حضور 234 ناشر قمی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: امسال 234 ناشر قمی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید موسی حسینی کاشانی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه استان قم از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با اشاره به استقبال ناشران قمی از این نمایشگاه افزود: امسال، 234 ناشر قمی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارند.
 
وی اظهار کرد: همچنین 12 هزار و 621 عنوان کتاب از سوی ناشران قمی در نمایشگاه عرضه شده است،خوشبختانه در وضعیت نشر، قم دومین استان کشور از نظر تعداد ناشرین و تعداد عناوین چاپ شده هست.
 
حسینی کاشانی در مورد وضعیت نشر کتاب در قم بیان کرد: سال 97 برای بیش از 10 هزار عنوان کتاب در قم مجوز صادر شد که در این مورد نیز بعد از تهران رتبه دوم را داشتیم.
 
وی عنوان کرد: در سال 96 نیز برای بیش از 9 هزار عنوان کتاب، مجوز صادر شد که این رقم نشان دهنده افزایش 10 درصدی در سال 97 با وجود مشکلات نشر است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: امسال حضور ناشران قمی در نمایشگاه پررنگ بوده و تازه های نشر،فضای خوبی برای رونق تولید کتاب در کشور ایجاد کرده است.
 
وی بیان کرد: با توجه به کمبودها به ویژه در مورد کاغذ، با حمایت وزارت خانه، حداقل امکاناتی را برای ناشرین برای تولید کتاب فراهم کردیم و حمایت های دولتی در ارز 4200 تومانی موجب شد حضوری خوب در تولید کتاب داشته باشیم.
 
حسینی کاشانی اظهار کرد: در سال 98 با برنامه ریزی ها و مکاتبات انجام شده از سوی وزیر، جزء چهار استان اول در جذب تسهیلات در رونق اشتغال در چاپ و نشر بوده ایم.
 
وی گفت: سال گذشته نیز استقبال خوبی از اعطای تسهیلات ویژه مشاغل خانگی در حمایت از نشر و رسانه انجام شد که در حیطه در صفحه آرایی و گرافیک و ویراستای بود و از تسهیلات استفاده کردند و این امر به تقویت وضع نشر کمک کرد.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/7342
اخبار مرتبط

نظرات شما