استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با قم فردا:

طرح «همبستگی ملی»، بازسازی مناطق سیل زده را تسریع می کند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که طرح بسیج با عنوان جهاد همبستگی ملی، بازسازی مناطق سیل زده را تسریع می بخشد؛ از مردم و مسئولان خواست تا در این طرح ملی خداپسندانه مشارکت کنند.


حجت الاسلام محمدمهدی نجفی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، ضمن تشکر از سازمان بسیج مستضعفین برای ارائه این طرح ملی گفت: اکنون که در این طرح، هر مسجد در سراسر کشور ساخت یک منزل مسکونی و هر بانک ساخت یک مدرسه را متقبل می شود و همچنین هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را بر عهده می گیرد؛ شایسته است تا مسئولان و دولت هم به معنای واقعی و با تمام توان به صحنه بیایند و در خدمت مردم باشند.

مساجد همیشه پایگاه های محوری اجتماعی بوده و هستند
وی در تشریح این طرح گفت: مردم ما همیشه مساجد را به عنوان یک پایگاه محوری در نظر گرفته و می گیرند که مقطع و دوران دفاع مقدس برای اثبات این مدعا کافی است؛ در عین حال که همین امروز بسیاری از کمک های نقدی و غیر نقدی مردمی با محوریت مساجد و امامان جماعت جمع آوری و به مناطق سیل زده ارسال می شود.

کاسب، حبیب خداست و حبیب خدا قطعا به کمک همنوع می شتابد
این استاد دروس معارف اسلامی همچنین افزود: تعبیر روایی «الکاسبُ حبیبُ الله» در این طرح به خوبی دیده شده است تا کاسبان محترم شهرها هم بتوانند با حضور جدی خود در صحنه به کمک مردم بیایند و گوشه ای از تأمین اقلام اساسی مورد نیاز  سیل زدگان را بر عهده بگیرند.

بانک ها فرصت بازسازی مدارس مناطق سیل زده را قدر بدانند
حجت الاسلام نجفی درباره نقش آفرینی بانک های کشور برای ساخت مدارس تخریب شده هم گفت: با توجه به هُشدارهای مکرر مراجع معظم تقلید قم درباره ضرورت اصلاح نقش آفرینی بانک ها در عرصه اجتماعی و اقتصادی کشور، این طرح می تواند گام خوبی برای تحقق این منویات باشد.

وی در ادامه ایثارگری های مردم را پس از حادثه سیل های اخیر در کشور بی نظیر خواند و بیان داشت: کمک های مردمی در حالی به صورت روزافزون به مناطق سیل زده ارسال می شود که بخشی از کمک کنندگان با همه احتیاج خود، اقدام به کمک به همنوعان و هموطنان خویش می کنند که این ایثارگری بسیار ارزشمند است.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطر نشان کرد: امروز گویی همه ایران در پلدختر و آق قلا و دیگر شهرهای سیل زده گرد هم آمده اند تا با همکاری یکدیگر، خرابی های سیل های اخیر را به یک آبادانی دوباره تبدیل کنند که این همدلی و تعاون به عنوان یک اصل مهم اخلاقی در زندگی اجتماعی، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و تنها خداوند تبارک و تعالی است که می تواند اجر و مزد حقیقی این ایثارگران را پرداخت کند.    


انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/6789
اخبار مرتبط

نظرات شما