نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

مجلس در تقابل با آمریکا به وظیفه خود عمل نکرده است/آمریکا به دنبال دوقطبی بین مردم علیه سپاه است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با تحریم و تروریستی‌خواندن سپاه به دنبال ایجاد دوقطبی است اما به عزم الهی عکس این مساله در کشور نتیجه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری  با اشاره به گلایه رهبری از مجلس شورای اسلامی در خصوص تقابل با آمریکا در عرصه قانون‌گذاری اظهار کرد: رهبری اشاره کردند که تعداد زیادی قانون علیه ما وضع کرده اما مجلس شورای اسلامی چه کاری انجام داده است؛ رهبری کاملاً محققانه و واقع‌بینانه این نقد را بر مجلس وارد کردند و هیچ توجیهی وجود ندارد که بخواهیم مجلس را تبرئه کنیم.

وی تصریح کرد: به فراخور مقابله با دشمن مجلس وظیفه خود را انجام نداده است؛ البته نمایندگان و رئیس مجلس در یکی از جلسات فهرستی از کارهایی که مجلس انجام داده بیان کردند اما این کارها با اقدامات آمریکا تناسب نداشته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر دشمن اسلحه گرم در دست دارد نمی‌توان با سلاح سرد نمی‌شود با او مقابله کرد گفت: اگر قوانینی در مجلس وضع شده تمام تلاش بر این بوده که متاسفانه آن خنثی یا کم خاصیت شود؛ آمریکا بار سوم است که سپاه را تحریم می‌کند، اما در اقدامات روح تقابل نبود و خیلی لطیف و زیرکانه فعالیت‌های نیروی قدس زیرمجموعه وزارت خارجه رفته و وزارت خارجه هم اقدام متقابلانه اثربخشی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مصوبه‌ای متقابل با اقدام آمریکا انجام می‌شود هم عزمی برای پیگیری اجرایی‌شدن آن نیست خاطرنشان کرد: قانون تصویب‌نکردن یک امر، پیگیری نکردن در اجرای قوانین گذشته مساله مهم‌تری است که مجلس باید پاسخگو باشد.

ذوالنور یکی از اهداف مهم‌ آمریکا از تحریم سپاه را این دانست که مهم‌ترین نهاد حافظ انقلاب سپاه است پس با تحریم آن سپاه را خواهد شکست و القا خواهد کرد که سپاه عامل مشکلات و تحریم ها است افزود: آمریکا به دنبال ایجاد دوقطبی است اما به عزم الهی عکس این مساله نتیجه داد؛ در مجلس نمایندگانی هستند که همیشه مخالف سپاه صحبت کردند اما در گرفتن و پوشیدن لباس سپاه از دیگران سبقت گرفتند چراکه در این مساله منافع ملی در میان بود.

وی با اشاره به منافعی که از آمریکا با راه‌اندازی سپاه و اقدامات آن به خطر افتاد اظهار کرد: سپاه در برهه‌های مختلف توطئه‌ها و تدابیر آمریکا در منطقه را خنثی کرد که نمونه‌های آن شکستن توطئه تجزیه عراق، از بین‌بردن داعش، تقویت لبنان، سوریه و... بوده است.

ذوالنور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را انجام نداده و بخشی که در این موضوع بیشترین اتهام متوجهش است هیات رئیسه مجلس و کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی است. این کمیسیون باید پاسخگو باشد و انگشت اشاره رهبری بیش از بدنه مجلس متوجه همین دو جریان است و متاسفانه جریان حاکم در کمیسیون طوری است که مثلا برای اینکه CFT تصویب نشود از 33 نفر هفت یا هشت نفر هستند که مخالفت می‌کنند.

وی گفت: دشمن با همه توان شفاف شمشیر را از رو بسته و به میدان آمده و نباید بترسیم؛ بالاتر از سیاهی رنگی نیست و محکم باید به میدان بیاییم و دست دشمنان را از کشور کوتاه کنیم.

ذوالنور با تاکید بر اینکه کسانی که بستگانشان در کشورهای خارجی زندگی می‌کنند می‌توانند بخشی از پروژه نفوذ باشند تصریح کرد: من نماینده مجلس اگر فرزندم در آمریکا باشد برای تصویب قانونی علیه آمریکا ممکن است منافع فرزندم را در نظر بگیرم.

وی ادامه داد: البته استثنائاتی وجود دارد شاید کسی برای کار یا ماموریت حضور داشته باشد اما دستگاه قضائی و دولت باید روشنگری کنند؛ مسوولی که چهار فرزندش در آمریکا زندگی می‌کند چطور می‌خواهد جلوی آمریکا بایستد چراکه تضاد منافع شخصی منافع ملی را با مشکل مواجه می‌کند.

ذوالنور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند پیگیری و تصویب CFT و FATF تصریح کرد: ما بارها درخواست مناظره با وزیر خارجه را داشته‌ایم؛ من می‌خواهم جلوی مردم رسوا شود اما اجازه بدهیم مردم در این مورد قضاوت کنند و استدلالات را بشنوند.

وی ادامه داد: دولت، وزیر و رئیس جمهور تریبون دارند و مردم صدای آنها را می‌شنوند که می‌گویند بدون تصویب این‌ها زندگی‌شان به مشکل می‌خورد اما مخالفان این نگاه فرصت ندارند استدلال‌های خود را بگویند.

ذوالنور تصریح کرد: دشمن تیغه شمشیر رسانه و فضای مجازی را دست ما داده و دسته آن در اختیار خودش است با این حال باید در همین فضای مجازی کار کرد و برای مردم روشنگری داشت.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/7223
اخبار مرتبط

نظرات شما