رئیس اتحادیه قصاب و صنوف وابسته استان قم:

بازار گوشت قرمز و سفید نیازمند واردات بیشتر برای اشباع بازار است

رئیس اتحادیه قصاب و صنوف وابسته استان قم تصریح کرد: بازار گوشت قرمز و سفید، نیازمند واردات بیشتر برای ایجاد اشباع در بازار و جلوگیری از روند صعودی قیمت هاست.

علی محمد حسینی تبار در گفتگو با خبرنگار قم فردا و با اشاره به اینکه بازار گوشت قرمز و سفید نیازمند واردات بیشتر است، اظهار داشت: تردیدی نیست که بازار گوشت و دام مانند همه بازارها، بر مبنای عرضه و تقاضا حرکت می کند که با توجه به کاهش عرضه در این روزها و البته ثبات تقاضا و یا حتی افزایش نسبی تقاضا به سبب بیم افزایش بیشتر قیمت ها، شاهد هستیم که قیمت های روند افزایشی را تجربه می کنند.
وی ادامه داد: از این رو باید گفت که دلیل عمده افزایش قیمت گوشت قرمز در این روزهای اخیر به کاهش تولید بر می گردد و از این رو ضروری است تا مسئولان در این باره چاره اندیشی کنند.
حسینی تبار راه دیگر کنترل بازار را افزایش واردات گوشت دانست و گفت: اگرچه امروزه واردات گوشت به نسبت قبل بیشتر شده است؛ اما این واردات به اندازه ای نیست که بتواند به اشباع بازار بینجامد و از این رو لازم است تا امر واردات گوشت هم مورد دقت بیشتری قرار گیرد.
رئیس اتحادیه قصاب و صنوف وابسته استان قم در عین حال به نوسانات اخیر بازار گوشت مرغ اشاره کرد و بیان داشت: افزایش قیمت نهاده های دامی و همچنین مشکلات مربوط به حمل و نقل و افزایش قیمت آن، دو مسئله عمده در زمینه افزایش قیمت گوشت مرغ است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این دو مورد، افزایش قیمت خدمات در جوجه کشی ها و مرغداری ها هم امری غیر قابل انکار است.
حسینی تبار عدم هماهنگی کامل جوجه ریزی و پرورش جوجه در مرغداری ها را مشکل دیگر این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش اتحادیه این است تا با ایجاد هماهنگی بیشتر بین مرغداری ها، روند را به گونه ای مدیریت کند که عرضه گوشت به بازار، همواره روندی نسبتا ثابت را داشته باشد و مثلا به این گونه نباشد که در برخی ماه ها و هفته ها، عرضه بیشتر و در برخی روزهای دیگر، عرضه کمتری صورت بگیرد.
وی در پایان از همه عرضه کنندگان گوشت قرمز و سفید خواست تا در کار خود، انصاف و رضایت مشتری را در نظر بگیرند و تا بازگشت بازار به ثبات و روند کاهشی قیمت ها، با آنان همراهی کنند.


انتهایی پیام/120
گالری عکس
http://qomefarda.ir/661
اخبار مرتبط

نظرات شما