عضو هیئت علمی دانشگاه:

امروز هدف دشمن از بین بردن نهاد خانواده است/رونمایی از کتاب بررسی وضعیت طلاق در کشور و قم

مدیرعامل موسسه مطالعاتی صراط مبین با اشاره به رونمایی از کتاب های بررسی طلاق در کشور با تاکید بر استان قم،گفت: امروز هدف دشمن از بین بردن نهاد و کانون خانواده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد تقی دشتی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار در آئین رونمایی از کتاب های بررسی طلاق در کشور با تاکید بر استان قم و کتاب تعامل حوزه و نظام با اشاره به اینکه کشور ما از نظر فرهنگی، اجتماعی و دینی در شرایط خاصی قرار دارد، اظهار داشت: کشور ما در حال حاضر در دوران بحران بلوغ قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر این بحران به خوبی سپری شود و بتوانیم با شرایط خوب از این بحران عبور کنیم یک جهش تمدنی و رشد خوبی خواهیم داشت.

مدیرعامل موسسه مطالعاتی صراط مبین با اشاره به شرایط امروز کشور، گفت: لذا همه نخبگان ، مردم، موسسات و هر کسی که مسئولیتی دارد باید به سیستم اداری، سیاسی و مذهبی کشور کمک کندتا این رشد اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: همه ما مسئول هستیم و در تاریخ نداریم که نظامی ضربه ای بخورد و بگویند فلان ارگان مقصر این مسئله می باشد.

دشتی با اشاره به اینکه موسسات پژوهشی در بیرون گود قرار دارند اما با فهم و پژوهش می دانند فلان مشکل از کجا و چگونه وارد شده است، ابراز داشت: موسسه صراط مبین این مسئله را برای خود یک رسالت قرار داده است تا مسائل دینی و فرهنگی نظام حل شود چرا که ما نمی خواهیم
فقط پژوهش انجام بگیرد.

وی عنوان داشت: موسسه صراط مبین به دنبال این است تا نهاد پژوهش و علم به نهاد اجرایی متصل شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به تهیه و تنظیم سند های راهبردی این موسسه، خاطرنشان کرد:سند راهبردی تحکیم خانواده و کاهش طلاق تنظیم و در اختیار استانداری قم است ، سند راهبردی حل مشکل حاشیه نشینی و کاهش مفاسد اخلاقی در قم هم در حال آماده شدن می باشد.

وی افزود: کتاب بررسی طلاق در کشور با تاکید بر استان قم پیوست سند راهبردی کاهش طلاق و تحکیم خانواده است.

دشتی بیان داشت: فروپاشی خانواده آثار منفی بسیاری برای خانواده و جامعه دارد که اگر این اتفاق رخ دهد نظام به بسیاری از آن اهداف خود نخواهد رسید و امروز هم دشمن به دنبال فروپاشی این نهاد مقدس است.

وی خاطرنشان کرد:امروز از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شود و وضعیت ما نسبت به آمار جهانی وخیم نیست اما برای یک کشور و جامعه اسلامی و ایرانی آمار خوبی نیست و باید گفت این مسئله امروز از آسیب عبور کرده و به بحران رسیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه در این کتاب به علل و عوامل بررسی این آسیب پرداخته شده است، گفت: در این کتاب مسئله طلاق در سه لایه علل و عوامل زوجین، لایه جامعه محور و لایه گفتمان بررسی می شود.

وی ادامه داد: برای این مسئله یک ابرراهکار داده شده و آن هم تشکیل یک نهاد و یا وزارت خانه به عنوان تحکیم خانواده که این نهاد تمام مسائل قبل از ازدواج تا حین زندگی و بعد طلاق را پشتیبانی و هدایت کند.

دشتی با اشاره به آمار طلاق در قم و کشور،گفت: از هر صد ازدواج  در سال 83 در قم 13 مورد و در نرم کشور 4 مورد به طلاق منجر می شد که در آن سال رتبه قم چهارم کشوری بود و اما در سال 96 از هر صد ازدواج 35 مورد به طلاق و در نرم کشوری 28 مورد به طلاق منجر می شد.

وی اضافه کرد: میانگین زندگی مشترک در بین زوج هایی که طلاق گرفته اند در کشور 8سال است در حالی که در کشورهای مشابه ایران بین 10تا 12سال می باشد.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/7449
اخبار مرتبط

نظرات شما