کاراته قم آماده نخستین قهرمانی سوپر لیگ زنان ایران

تیم کاراته بانوان مرداس قم در تلاش برای کسب مقام قهرمانی رقابت‌های سوپر لیگ کاراته بانوان باشگاه‌های کشور برابر حریفان خود به میدان می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ فدراسیون کاراته دیدارهای مرحله نهایی فصل 98 – 1397 سوپر لیگ کاراته بانوان باشگاه‌های کشور روز جمعه هفته جاری سیزدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و چهار تیم برای کسب مقام قهرمانی رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

میزبانی دیدارهای مرحله نیمه پایانی و فینال این فصل سوپر لیگ را باشگاه شاهین تهران انجام می‌دهد تا چهار تیم جوانه صفادشت، صرافی بهنام، مرداس قم و هیات کاراته گیلان ابتدا در جدال برای صعود به مسابقه نهایی و سپس در دیدارهای رده‌بندی و فینال برای تعیین رتبه‌های اول تا چهارم مقابل یکدیگر صف‌آرایی کنند.

 

مرداس قم تیم بدون باخت مرحله گروهی

این در شرایطی است که قوی‌ترین تیم مرحله مقدماتی مسابقات این فصل با توجه به آمار و ارقام و نتایج به دست آمده، بدون شک تیم بانوان مرداس قم است که تمامی حریفان خود را شکست داده و بدون باخت گام به عنوان صدرنشین گروه خود مجوز صعود به مرحله نیمه نهایی را کسب کرده است.

هدایت تیم کاراته بانوان مرداس قم در این فصل بر عهده راضیه جلیل‌پور است، مربی‌ای که بعد از چند سال کار در قم اکنون یک ترکیب کاملا با انگیزه و موفق را در تیم مرداس گردهم آورده و تیمش با دو پیروزی دیگر رتبه نخست و عنوان قهرمانی فصل جاری سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور را برای قمی‌ها به ارمغان خواهد آورد.

 

جلیل‌پور: برای رقابت‌های نهایی آماده‌ایم

سرمربی تیم تیم کاراته بانوان مرداس قم در فاصله پنج روز تا دیدارهای مرحله نهایی راجع به وضعیت تیمش اظهار کرد: به منظور کسب آمادگی برای حضور موفق در مرحله پایانی پنج مرحله اردوی آماده‌سازی پشت‌سر گذاشته‌ایم تا همانند نتایج موفقی که در مرحله مقدماتی کسب کردیم به میدان برویم.

راضیه جلیل‌پور افزود: سه مرحله برنامه‌های آماده‌سازی ما در قم برگزار شد، یک مرحله تمرین در اصفهان داشتیم و دیگر بخش برنامه‌های آمادگی ما در تهران اجرا شد اما این هفته با توجه به اینکه چند روز تا دیدارهای مرحله نهایی باقی مانده اردو نداریم تا اعضای تیم کمی از زیر فشار و سختی تمرینات خارج شده و در بهترین شرایط به میدان بروند.

 

مرداس قم قوی‌ترین تیم مرحله مقدماتی

وی که تیمش برای نخستین‌بار حضور در مسابقات سوپر لیگ کاراته بانوان ایران را تجربه می‌کند، اضافه کرد: ترکیب تیم ما فقط از یک شهر خاص نیست، بلکه بازیکنانی از دیگر استان‌ها هم داریم، ولی مهم انگیزه و روحیه بالایی است که تیم ما دارد و این ظرفیت توانسته بالاترین و بیشترین امتیاز را در مرحله مقدماتی کسب کند.

سرمربی تیم کاراته بانوان مرداس قم بیان کرد: با اینکه در مرحله مقدماتی بهترین نتایج را گرفتیم اما این دلیلی بر ضعیف بودن سایر حریفان ما نیست، به همین خاطر به تک تک نفرات تیم گفته‌ایم که باید با انگیزه و تلاش بیشتر در مرحله نهایی حاضر شویم و با تداوم پیروزی‌های خود به قهرمانی برسیم.

وی از شناخت خود نسبت به حریف مرحله نیمه نهایی خبر داد و عنوان کرد: تیم صرافی بهنام حریف ما در راه صعود به فینال سوپر لیگ کاراته بانوان کشور است، آنها یک تیم جوان و با انگیزه هستند ولی حضورشان در این مرحله نشان می‌دهد که توان بالایی دارند و ما حق دست‌کم گرفتن آنها را نداریم.

 

صعود مرداس قم با قهرمانی گروه دوم

دیدارهای مرحله پایانی سوپر لیگ کاراته مردان و بانوان ایران این هفته در حالی برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی در دو گروه به شکل دوره‌ای و در قالب دیدارهای رفت و برگشت به انجام رسید و سرانجام از گروه نخست تیم‌های کاراته زنان شهرداری جوانه صفادشت و صرافی بهنام صعود کردند و از گروه دوم تیم‌های مرداس قم و هیات کاراته گیلان بالا آمدند.

