امام جمعه قم:

سند 2030 به دنبال تربیت نیرو برای وحشی های کراوات زده است

امام جمعه قم در خطبه های امروز نماز جمعه تصریح کرد: ماهیت سند 2030 تربیت سرباز برای وحشی های کراوات زده است و ملت ایران هرگز اجازه اجرایی شدن این سند را به احدی نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه ‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره مقابله جدی با اجرای سند 2030 خاطرنشان کرد: مقابله جدی با اجرای این سند خواست رهبری بوده و هست؛ چراکه خلاصه این سند این است که نظام آموزشی باید سبک زندگی را بر اساس مبانی غربی به کودکان بیاموزد.

وی همچنین در ادامه به برخی مناسبت های هفته اشاره کرد و با گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد علامه شهید، آیت الله مرتضی مطهری بیان داشت: معلمان نقش انبیا را عهده دار و پرورش دهنده نیروی فکری شاگردان هستند و تلاش دارند تا روح خودباوری را در دانش آموزان بدمند.

سعیدی در ادامه حفظ حرمت معلمان را خواستار شد و گفت: اگر حرمت معلمان حفظ شود آهنگ رشد و پیشرفت، شتاب بیشتری به خود می گیرد.

وی دیدار روز چهارشنبه گذشته معلمان و فرهنگیان کشور با رهبر معظم انقلاب را مهم توصیف کرد و ادامه داد: ایشان در این دیدار مطالب بسیار مهمی را بیان فرمودند که نقش آفرینی آموزش و پرورش بر تحقق اهداف نظام در گام دوم از جمله آن ها بود. همچنین ایشان تاکید داشتند که نبض حیات کشور در آموزش و پرورش می زند و این نهاد سرمایه ساز، پیشران توسعه، عدالت و پیشرفت در کشور است.

امام جمعه قم در عین حال آموزش و پرورش را مهم ترین، مطمئن ‌ترین، کم هزینه ترین، آسان ترین و دقیق ‌ترین مسیر برای دستیابی به اهداف عالی و والای نظام اسلامی و پیشرفت کشور در تمام حوزه ‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دانست.

وی با بیان این که باید نسبت به رفع مشکلات معیشتی معلمان و فرهنگیان تلاش جدی شود، یادآور شد: عزت نفس معلمان در این مسیر باید محفوظ بماند.

سعیدی توجه رهبری به سند تحول در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحقق هفت توصیه ای که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب داشتند مشروط به تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور است و ایران اسلامی در این گام به نظام آموزشی و تربیتی تحول آفرین نیاز دارد.

وی افزود: تا زمانی که نظام آموزشی کشور نوسازی نشود توان تحول را نخواهد داشت و رهبری فرمودند که سند تحول مانند یک ریل گذاری است که می‌ تواند آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصود برساند.

امام جمعه قم همچنین به توصیه رهبری برای جبران عقب ماندگی ها در تحصیل دانش آموزان سیل زده اشاره کرد و گفت: باید به گونه ای مدیریت شود که دانش آموزان این مناطق از تحصیل عقب نمانند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اضافه کرد: کسانی که از روزه گرفتن در این ماه الهی معذور هستند باید حرمت این ماه را در انظار عمومی نگاه دارند. همچنین در این ماه مبارک باید نسبت به نیازمندان توجه لازم صورت گیرد که یکی از این کمک های مقدس، کمک خیرین برای آزادی زندانیان و قرار گرفتن آن ها در کانون خانواده هاست. 

سعیدی همچنین اقامه نماز را محکم کننده پیوند انسان با خداوند متعال خواند و تصریح کرد: اگر نماز به درستی اقامه شود؛ انسان از همه زشتی ‌ها و تبهکاری ‌ها باز داشته می ‌شود.

وی با اشاره به گرفتاری های مردم سیل زده در کشور، از مومنان خواست تا با تداوم کمک به این عزیزان، به وظیفه انسانی عمل ‌کنند.

انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/7586
اخبار مرتبط

نظرات شما