ماجرای تفریحات متفاوت چند دانشجوی ایرانی در تعطیلات نوروز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

حدود سه روز مانده به آغاز سال نو موج جدیدی از بارش‌ها به همراه طوفان در شمال و شمال شرق کشور شروع به فعالیت کرد و مدت زیادی طول نکشید که با تداوم و شدت گرفتن این وضعیت، سیلاب‌های فراوانی نواحی گسترده‌ در برخی استان‌ها را فرا گرفت و با ایجاد وضعیت بحرانی در این مناطق، مردم مجبور به ترک خانه هایشان شدند.

در همان ساعات اولیه گروه‌های امدادی هلال احمر و نیرو‌های مسلح در منطقه حضور پیدا کردند؛ بسیج مستضعفین یکی از گروه‌هایی بود که به دنبال دستور ستادکل نیرو‌های مسلح مبنی بر گسیل امکانات برای رسیدگی به مناطق سیل زده، در کنار سایر گروه‌های امدادی، در ابتدای کار برای حضور در مناطق سیل زده اعلام آمادگی کرد.

حضور پررنگ نیرو‌های جهادی در حوادث اخیر

نواحی مقاومت بسیج بومی نزدیک به محل حادثه که از آسیب به دور بودند یا کمتر از سایر نواحی آسیب دیده بودند جزو اولین گروه‌های بسیجی بودند که در راستای امداد رسانی به سیل زدگان در مناطق درگیر سیل در استان‌های مازندران و گلستان حاضر شدند.

گروه‌های جهادی هم که سابقه طولانی و موفقی در کمک رسانی به مناطق محروم و آسیب دیده داشتند در اولین فرصت آمادگی خود را برای حضور در این مناطق اعلام کردند و پس از آن از سایر شهرستان‌ها و استان‌ها کمک‌های خود را راهی این مناطق کردند.

در همان روز‌های ابتدایی، بیش از ۷ هزار نفر از بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی به این مناطق اعزام شدند و فعالیت‌های خود را آغاز کردند. همچنین ۲۰۰۰ گروه جهادی دیگر، برای حضور در سه منطقه خراسان شمالی، گلستان و مازندران اعلام آمادگی کردند.

حضور پررنگ نیرو‌های جهادی در حوادث اخیر

حدود یک هفته از سیل در نواحی شمال و شمال شرق کشور می‌گذشت که این بار در ۵ فروردین، سیل مهیبی محله سعدیه در شهر شیراز را فرا گرفت و مردم محلی و مسافران زیادی را دچار حادثه کرد و منجر به کشته شدن حدود ۲۰ نفر و مجروع شدن ۱۱۰ نفر از هموطنان شد.

در این حادثه هم در ساعات اولیه، بیش از ۱۳۰۰ نفر از افراد گروه‌های جهادی بومی با استقرار در محل‌های حادثه، در کنار سایر دستگاه‌ها مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی شدند.

همزمان با تغییرات جوی در کشور و بحرانی شدن برخی شهر‌های استان خوزستان، فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان از آمادگی این سپاه و بیش از ۲۰۰ گروه جهادی این استان برای مقابله با حوادث طبیعی خبر داد.

حضور پررنگ نیرو‌های جهادی در حوادث اخیر

در همین شرایط از شهرستان گنبد کاووس خبر رسید که ۶۰۰ جهادگر در قالب ۴۳ گروه جهادی، لایروبی ۱۵۰۰ واحد مسکونی را به پایان رساندند.

با بالا گرفتن موج بارش‌ها در کشور در روز‌های پایانی تعطیلات نوروزی در استان‌های لرستان و خوزستان، گروه‌های مختلف جهادی از جانب مردم، بسیج، حوزه‌های علمیه و ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، فعالیت‌های گسترده‌ای را در شهر‌های این استان‌ها آغاز کردند و مسئولان از تکمیل ظرفیت برخی مناطق برای حضور گروه‌های جهادی خبر دادند.

در پی اعلام آمادگی سازمان‌های مختلف برای حضور جهادی نیروهایشان در مناطق سیل زده، قرارگاه مرکزی راهیان نور هم از آمادگی نیرو‌ها و امکاناتش برای اعزام به مناطق آسیب دیده خوزستان و لرستان خبر داد.

حضور پررنگ نیرو‌های جهادی در حوادث اخیر

رییس بسیج سازندگی نیز از حضور بیش از ۱۶۰۰ جهادگر بسیجی در لرستان و آمادگی حدود ۲۰۰۰ نفر دیگر برای حضور در این استان خبر داد.

از جمله اقدامات گروه‌های جهادی در مناطق آسیب دیده می‌توان کمک به تخلیه آب از منازل و معابر و پاکسازی آنها، بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده، تعمیر و ساخت راه‌ها و محور‌های آسیب دیده، کمک به اسکان خانواده‌های آسیب دیده، تامین امنیت مسیر‌ها و تهیه اقلام مورد نیاز حادثه دیدگان اشاره کرد.

نیرو‌های قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش که در مسیر بازگشت از پروژه آبرسانی ۵ روستای مرزی در سیستان و بلوچستان بودند، همزمان با حادثه سیل لرستان، با نیرو‌های خود به سمت این منطقه رفتند.

ماجرای تفریحات متفاوت چند دانشجوی ایرانی در تعطیلات نوروز

از فعالیت‌های این گروه در مناطق غربی می‌توان به تهیه غذای گرم برای حادثه دیدگان، فعالیت‌های عمرانی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ارائه خدمات بهداشتی به مردم حادثه دیده اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در خصوص حضور نیرو‌های جهادی در استان‌های غربی گفت: به جز گروه‌های بومی حاضر در منطقه، حدود ۶ هزار و ۷۰۰ گروه جهادی نیز از سایر استان‌های کشور در این مناطق حضور دارند.

گروه‌های جهادی از اقصی نقاط کشور، حضور فعال و  پررنگی در امداد رسانی‌های حوادث اخیر در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، مازندران، فارس، لرستان، خوزستان، همدان حضور داشتند.

ماجرای تفریحات متفاوت چند دانشجوی ایرانی در تعطیلات نوروز

جوانان جهادگر همواره نشان داده اند که تا آخرین لحظه در کنار هموطنانشان برای رفع مشکلات آنها حضور دارند، همان طور که رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در پیامی تاکید کرد که گروه‌های جهادی بسیج تا زمان بازگشت آرامش به شهر‌های حادثه دیده در صحنه حضور خواهند داشت و میدان را ترک نخواهند کرد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/6311
اخبار مرتبط

نظرات شما