ذوب آهن ایران - الوصل امارات؛ نصف جهان پشت علی منصور و شاگردانش در مصاف آسیایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، تیم‌های الوصل امارات و ذوب آهن ایران باید در دوبی به مصاف هم بروند که ۲ تیم در صدد کسب پیروزی هستند. شاگردان علیرضا منصوریان برای دیدار با الوصل محرومی ندارند، اما محمدرضا عباسی مصدوم است و به این دیدار نمی‌رسد.

در دیگر دیدار این گروه هم الزورا با النصر تقابل می کند که به نظر می رسد شانس النصر برای کسب امتیاز زیاد است.

نکته جالب توجه در گروه A. صدرنشینی الزورا عراق است. این تیم با کسب ۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به نماینده اصفهان در رده نخست قرار دارد و الوصل و النصر امارات در رده‌های سوم و چهارم هستند.

ذوب آهن در دیدار گذشته با النصر عربستان به پیروزی ۳ بر ۲ رسید و الوصل رو در روی الزورا متحمل شکست سنگین شد تا ۲ تیم با شرایط خوبی به مصاف هم بروند. سبزپوشان اصفهانی در ۲ بازی گذشته لیگ برتر ۴ امتیاز کسب کردند و پس از اینکه مقابل صنعت نفت به پیروزی رسیدند، رو در روی سپیدرود به تساوی دست یافتند تا آماده بازی شوند.

ذوب آهن ایران - الوصل امارات

سبزپوشان اصفهانی فصل گذشته به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر رسیدند و به دلیل قهرمانی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی، به مرحله پلی‌آف رفتند و با شکست یک بر صفر الکویت کویت و برد ۳ -۲ الغرافه قطر به مرحله گروهی رسیدند و با تیم‌های الزورا عراق، النصر عربستان و الوصل امارات همگروه هستند. این تیم در لیگ هجدهم عملکرد خوبی نداشته و با کسب ۲۶ امتیاز از ۲۳ بازی در رده دهم جدول رده بندی قرار دارد.

ذوب آهن تاکنون ۷ بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده که عملکرد آن‌ها در ۶ دوره به شرح زیر است:

۲۷ پیروزی، ۱۴ شکست، ۱۲ مساوی، ۶۹ گل زده، ۵۲ گل خورده، حضور در فینال و کسب مقام نایب قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۰

ذوب آهن این فصل را خیلی خوب آغاز کرد، اما با افت شدیدی مواجه شد و اکنون در رده دهم جدول رده بندی لیگ قرار دارد. سبزپوشان در نیم فصل دوم لیگ برتر خوب بازی کردند و عملکرد بهتری نسبت به نیم فصل اول داشتند.

ذوبی‌ها امیدوار هستند با هدایت علیرضا منصوریان به روز‌های خوب خود بازگردند و نه تنها در رقابت‌های داخلی موفق شوند، بلکه در لیگ قهرمانان آسیا نیز به موفقیت برسند. از ستاره‌های ذوب آهن در این فصل فوتبال کشورمان می‌توان به محمد رشید مظاهری، میلاد فخرالدینی، قاسم حدادی فر، ماریون سیلوا، کریستین اوساگونا و ... اشاره کرد.

هدایت این تیم برعهده لارنسیو رگکامف رومانیایی است که سابقه مربیگری در تیم‌های الهلال، الوحده و ... دارد و از ابتدای سال ۲۰۱۹ سرمربی الوصل شد. این تیم در جدول رده بندی لیگ امارات در رده‌های میانی قرار دارد و شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت و به نظر می‌رسد الشارجه با حضور ستارگانی مانند مندز، ویلتون و ... به قهرمانی برسد.

ذوب آهن ایران - الوصل امارات

فابیو لیما، خمیس اسماعیل، کایو، وحید اسماعیل، رونالدو مندز و ... ستاره‌های برزیلی و اماراتی الوصل هستند که فابیو لیما به دلیل اخراج مقابل الزورا نمی‌تواند رو در روی ذوب آهن بازی کند. این هافبک ستاره تیم اماراتی محسوب می‌شود و در بازی نخست مقابل النصر تک گل تیمش را به ثمر رساند.

لیما و کایو، دو ستاره برزیلی الوصل لقب گرفتند که فصل گذشته سومین و چهارمین گلزن برتر لیگ امارات شدند و امسال هم وینیسیوس دهلیما، هافبک سابق گرمیو و هموطن آن‌ها نیز به الوصل اضافه شده است تا بتوانند نتایج خوبی بگیرند.

الوصل افتخارات زیادی در لیگ امارات دارد و چندین بار قهرمان مسابقات لیگ و حذفی شده است، اما در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی حذف شده و تلاش می‌کند تا در ۲۰۱۹ به مرحله حذفی صعود کند که شانس خوبی نیز دارد.

یاماتو یودی ژاپنی قضاوت این مسابقه را برعهده دارد.

تقابل این ۲ تیم ۱۹ فروردین و از ساعت ۲۰:۱۰ در امارات برگزار خواهد شد.

ذوب آهن ایران - الوصل امارات

برنامه بازی های ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹:

دوشنبه ۱۹ فروردین:

الوصل امارات - ذوب‌آهن ایران

سه‌شنبه ۳ اردیبهشت:

ذوب‌آهن ایران - الوصل امارات

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت:

الزوراء عراق - ذوب‌آهن ایران

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت:

ذوب‌آهن ایران - النصر عربستان




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/6032
اخبار مرتبط

نظرات شما