سامانه "آموزش مجازی خانواده" در قم راه اندازی شد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم با اشاره به اختصاص دو ثمن به استان قم از میان پنج ثمن برتر کشوری گفت: سامانه آموزش مجازی خانواده که توسط مجموعه جوانان آل یاسین طراحی شده از ابتدای سال جاری راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی صفا  اظهار داشت: دو کار پژوهشی در استان انجام شد که پژوهش اول 1000 صفحه و پژوهش دوم 500 صفحه است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: بر خلاف بسیاری از کارها که با اعداد و ارقام انجام می‌شود، این دو کار بحث تحلیل گفتمان در میان جوانان انجام شده است.

وی افزود: در طرح اول از صد نفر از جوانان در معرض ازدواج، در قالب‌های قبل از ازدواج، حین ازدواج و در معرض اختلاف و طلاق مصاحبه شده است.

صفا با اشاره به روش رسوخ به دنیای ذهنی افراد با انجام دادن مصحبه های عمیق عنوان کرد: حرکت به سوی مدرن شدن و تجدد گرایی به سرعت در ایران اتفاق می‌افتد به نحوی که جامعه دچار گسست نسلی شده است.

وی با اشاره به تفکیک 5 الگو و شاخصه و مقایسه با یکدیگر افزود: خانواده‌های مختلف از جمله خانواده پست مدرن، تجدد گرا، سنتی، در حال گذار و ایرانی اسلامی را بررسی کردیم که به تبع هر کدام از این الگوها فضای گفتمانی وجود داشت که هرکدام قدرت نمایندگی و فرخوان های مستقل دارند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: معقوله اصلی خانواده‌های پست مدرن اصالت فرد و زن گریزی، خانواده‌های تجدد گرا اصالت فرد و روابط دموکراتیک، خانواده‌های در حال گذار پراکندگی و کشاکش میان صالت فرد و جمع، پراکندگی و کشاکش بین پدر سالاری و مادر سالاری است.

وی با اشاره به ضرورت فعال شدن سازمان‌های مردم نهاد جهت متعهد ساختن افراد جامعه ابراز کرد: فضای جامعه به سمت مدرن شدن حرکت می‌کند در حالی که برای جوانان الگوی مناسبی در جامعه در نظر گرفته نشده است.

رمضانی معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم نیز در این جلسه گفت: بیش از 50 ثمن از وزارت ورزش و جوانان مجوز دریافت کرده‌اند که از 35 طرح در سال جدید حمایت کردیم.

وی با اشاره به انجام شدن تشکل‌های جوان با موضوعات تحکیم خانواده، آموزش‌های قبل از ازدواج، نشاط اجتماعی، تغییر نگرش جوانان در زمینه اشتغال و مباحث فرهنگی و قرآنی گفت: لازم است بحش‌های قابل واگذاری برنامه‌های کاری و اجرایی دستگاه‌ها به تشکل‌های جوان و داوطلب در حوزه‌های مختلف واگذار شود.

رمضانی با اشاره به اختصاص دو ثمن به استان قم از میان پنج ثمن برتر کشوری گفت: سامانه آموزش مجازی خانواده که توسط مجموعه جوانان آل یاسین طراحی شده از ابتدای سال جاری راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولید محتوا عنوان کرد: هزینه هر محتوا سه میلیون تومان است که از طریق فضای مجازی فراخوان داده می‌شود.

مجید آوری فرد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این جلسه عنوان کرد: منابع قرض الحسنه در استان قم در سال گذشته 189 میلیارد تومان بوده که 6 درصد این منابع صرف تسهیلات ازدواج شده است.

وی در سال 97 مبلغ وام ازدواج 15 میلیون تومان و برای ایثارگران 30 میلیون تومان بوده است که به طور متوسط به ازای هر نفر 16 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم ابراز کرد: 11 هزار و 767 نفر جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کردند که 188.6 میلیارد تومان تسهیلات تا پایان اسفند ماه پرداخت شده است.

وی گفت: افراد در صورت نداشتن چک برگشتی و معرفی دو ضامن‌ می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/7302
اخبار مرتبط

نظرات شما