استاندار قم:

سفر مقامات دولتی به قم باید از حالت تشریفاتی به سفر کاری تبدیل شود/هیچ حاشیه ای نباید شعار «رونق تولید» را تحت تأثیر قرار دهد

استاندار قم تصریح کرد: اکنون که به برکت حضور آیات عظام در قم، سفرهای متعددی از سوی وزراء و مقامات دولتی به قم انجام می شود؛ لازم است تا با برنامه ریزی مسئولان استانی، این سفرها از حالت تشریفاتی خارج و به سفرهای کاری تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امروز تالار معصومیه فرمانداری قم میزبان نخستین نشست شورای اداری این استان در سال 1398 بود؛ جلسه ای که با 5 دقیقه تأخیر آغاز شد و فرهاد سرمست به عنوان استاندار قم یکی از سخنرانان آن بود.
وی در این نشست با تبریک اعیاد گذشته ماه رجب و اعیاد در پیشِ ماه شعبان، پیشاپیش روز پاسدار، روز جانباز و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را به این سه قشر تبریک گفت و بر ضرورت تشکیل هر چه زودتر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان تأکید کرد.

طلب حلالیت از خانواده های مدیران استانی
وی همچنین از تلاش های یک سال گذشته مدیران اجرایی استان تقدیر کرد و گفت: البته مدیران اجرایی وظیفه خود را به انجام رسانده اند و قطعا بحث اصلی، تشکر از آنان نیست؛ بلکه بحث اصلی در حلالیت طلبی بنده از خانواده های آنان به دلیل لغو مرخصی های نوروزی ایشان است.
سرمست در ادامه از کمک های مالی مراجع معظم تقلید قم به سیل زدگان نیز تشکر و تصریح کرد: کمک به مردم عزیز سیل زده باید سامان مند، هماهنگ و با اولویت بندی صورت گیرد.

سیاسی کاری یا حاشیه سازی در سیل اخیر ممنوع
استاندار قم در عین حال از حاشیه سازی ها و سیاست بازی های برخی افراد از موضوع سیل های اخیر انتقاد کرد و گفت: در این زمینه همه ما باید به وظیفه دینی، ملی و انسانی خود بنگریم و بر آن تمرکز کنیم.

مدیران استانی هوشیاری خود را حفظ کنند/ بارش های دیگری در راه است
وی با بیان این که بر اساس پیش بینی های موجود، استان قم در روزهای آینده فروردین ماه و همچنین در اردیبهشت ماه، باز هم با بارش های فراوان رو به رو می شود اظهار داشت: لازم است تا کمک های استان قم، به عنوان مُعین استان لرستان، با حفظ آمادگی های داخلی برای خود استان همراه باشد.
سرمست از همه مسئولان استانی خواست تا با تشکیل کارگروه های تخصصی، به ارزیابی عملکرد خود در سال 1397 بپردازند و همچنین از معاونان نظارتی استانداری قم خواست تا در این زمینه فعال باشند.

هیچ حاشیه ای نباید شعار «رونق تولید» را تحت تأثیر قرار دهد
وی در ادامه به شعار سال 1398 اشاره و تأکید کرد: شعار ابلاغ شده از سوی حضرت آقا یعنی «رونق تولید»، باید شاخص اصلی و اولویت دار همه دستگاه های اجرایی در استان باشد تا حفظ و ارتقای اشتغال موجود و همچنین فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل یا راکد نیز از ثمرات آن باشد.
فرهاد سرمست به برخی الزامات و پیش فرض های این شعار نیز توجه داد و افزود: برنامه ریزی دقیق مسئولان اجرایی برای تحقق عملی این شعار، تولید باکیفیت تولیدکنندگان و همچنین حذف تشریفات غیرضروری، از الزامات این شعار است؛ در عین حال که یکی دیگر از الزامات، حفظ آرامش و امنیت در استان است که حتی با بحث و گفتگوهای سیاسی درباره انتخاباتِ در پیش (انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری) نیز نباید خدشه دار شود.
وی در ادامه به برگزاری «همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و رونق تولید در استان قم» اشاره کرد و همه دستگاه های اجرایی را موظف دنست تا فرصت ها و اولویت های سرمایه گذاری در حوزه کاری خود را با عدد و رقم و همچنین با توجیه اقتصادی بشناسند و احصاء کنند.

مدیران استانی و ضرورت تنظیم ملاقات های مردمی و همچنین ارائه گزارش کار به مردم
استاندار قم سپس پیشنهاد داد تا دستگاه های اجرایی، فرصت جلسات  شورای اداری استان و همچنین فرصت پیش از خطبه های نماز جمعه هر هفته را برای ارائه گزارش کاری خود مغتنم شمارند و از آن استفاده کنند.
وی اضافه کرد: همه دستگاه های اجرایی استان همچنین موظفند تا برنامه های ملاقات مردمی خود را تنظیم و این برنامه را به معاونت مربوطه در استانداری اعلام کنند؛ در عین حال که به مدیران استانی توصیه می کنم تا از پشت میز نشینی فاصله بگیرند و بیشتر با جامعه هدف خود در ارتباط نزدیک باشند.
استاندار قم افزود: فراموش نکنیم که یکی از حربه های دشمن، ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان و همچنین القای حس نارضایتی در بین ارباب رجوع و مردم است که باید از این مسئله دوری و از آن جلوگیری کنیم.



انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/6014
اخبار مرتبط

نظرات شما