انجام 890 هزار بازرسی بهداشت محیطی در برنامه سلامت نوروزی

معاون بهداشت وزارت بهداشت از انجام بیش از ۸۹۰ هزار مورد بازرسی بهداشت محیطی طی برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا رئیسی ضمن اعلام این خبر افزود : در نوروز امسال بیش از 3000 تیم بازرسی بهداشت محیط از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور کار نظارت بهداشتی بر تهیه و توزیع مواد غدایی ، آب آشامیدنی و  همچنین اماکن را بر عهده داشتند.

معاون بهداشت تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طی برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی را 668176 اعلام کرد.

وی گفت: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی ، مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی در این برنامه 198316مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز ، اماکن و رستوران های بین راهی 31564 مورد و کل بازرسی های بهدشت محیطی 898056 مورد بوده است.

رئیسی ضمن اشاره به همکاری و هماهنگی سایر سازمان ها و نهادها در اجرای این برنامه اظهار داشت: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی در طی اجرای برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی 12513 مورد بوده  که از این تعداد 881 مورد مربوط به مراکز و رستوران های بین راهی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده را 2829 مورد اعلام کرد که 331 مورد آن مربوط به رستوران های بین راهی بوده است.

رئیسی افزود : مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده در این مدت 1152914 کیلو گرم است. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به استفاده گسترده کارشناسان بهداشت محیط در سراسر کشور از وسایل سنجش پرتابل در طی اجرای این برنامه گفت: در این مدت تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی559411  مورد بوده است.

وی اظهار داشت : تشدید کنترل و سنجش سلامت آب آشامیدنی از مباحث مهم در طول اجرای این برنامه بود که طی آن  تعداد  602676 کلرسنجی آب انجام شد.

گفتنی است برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی از بیستم اسفندماه سال گذشته آغاز و روز بیستم فروردین 1398 به پایان رسید.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/6403
اخبار مرتبط

نظرات شما