یک کارشناس مدیریت در گفتگو با قم فردا:

«جهاد همبستگی ملی»، طرحی ابتکاری برای حل مشکلات متعدد مناطق سیل زده است

یک کارشناس مدیریت اسلامی طرح «جهاد همبستگی ملی» را طرحی ابتکاری برای بازسازی مناطق سیل زده دانست و اظهار داشت: این گونه طرح ها و ورود مردم برای مدیریت بحران، به موفقیت امدادرسانی به آسیب دیدگان منجر می شود.

یحیی رستم پور در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با بیان این که به نظر می رسد حل مسائل مربوط به سیل زدگان از توان دولت خارج است تصریح کرد: طرح جهاد همبستگی ملی که برگرفته از فرمایش رهبر معظم انقلاب با مضمون جهاد بودن کمک به مردم سیل زده است؛ عملا به استمرار ابراز همدردی مردم با آسیب دیدگان از سیل می انجامد که خود امری مهم است.

وی ادامه داد: بدیهی است که استمرار ابراز همدردی مردم با این عزیزان، به رفع سریع تر مشکلات آنان کمک می کند.

این کارشناس و پژوهشگر مدیریت اسلامی همچنین سیل های اخیر را از یک منظر، امتحانی الهی برای همه افراد خواند و افزود: این امتحان هم برای هموطنان حادثه دیده و مصیبت زده است تا دامنه صبر و تحمل آنان سنجیده شود و در عین حال، آزمونی هم برای همه بشریت به ویژه هموطنان ایرانی است تا مشخص شود که این افراد تا چه اندازه در کمک به همنوعان خود فعال و پیشقدم هستند.

خسارات مناطق سیل زده بیش از 40 هزار میلیارد تومان است
رستم پور اضافه کرد: به نظر می رسد با توجه به حجم زیاد خسارت های سیل اخیر – که حدود 40 هزار میلیارد تومان برآورده شده و من فکر می کنم این عدد افزایش هم داشته باشد – نیاز است تا حضور مردم در صحنه تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد. از این رو بر این باورم که گسترش طرح هایی مانند طرح جهاد همبستگی ملی، سبب اطلاع یابی بیشتر مردم از اوضاع سیل زدگان می شود و می تواند آن ها را در یاری رسانی بهتر کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به انبوه روایات وارد شده درباره اهمیت کمک به همنوع، خاطر نشان کرد: در زبان روایات، مواردی مانند گره گُشایی از کار، وسعت برکت در مال و همچنین افزایش برکت در عمر از جمله برکات کمک مردم به دیگران مطرح شده است.

ورود مردم به هر کاری، موفقیت آن را تضمین می کند
این کارشناس مدیریت مالی در پایان سخنان خود، عموم مردم را به استقبال بیشتر از طرح جهاد همبستگی ملی برای ساخت خانه، مدرسه و تهیه اقلام اساسی مورد نیاز سیل زدگان تشویق کرد و بیان داشت: ما بارها شاهد برکت های حضور مردم در صحنه بوده ایم و این بار نیز اطمینان داریم که این کمک رسانی های فزاینده، با حضور مردم به موفقیت می رسد؛ همان گونه که پیش از این هم شاهد حضور حماسی مردم در مقاطعی مانند دوران دفاع مقدس و دیگر بحران های ناشی از حوادث طبیعی بوده ایم.

انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/6946
اخبار مرتبط

نظرات شما