ضرورت حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی

رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب باید به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم، گفت: انقلاب اسلامی راهگشای معضلات جهان و احیاکننده عدالت در روابط بین‌الملل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار داود عامری رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری همایش ملی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: در بزرگی انقلاب اسلامی تردیدی نیست و بسیاری در جهان از آن سخن گفته‌اند. گفتمان انقلاب اسلامی رهایی در بشریت است و آمده تا راه تازه‌ای برای سعادت بشر باز کند و این انقلاب محدود به جغرافیای ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیاز به تلاش است تا بازنمایی و ترویج بیشتر انقلاب اسلامی در جهان انجام شود، گفت: برای اینکه حوزه گفتمانی انقلاب اسلامی را بشناسیم و در صنایع ادبی، هنری و ... بتوانیم روش‌های بازنمایی را بهتر مشخص کنیم همچنین تبدیل به مفاهیم دانشی کنیم نیاز به کار تخصصی همچون برگزاری همایش گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داریم.

رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در زیبایی‌شناسی انقلاب اسلامی می‌توان هزاران موضوع نوشت ولی کمتر در این زمینه کار شده البته اقداماتی که تا کنون صورت گرفته را قدر می‌دانیم ولی عقب‌ماندگی‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد.

سردار عامری گفت: در گام دوم انقلاب باید به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کرد که این مسئله به جزء با تقویت زیرساخت‌ها امکانپذیر نیست. بنابر این در سطح ملی باید هم‌افزایی صورت گیرد تا پس از آن حوزه گفتمانی در منطقه و جهان تقویت شود.

وی با تأکید بر اینکه تمدن اسلامی فقط برای جغرافیای ایران نیست گفت: برگزاری این همایش نتایج مؤثری در توسعه این مسئله دارد و امیدواریم که سال‌های آینده کارهای بزرگ‌تری انجام شود.

رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مورد پیام این همایش به خارج از مرزهای کشور گفت: دشمنان همه تلاش خود را کرده‌اند تا اراده پیش رفتن و ارتباط با جهان را از انقلاب بگیرند. برگزاری همایش نشان از عزم و اراده ایران و نخبگان ما در استمرار و پایداری گام‌هایی دارد که طی 40 سال برداشته شده است.

سردار عامری خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب الهام‌بخشی را به بشر منتقل می‌کند و پیام جهانی آن راهگشایی معضلات دنیا است چرا که انقلاب اسلامی احیا‌کننده عدالت در روابط بین‌الملل محسوب می‌شود و طی 40 سال گذشته همواره توانسته‌ایم علیرغم سنگ‌اندازی دشمنان راه‌های موفقیت را ایجاد کنیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/7266
اخبار مرتبط

نظرات شما