آیت الله اعرافی:

علم به همه جوانب و حقایق زندگی انسان نمی پردازد

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: علم به همه جوانب و حقایق زندگی انسان نمی پردازد و این همان موضوعی است که باید تبیین شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله علیرضا اعرافی صبح امروز در همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش که در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای اخیر که در ماه مبارک شعبان قرار داریم باید بتوانیم از فضیلت های بی شمار این ماه بهره ببریم.

وی با بیان این که ماه های رجب، شعبان و رمضان از ماه های درخشان سال هستند ابراز داشت:  در هر کدام از این ماه ا یک فرصت ویژه نهفته استکه باید توسط مومنان استفاده شده و ایشان را به خلوص نیت واقعی برساند.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: علاوه بر این ماه رجب و شعبان مقدمه و پلکانی است تا اهل معنا و سلوک واخلاق در این پلکان به سمت ماه شریف رمضان حرکت می‌ کنند، در ماه رمضان به قله شب های قدر برسند و اوج جوایز نیز در شب و روز عید فطر به سالکان طریق هدیه داده می‌ شود.

وی هدیه بزرک شعبان را مناجات شعبانیه عنوان کرد و گفت: نور دعا و مناجات شعبانیه باید در تمامی تعلیمات آموزشی و پرورشی کشور جاری شود.

آیت الله اعرافی در ادامه عنوان کرد: مباحثی که مطرح می‌ شود باید بر مبنای سند تحول پیش برود که به همت شورای عالی انقلاب فرهنگی که به همت جمع زیادی از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی تولید شده وتا حد زیادی مبتنی بر رویکرد جامع علمی و دینی است.وی ابراز داشت: علی رغم این که نمی خواهیم ادعا کنیم که این سند بی عیب و نقص است، ولی باید با نگاه روز افزون مورد عنایت قرار بگیرد و کار مطالعاتی بزرگ برای نهادهای حوزوی و دانشگاهی داشته است که رهبر معظم انقلاب نیز خواستار عنایت به این سند هستند.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: در باب علم و علومی که در حال حاضر وجود دارد با یک برخورد افراطی و تفریطی مواجه هستیم و با هیچ کدام با یک منطق اسلامی برخورد نشده است.

وی ادامه داد: علم به همه جوانب و حقایق زندگی انسان نمی پردازد و این همان موضوعی است که باید تبیین شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطر نشان کرد: هر جایی که ببینیم علم با یک حکم روشن اسلامی تضاد دارد باید به بررسی مناسب و دقیق آن بپردازیم و قطعا علم نمی تواند سعادت واقعی انسان را محقق سازند به خصوص این که سعادت در منطق دینی فراتر از این دنیا است.

وی خاطرنشان کرد: سند تحول آموزش پرورش آفاق بزرگی دارد ولی باز هم برای آینده ترتیب اسلامی نیازمند کارهای جدی از حوزه و دانشگاه هستیم.

آیت الله اعرافی ادامه داد: مسیر اصلی و درست آموزش و پرورش در سند تحول آمده است اما برای تربیت اسلامی نیازمند کارهای بسیار عمیق در حوزه و دانشگاه هستیم.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/7179
اخبار مرتبط

نظرات شما