رئیس دانشگاه قم:

اهل بیت (ع) هدیه خداوندی به همه بشریت اند

رئیس دانشگاه قم، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را هدیه خداوند به همه بشریت دانست و آنان را سرچشمه های نور و علم معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، همایش دو روزه بین المللی «بررسی تطبیقی علوم انسانی از دیدگاه اهل بیت (ع)» امروز در سالن شیخ مفید دانشگاه قم و با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی دو کشور ایران و عراق آغاز شد.
سپس و در ادامه این برنامه، حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز، رئیس دانشگاه قم پشت تریبون رفت و ضمن خیرمقدم به استادان و پژوهشگران حاضر در همایش که از کشورهای جهان اسلام مانند ایران، عراق، مصر، لبنان و اردن در این سمینار مشارکت کرده بودند  تصریح کرد: اهل بیت (ع) حلقه وصل میان بشر و پروردگار هستند تا همزیستی مسالمت آمیز بشر و همچنین دوری بشریت از ظلم محقق شود.

وی که به زبان عربی سخن می گفت همچنین با اشاره به اهمیت نامه ماندگار امام امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر، این نامه و البته همه میراث به جای مانده از ائمه معصومین (ع) را چراغی برای هدایت بشریت خواند و بر تعامل علما و اندیشمندان دین مبین اسلام با اندیشمندان سایر ادیان بر اساس سیره اهل بیت (ع) تأکید کرد.

در ادامه سعد الدَرّاجی، رئیس عراقی «انجمن بین المللی فرهنگ و علوم»، به عنوان برگزارکننده این همایش پشت تریبون رفت و با تشکر از همه استادان و پژوهشگران برای برگزاری این همایش و همچنین تشکر از دانشگاه قم برای میزبانی این محفل علمی پژوهشی گفت: هدف انجمن ما، تلاش برای رسیدن به توافق علمی و فرهنگی در همه جهان از خلال بحث و گفتگو و تعامل است تا از این رهگذر بتوانیم به حل مشکلات جهان کمک کنیم.

وی ادامه داد: این همایش، هفتمین همایش بین المللی در همین راستاست و ان شاء الله هشتمین همایش در عراق و نهمین همایش در ترکیه برگزار خواهد شد.

رئیس «انجمن بین المللی فرهنگ و علوم» با بیان این که بسیاری از مسائل حقوقی، روانشناسی، اقتصاد و دیگر مسائل علوم نوین از سیره اهل بیت (ع) قابل برداشت است تصریح کرد: فراموش نکنیم که استادان و پژوهشگران علمی جهان اسلام، امید امت اسلام برای نجات از مشکلات حاضر هستند و از این رو باید تلاش حداکثری خود را در این زمینه به انجام برسانند.

سعد الدرّاجی در ادامه با اهدای لوح و مدال از رئیس دانشگاه قم و دیگر فعالان این دانشگاه در برپایی این همایش تقدیر کرد.

انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/6135
اخبار مرتبط

نظرات شما