با توجه به برنامه سازمان لیگ فدراسیون کاراته، نخستین دیدار مرحله نیمه پایانی این مسابقات بین شاگردان راضیه جلیل‌پور در تیم مرداس قم و صرافی بهنام برگزار می‌شود و سپس تیم‌های شهرداری جوانه صفادشت و هیات کاراته گیلان برای تعیین دیگر فینالیست فصل 98 – 1397 سوپر لیگ به میدان می‌روند.

 

صرافی‌ بهنام حریف بانوان قم در نیمه نهایی

نگاهی به حریف نیمه نهایی تیم بانوان مرداس قم یعنی تیم صرافی بهنام نشان می‌دهد که این تیم نیز همانند نماینده قم برای نخستین‌بار در سوپر لیگ کاراته بانوان باشگاه‌های کشور حاضر شده، ولی تیمی است چهار نماینده در انتخابی تیم‌های ملی کاراته بانوان داشته و دو نفر از کاراته‌کاهای این تیم دارای رتبه نخست رنکینگ لیگ کاراته ایران هستند.

کاراته‌کاهای تیم صرافی بهنام که هدایت آنها را رویا عباس‌زاده بر عهده دارد، همانند دیگر تیم‌ها حتی در تعطیلات سال جدید نیز مشغول تمرین بوده‌اند، تیمی که به خوبی می‌داند مقابل قدرتمندترین تیم مرحله مقدماتی قرار می‌گیرد و یک لحظه اشتباه ممکن است تمام نقشه‌های آنها را برای رسیدن به مقام قهرمانی بر هم بریزد.

 

تعیین رقیب مرداس قم از جدال جوانه و گیلان

سومین تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های سوپر لیگ کاراته زنان ایران تیم جوانه صفادشت است، تیمی که هدایت آن را فاطمه بغلانی بر عهده دارد و برای دومین سال متوالی در این سطح از مسابقات باشگاهی کاراته بانوان ایران حضور یافته، ضمن اینکه در ترکیب خود چند ملی‌پوش دارد.

نزدیک به 70 درصد اعضای تیم جوانه‌ صفادشت از شاگردان سرمربی این تیم یعنی فاطمه بغلانی هستند، ضمن اینکه آنها هم چند کاراته‌کا از سایر استان‌ها دارند ولی در راه آماده‌سازی برای دیدارهای مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ به واسطه اینکه چند نفر اردونشین تیم ملی داشته‌اند، به نظر از سطح آمادگی بالایی برخوردار هستند تا برابر تیم هیات کاراته گیلان بهترین نتیجه را کسب کنند.

 

هیات گیلان چهارمین تیم نیمه نهایی / حریفی که به مرداس قم باخت

چهارمین تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی مسابقات این فصل سوپر لیگ کاراته زنان ایران، تیم هیات کاراته گیلان است که یکی از حریفان احتمالی مرداس قم در دیدارهای فینال یا رده‌بندی این دوره محسوب می‌شود، تیمی که البته در مرحله مقدماتی نیز حریف مرداس قم بود اما برابر نماینده قم حرفی برای گفتن نداشت و شکست خورد.

نماینده گیلان با هدایت فاطمه قاسمی در این فصل حاضر شده ولی سرمربی آنها معتقد است که به دلیل تشکیل اردوهای ملی فرصت چندانی برای آماده‌سازی نداشته‌اند و بیشتر برنامه‌های آماده‌سازی خود را در قالب اردوی تدارکاتی هفته منتهی به مرحله نهایی سوپر لیگ در نظر گرفته‌اند.

گیلانی‌ها در مرحله نیمه نهایی باید با تیم جوانه صفادشت دیدار کنند، تیمی که صدرنشین گروه نخست مقدماتی شده و برای آنها یک حریف سرسخت محسوب می‌شود، با این حال گیلانی‌ها که در دوره‌های قبلی سوپر لیگ نیز حضور داشته‌ و در رده‌های پایه نیز سرمایه‌گذاری قابل توجهی داشته‌آند، امیدوارانه گام به مصاف حساس با جوانه می‌گذارند.

 

ورزش بانوان قم در انتظار دومین قهرمانی لیگ‌های 98 ایران

بانوان کاراته‌کای تیم مرداس قم در حالی این هفته در مراحل نیمه نهایی و فینال مسابقات سوپر لیگ کاراته بانوان باشگاه‌های کشور به میدان می‌روند که در صورت کسب مقام قهرمانی این پیکارها، دومین عنوان قهرمانی رقابت‌های باشگاهی سال 1398 را برای ورزش قم به ارمغان خواهند آورد.

این در حالی است که هفته گذشته تیم اسکواش بانوان قم توانست با کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی رقابت‌های فصل 98 – 1397 لیگ دسته اول اسکواش زنان ایران، نخستین قهرمانی مسابقات باشگاهی سال 98 را نصیب ورزش قم کند و در روزهایی که خبری از موفقیت‌های آقایان ورزشکار قم نیست، کاراته‌کاهای تیم مرداس می‌توانند دومین قهرمانی لیگ‌های امسال را به ویترین افتخارات ورزش قم اضافه کنند.




انتهای پیام/
منبع:فارس
http://qomefarda.ir/7282
اخبار مرتبط

نظرات شما