حاجی دلیگانی در گفتگو با قم فردا:

وزیر اگر نمی‌تواند بازار خودرو را ساماندهی کند کنار بکشد/ خودروسازان به دنبال نارضایتی مردم هستند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: خودروسازان با انحصاری کردن ساخت خودرو صرفاً دنبال ثروت اندوزی و جمع آوری پول های مردم و ایجاد نارضایتی در میان مردم هستند.

 حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به آشفتگی در بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: مردم از عدم توان و یا عدم اقدام به موقع آقای رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازار خودرو گله مند و ناراحت هستند زیرا به نظر می رسد ایشان یا نمی تواند و حرفش خریدار ندارد و یا از طرف دولت اختیاری ندارد زیرا یک حالت سردرگمی و بلاتکلیفی در بازار خودرو وجود دارد.

وی گفت: روز گذشته از یک مجموعه قطعه سازی بزرگ کشور بازدید داشتم و از نزدیک مشاهده کردم علی رغم اینکه خودروسازان قیمت خودروها را برای مردم افزایش دادند اما از آن طرفی برای مجموعه هایی که برای خودروسازان کار می کنند مانند قطعه سازان آن‌طور که انصاف است برخورد نکردند و نوع صحبت های قطعه سازان نشان دهنده یک نوع انحصار و رانت خاصی در مجموعه های خودروسازی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  خاطرنشان کرد: خودروسازان با انحصاری کردن ساخت خودرو صرفاً دنبال ثروت اندوزی و جمع آوری پول های مردم و ایجاد نارضایتی در میان مردم هستند.

وی افزود: خودروسازان حیاط خلوتی شدند برای رسیدن برخی ها مطامع سیاسی خودشان هستند و کسی که در این میان متضرر می شود مردمی هستند که خودرو خریداری می کنند و دیگری نظام جمهوری اسلامی ایران است نظام مظلومی که مورد هجوم حرف های ناروا از طرف برخی ها می شود این ضرری که خودروسازان به نظام جمهوری اسلامی ایران می زنند ضرر بزرگی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آقای رحمانی اگر نمی تواند بازار خودرو را ساماندهی کند بهتر است خودشان رسماً و با شفافیت و صراحت و صداقت اعلام کند تا در این خصوص تصمیمی اتخاذ شود و اگر آقای رحمانی می دانند در این خصوص روشنگری نکنند و توضیح قانع کننده ارائه ندهند فضای مجلس به سمت دیگری خواهد رفت که قابل کنترل نخواهد بود.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/7221
اخبار مرتبط

نظرات شما