امام جمعه قم:

«رونق تولید» تنها یک شعار نیست؛ بلکه یک راهبرد است

امام جمعه قم در شورای اداری این استان تصریح کرد: شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده است؛ تنها یک بحث تشریفاتی نیست؛ بلکه یک راهبرد است که همه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز و در نخستین نشست شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری این شهر برگزار شد با تبریک ایام ماه مبارک رجب و همچنین ایام ماه مبارک شعبان، از سیل های اخیر در کشور ابراز تأسف کرد و گفت: لطف و نعمت خداوند مانند بارش رحمت الهی در دنیا گاهی با برخی ناملایمات مانند سیل همراه می شود که این مسئله، از اختصاصات دنیاست؛ البته در کنار این مسئله، برخی نواقص در کار هم سبب بیشتر شدن این ناملایمات می شود که این نکته هم درسی برای همگان است.

وی تصریح کرد: کمک به سیل زدگان باید با هماهنگی و اولویت بندی همراه باشد که حتما از سوی مسئولان امر مورد توجه قرار گرفته و البته عموم مردم هم باید این نکته را در کمک های خود لحاظ کنند.

سعیدی ضمن بیان ضرورت اجتناب از بحث های حاشیه ای در کمک به سیل زدگان، بر لزوم استقبال مسئولان از هر نوع کمک داوطلبانه تأکید کرد و گفت: دین مبین اسلام به ما دستور داده تا از تشریفات دور باشیم.

وی افزود: در عین حال باید توجه داشت که تشریفات تنها میز و صندلی و مُبل نیست؛ بلکه باید از تشریفات در موضوع زمان نیز اجتناب کرد تا فرصت از دست نرود.

امام جمعه قم با تشکر از استاندار قم درباره حذف تشریفات دید و بازدیدهای نوروزی مسئولان استانی اظهار داشت: بنده همچنین از مسئولان استانی که با لغو مرخصی خود به خدمتگزاری به مردم قم و زائران آستان مقدس حضرت کریمه اهل بیت (ع) شتافتند؛ تشکر و قدردانی می کنم.

وی در پایان سخنان خود به مبحث «حق الناس» پرداخت و گفت: باید به این نکته مهم توجه داشت که حق الناس، تنها حق الناس مالی نیست که بتوان آن را جبران کرد؛ بلکه برخی از حق الناس ها در موضوع وقت و زمان است که اگر از دست برود قابل جبران نیست و در قیامت، گریبان فرد خاطی را خواهد گرفت.



انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/6012
اخبار مرتبط

نظرات شما