دیدگان و بازماندگان تسلیت گفت.


سیل اخیر و ضرورت هم افزایی، اولویت بندی و بسیج همه امکانات

امام جمعه قم لزوم سرعت عمل دستگاه های مسئول را در این گونه حوادث یادآور شد و گفت: باید با هم افزایی و اولویت بندی و بسیج همه ظرفیت ‌ها و امکانات بر بحران هایی از این دست غلبه کرد.

وی با تشکر از کمک های مردمی به سیل زدگان بیان داشت: ملت ایران از این آزمون بزرگ الهی سربلند بیرون آمدند؛ نکته ای که رهبر معظم انقلاب از آن به قدرت بسیج شوندگی ملت تعبیر کردند.

سعیدی با اشاره به اینکه وضعیت بحرانی در برخی از استان ها مانند خوزستان ادامه داشته و لرستان هنوز به وضعیت پایدار نرسیده است افزود: همچنان به وحدت مسئولان و آحاد ملت برای کمک رسانی به آسیب دیدگان نیازمندیم.


استان قم، مُعین استان لرستان است

وی با بیان ضرورت ورود هر چه سریع تر استان ‌های معین به کمک رسانی همه جانبه به آسیب دیدگان، به انتخاب استان قم به عنوان معین استان لرستان اشاره کرد و افزود: جلسه ستاد کمک ‌های مردمی به مناطق سیل زده در حرم مطهر برگزار شد و ضروری است که گروه‌های جهادی و آحاد مردم از طریق همین ستاد کمک ‌های خود را به مناطق سیل زده ارسال کنند.

امام جمعه قم همچنین لزوم جبران خسارات ناشی از سیل را یادآور شد و گفت: رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور درباره بازسازی خانه‌ ها، ارائه کمک ‌های بلاعوض و اختصاص وام برای زمین ‌های کشاورزی و دامداری ‌ها قول مساعد داده اند که باید خسارت ‌های واقعی به قیمت روز ارزیابی شده و به آسیب دیدگان پرداخت شود.

وی ادامه داد: در این موضوع، دشمنان به دنبال بزرگنمایی مشکلات بودند و تلاش داشتند تا این نابسامانی ها را به ناامنی تبدیل کنند که بحمدالله با هوشیاری دوباره ملت ناکام ماندند.

سعیدی با تقدیر از رهنمودهای رهبری برای حل مشکلات سیل ‌زدگان گفت: مراجع معظم تقلید نیز ضمن اهدای کمک ‌های نقدی، اجازه اختصاص بخشی از سهم امام را به سیل زدگان صادر کرده اند.

امام جمعه قم تصریح کرد: امیدواریم که ملت بعد از پشت سر گذاشتن حوادث اخیر از خیرات و نعمات الهی بیشتر برخوردار شده و ظاهر این بلاها، باطن پُر خیر و برکتی داشته باشد.

وی یادآور شد: از کسانی که در سراسر کشور و در ایام نوروز به خدمت رسانی به زائران و مسافران مشغول بوده اند؛ تقدیر و تشکر می کنیم؛ به ویژه از کسانی که در استان قم فعال بودند و همچنین کسانی که پس از این حوادث مربوط به سیل، مرخصی های خود را لغو کردند و به کمک مردم شتافتند. 

سعیدی همچنین انتصاب حجت الاسلام و المسلمین مروی به عنوان تولیت جدید آستان قدس رضوی را تبریک گفت و برای وی آرزوی توفیقات رو افزون کرد.

امام جمعه قم در ادامه به ایام معنوی ماه رجب اشاره کرد و با بیان بهره بردن معتکفان در این ماه، از تداوم حملات آل سعود مشرک در این ماه حرام علیه مردم یمن انتقاد کرد.

وی همچنین طلیعه آغاز ماه شعبان و فرا رسیدن ایام سالروز میلاد امام حسین (ع)، میلاد حضرت قمر بنی هاشم (ع) و میلاد امام سجاد (ع) را تبریک گفت و پیشاپیش روز پاسدار و روز جانباز را نیز گرامی داشت.

انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/5949
اخبار مرتبط

نظرات شما