امام جمعه قم:

ایران به هر اندازه ای که بخواهد نفت صادر می کند/ محبوبیت سپاه هر روز بیشتر می شود

امام جمعه قم با بیان این که اقدام اخیر آمریکا برای حذف معافیت‌های خرید نفت از ایران نیز راه به جایی نخواهد برد، گفت: همانطوری که رهبر انقلاب فرمودند ما هرمقدار که بخواهیم نفت تولید و صادر می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، اظهار داشت: اگر جلوی نابرابری‌ها و بی عدالتی در جامعه گرفته شود رشد و آبادانی ایجاد خواهد شد و این طور نمی شود که قشری از جامعه برخوردار و اقشاری دیگری  غیربرخوردار باشند.

وی دهه تکریم مساجد را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: باید جاذبه سازی برای حضور جوانان در مساجد در دستور کار قرار بگیرد به طوری که خوش رفتاری دست اندرکاران، پرهیز از افراط و تفریط و نظم مسجد و... می تواند در این مهم تاثیر گذار باشد.

امام جمعه قم با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: فردای قیامت سه دسته در پیشگاه پروردگار عالم شکایت می‌کنند، مسجدی که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، عالمی که دیگران پیش وی نمی‌روند و قرآنی که میان مردم است و غبار روی آن نشسته و قرائت نمی‌شود.

وی در ادامه به سوانح رانندگی در جاده های کشور اشاره کرد و ابراز داشت: ایمن سازی خودروها ، آموزش لازم و صحیح به رانندگان و همچنین نصب صحیح علائم رانندگی می تواند در این راه موثر باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روز شوراها، به سیلاب گسترده در برخی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: تلفات اگرچه کم بود اما حتی یک نفر هم مایه تاسف و تاثر است؛ بسیاری از مردم خسارات زیادی را متحمل شدند اما شاهد حضور گسترده مردم برای کمک‌رسانی بودیم که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز شوراها تصریح کرد: شوراها کمتر به اختلافات درونی دامن زده و به موضوعات خاص توجه نکنند و بیشتردر زمینه برطرف کردن مشکلات جامعه اهتمام داشته باشند.

امام جمعه قم به حادثه سیل اخیر در کشور اظهار داشت: در حادثه سیل اخیر طلاب، نیروهای نظامی، انتظامی، دانشجویان، اقشار مختلف مردم در مناطق حادثه دیده حضور پیدا کردند و به یاری مردم مصیب زده شتافتند.

وی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما مردم سیل زده نیاز فوری به چادر دارند و علاوه بر این باید وسایل سرمایشی مردم نیز فراهم شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: در سیل اخیر به خوبی دشمنی دشمنان نظام آشکار شد به طوری که اجازه ندادند کمک های کشورهای دیگر از طریق بانک ها ارسال شود.  
وی ادامه داد: دشمنان نظام برخلاف این گفته که با دولت ایران مخالفند با ملت ایران دشمنی دارند و می‌خواهند ریشه ملت ایران را بسوزانند.

امام جمعه قم به رونق تولید اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های جدی تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران است که باید نسبت به دستمزد، امنیت شغلی کارگران و تعامل بین آنها و کارفرما رسیدگی جدی شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید تسهیلات جدی برای کارفرمایان هم فراهم شوند تا چرخ اقتصاد فعال شود و از تولید داخلی نیز حمایت های لازم نیز بشود.

آیت الله حسینی بوشهری به در پیش بودن روز معلم اشاره کرد و افزود: معلمان الگوی مردم هستند و در واقع معلمان علم آموز و اخلاق آموز و در نتیجه تعلیم و تربیت ایشان انسانی‌هایی سالم، پرتلاش و دارای ابتکار به جامعه تحویل داده شود.

وی در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه قم تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط آمریکا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در روابط بین الملل این گونه نیست که نیروهای مسلح یک کشور تروریست دانسته شود و این کار آمریکا نتیجه ای عصبانیت آمریکا است.

امام جمعه قم ادامه داد: آمریکا در دهه های اخیر در هر کشور اسلامی که وارد شد سپاه عزیز زودتر از این کشور آنجا حضور داشت و تمام توطئه های این کشور را خنثی کرد.

وی افزود: سپاه با تروریستی خوانده شدن توسط آمریکا نه تنها تضعیف نشد بلکه محبوب تر نیز شد به طوری که این روزها مردم به سپاهی بودن افتخار می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکا برای حذف معافیت‌های خرید نفت از ایران نیز راه به جایی نخواهد برد به طوری که ما دست روی دست نخواهیم گذاشت و همانطوری که رهبر انقلاب فرمودند ما هرمقدار که بخواهیم نفت تولید و صادر می‌کنیم.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/7213
اخبار مرتبط

نظرات شما