عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با قم فردا:

رونق تولید، کشور را در مقابل تحریم ها بیمه می کند/ مردم در انتظار طرح های مسئولان برای رونق تولید هستند

نماینده مجلس بااشاره به اینکه مردم در انتظار طرح های مسئولان برای رونق تولید هستند،گفت: اگر به صورت جدی با قاچاق و واردات کالا مبارزه شود شعار سال 98 محقق می شود و با تحقق شعار سال 98 شاهد رونق اشتغال و شاهد افزایش پول ملی خواهیم بود.

حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگارقم فردا، با اشاره به اینکه  مردم در انتظار طرح های مسئولان برای رونق تولید هستند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در حمایت از کالای ایرانی سال98 را سال رونق تولید نام‌گذاری کردند مردم ایران تا جایی که توانستند در سال 97 تلاش و سعی کردند کالاهای ایرانی را مصرف کنند و در نظرسنجی‌هایی که از مردم انجام شد مردم از کیفیت کالاهای ایرانی تا حدودی رضایت داشتند.

وی افزود: مردم در سال گذشته در امتحانی که به عمل آمد سربلند بیرون آمدند در نام‌گذاری سال های گذشته که بیشتر مسئولان نظام مورد خطاب مقام معظم رهبری بودند آن موفقیتی که باید در تحقق شعار سال به نتیجه می رسید نرسید، زیرا مسئولان در تحقق شعار سال بیشتر به شعار و برگزاری همایش ها و نصب بنر اکتفا می کردند اما مردم عملاً وارد میدان شدند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که رهبر انقلاب شعار رونق تولید را بعد از حمایت کالای ایرانی انتخاب کردند این بود که استقبال مردم در خرید کالای ایرانی خوب بود یعنی مردم آماده خرید کالای ایرانی شدند اما  اکنون عده ای واردات کالاهای خارجی را به صورت گسترده انجام می دهند که مقام معظم رهبری برای اینکه بهانه را از دست واردکنندگان کالاهای خارجی بگیرند رونق تولید را در نظر گرفتند.

رونق تولید بهانه را از وارد کنندگان کالا می گیرد

موسوی لارگانی افزود: وقتی از واردکنندگان سؤال می شود چرا این حجم از کالاهای خارجی وارد کشور می شود پاسخ داده می شود این کالاها نیاز کشور است و این حجم از کالا در ایران تولید نمی شود و باید وارد کنیم.

وی تصریح کرد: وارد کنندگان کالا اعلام می کنند ما آنچه که وارد می کنیم آن اضافه بر مصرف است که در کشور تولید نمی شود پس لزوماً وارد می کنیم، با رونق گرفتن تولید داخلی بهانه از واردکنندگان بی رویه کالا گرفته می شود وقتی کار تولید کنندگان رونق پیدا کند علاوه بر تأمین کالای مصرفی داخل حتی می توانیم کالاهای مازاد تولید داخل را صادر کنیم که این صادرات یکی از آرزوهای مقام معظم رهبری است محقق می شود و درب چاه های نفت پلمپ شود رهبر انقلاب در فرمایشات نوروزی در حرم امام رضا(ع) اشاره کردند که اگر روزی از صادرات نفت قطع امید کنیم و به صادرات غیرنفتی تکیه کنیم نتیجه آن را در سال‌های آینده متوجه خواهند شد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: اگر به دنبال این هستیم که رونق تولید محقق شود باید از طرفی جلوی واردات بی رویه به کشور گرفته شود و از طرفی جلوی قاچاق کالا گرفته شود اگر با قاچاق کالا به داخل کشور و قاچاق کالا به خارج کشور مبارزه نشود رونق تولید شکل نمی گیرد قاچاق کالا به خارج کشور ضربه سنگینی به کشور وارد می کند مانند قاچاق دام زنده که باعث گرانی شدید گوشت در بازار شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: اگر به صورت جدی با قاچاق و واردات کالا مبارزه شود شعار سال 98 محقق می شود و با تحقق شعار سال 98 شاهد رونق اشتغال و شاهد افزایش پول ملی خواهیم شد و نتایج مثبت دیگری که می تواند کشور ما را در مقابل تهدیدها و تحریم ها بیمه کند.

موسوی لارگانی بیان داشت: بحث کانال مالی که این روزها از طرف غربی ها مطرح می شود یک توهین بزرگ به کشور مقتدری مانند ایران و ملت ایران است که 40 سال است در مقابل زورگویی های غرب و اروپا ایستاده اند اگر به رونق تولید برسیم دیگر غربی ها این زورگویی ها را نمی توانند داشته باشند و به جای نفت کالا به ما بدهند.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/7222
اخبار مرتبط

نظرات شما