دختران فوتبال ایران از راهیابی به المپیک باز ماندند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،
 

دختران تیم ملی در دور سوم از مرحله گروهی در چهار چوب رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو دربرابر چین تایپه قرار گرفتند که در این بازی با نتیجه چهار بر یک شکست را پذیرا شدند تا از راه یابی به المپیک باز بمانند.

آن‌ها در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه اول دوبار دروازه شان باز شد و در ادامه بازی در دقیقه ۳۳ با تکلی که زهرا خواجوی گلر تیم ملی روی مهاجم چین تایپه مرتکب شد داور ازبکستانی - ادیتا میرا بیدووا – تکل او را پنالتی تشخیص داد و تا ضربه پنالتی تبدیل به گل شود و نیمه اول با نتیجه سه بر صفر به اتمام برسد. اما در نیمه دوم چین تایپه که از برد و صعود به عنوان تیم اول گروه مطمئن شده بود با احتیاط بیشتری بازی را دنبال کرد. آن‌ها در دقیقه ۵۰ موفق شدند گل چهارم خودشان را به ثمر برسانند تا عملا هیچ شانسی را دیگر نتوانیم برای تیم ملی بانوان قائل شویم.

در ادامه بازی سرمربی تیم ملی مریم آزمون چند تغییر در ترکیب تیم ایران ایجاد کرد که در نهایت این زهرا قنبری کاپیتان تیم ملی بود که با شوتی از فاصله‌ای بسیار دور دروازه چین تایپه را باز کند تا اختلاف نتیجه را به همان سه گل کاهش دهد. در دیدار همزمان با این بازی تیم ملی فیلیپین با هفت گل فلسطین را از پیش رو برداشت و به این ترتیب با توجه به سه برد چین تایپه و جمع آوری ۹ امتیاز به عنوان تیم اول گروه C به مرحله بعد صعود کرد. تیم ملی بانوان ایران هم با ۳ امتیاز بعد از فیلیپین در جایگاه سوم گروه قرار گرفت.

ترکیب ایران در بازی امروز:

زهرا خواجوی، ملیکا متولی، فاطمه سهرابی، فاطمه امینه برازجانی، بهناز طاهرخانی، شقایق روزبهانی، زهرا سربالی، مونا حمودی، سمانه چهکندی (فروغ موری، ۸۸)، زهرا قنبری (کاپیتان) و هاجر دباغی (سارا قمی دقیقه ۵۶)

گفتنی است فوتبال زنان در منطقه آسیای شرقی بسیار جدی دنبال می‌شود و تیم ملی چین یکی از قدرت‌های فوتبال زنان در جهان در قاره آسیا قرار دارد. 


انتهای پیام/
منبع:تابناک
http://qomefarda.ir/6149
اخبار مرتبط

نظرات شما