المان 14 شهید خلبان در یکی از میادین قم نصب می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم گفت: المان جنگنده اف 4 (F4)، یادبود 14 شهید خلبان قم در میدان مفید این شهر نصب و رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ احمد حسینی روز شنبه درحاشیه جلسه هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد در استانداری قم، افزود: هماهنگی میان دستگاه های مختلف در زمینه نصب این یادمان صورت گرفته و امیدواریم تا چند هفته آینده این موضوع اجرایی گردد.
وی درادامه با اشاره به برنامه ریزی برای بزرگداشت سوم خرداد افزود: ویژه برنامه های بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر از اول تا چهارم خرداد ماه با شعار محوری «ما پیروز هستیم» برنامه ریزی شده است.
وی ، سوم خرداد را یکی از نقاط طلایی تاریخ پر افتخاردوران دفاع مقدس و از افتخارات نظام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: این روز یادآور حماسه آزادسازی خرمشهر و الگویی الهام بخش در مسیر پیشروی انقلاب است.
حسینی بابیان اینکه این ویژه برنامه ها در سه سطح استانی، میان دستگاهی و دستگاهی تدوین شده است گفت: برنامه های شاخص و محوری از جمله تجلیل از خانواده شهدا، تبیین نقش رسانه ها در دوران دفاع مقدس به صورت روزانه در این ایام برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به روزشمار ایام بزرگداشت سوم خرداد در قم افزود: چهارشنبه یکم خرداد ماه به نام«رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» به منظور تبیین نقش رسانه ها در دوران جنگ تحمیلی، روز پنجشنبه به نام «شهدا، ایثارگران و پیروان ولایت»، روز جمعه به نام «مقاومت، ایثار، پیروزی و ولایت مداری» و روز شنبه چهارم خرداد روز« مقاومت و پایداری و روز دزفول» نامگذاری شده است.
حسینی در ادامه دفاع مقدس را مصادیق عینی اثربخشی و نقش روحیه جهادی در شرایط سخت و تحقق پیروزی دانست و گفت: با گذشت 31 سال از ایام دفاع مقدس، تجربه ثابت کرده است که هر جا در سختی ها و مشکلات با فرهنگ آن دوران و روحیه جهادی تمسک یافته ایم، موفقیت های بیشتر و بزرگتری کسب کرده ایم.
وی با اشاره به سیل در کشور اظهار داشت: در حادثه سیل اخیر که استان های مختلف را تحت تاثیر قرار داد، چیزی که موجب گره گشایی در این مناطق شد، حضور داوطلبانه و ایجاد ستادهای مردمی برای کمک به این مناطق بود که الگوگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

انتهای پیام/
منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/7406
اخبار مرتبط

نظرات شما