اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا پایان سال ۹۸

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،
 

محمد باقر نوبخت در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در استان گیلان را راه آهن بود، اظهار کرد: با عنایت خداوند این پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت و در حال حاضر نیز سرویس دهی مناسب دارد.

وی با بیان اینکه این کار بزرگی بود که انجام شد اما کافی نیست، افزود: این راه آهن از مرزهای جنوبی کشور آغاز شده و قطعاً باید به دریای خزر نیز متصل شود، اتصال این مسیر ریلی به مرز آستارا با توجه به آماده بودن مسیر ریلی آستارا آستارا می‌تواند آن را به کشورهای شمالی مرتبط کند.

نوبخت با اشاره به اینکه اجرای این عملیات دارای دو بخش است، گفت: یک بخش از این راه‌آهن از رشت به انزلی و سپس بندر کاسپین بوده که نیازمند استملاک زمین است برای این موضوع نیز نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار بود که قبل از سفر به استان گیلان این مبلغ اختصاص یافته و در اختیار وزارت راه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای استملاک زمین‌های مسیر رشت به انزلی پرداخت شده است، بیان کرد: امیدواریم با انجام این مورد اجرای این پروژه با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه این پروژه باید تا پایان سال جاری خلیج فارس به دریای خزر متصل کند، تأکید کرد: این کار شدنی است دولت و سازمان برنامه و بودجه نیز مصمم است این کار را تا پایان امسال انجام دهد.


انتهای پیام/
منبع:مهر
http://qomefarda.ir/6363
اخبار مرتبط

نظرات شما