دبیر همایش کتاب سال حوزه:

بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار می‌شود/ خردادماه پایان مهلت ارسال آثار

دبیر همایش کتاب سال حوزه از برگزاری بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه در قم در بهمن‌ماه امسال خبر داد و گفت: نویسندگان می‌توانند آثار خودشان را تا پایان خردادماه به دبیرخانه ارسال کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم مقیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه اظهار داشت: این همایش از سال 1378 شروع به کارکرده و هرساله این همایش برگزارشده است.

وی ادامه داد: پژوهش در حوزه در دوره‌های گذشته نسبت به زمان حال با تفاوت‌های زیادی روبرو بوده است به‌طوری‌که هم‌اکنون پژوهش در حوزه با دهه‌های گذشته قابل‌مقایسه نیست.

مقیمی تأکید کرد: بر اساس تصمیم و برنامه‌ریزی صورت گرفت تلاش شد تا پژوهش‌ها در مسیر نیازهای جامعه حرکت کنند و برای این مهم محورهای ویژه‌ای را برای همایش بیستم در سال گذشته ارائه دادیم.

وی ادامه داد: محورهای از قبیل اقتصاد مقاومتی، جمعیت، فضای مجازی، زن و خانواده ازجمله مهم‌ترین محورهای این همایش بیستم بودند و در همایش بیست و یکم نیز محورهای مختلفی بر اساس نیاز جامعه انتخاب‌شده است و در کنار این مهم ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب نیز به‌عنوان یکی از محورهای اصلی در نظر گرفته‌شده است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: طلاب ایرانی و غیر ایرانی می‌توانند در همایش امسال شرکت کنند و آثار خودشان را به دبیرخانه ارسال کنند البته محتوی آثار باید در حوزه‌ای علوم اسلامی یا علوم انسانی مرتبط با دین باشد.

وی ادامه داد: در همایش امسال همانند سال گذشته آثاری را در رده‌های علمی پژوهش و علمی ترویجی خواهیم داشت.

مقیمی به حمایت‌های صورت گرفته از آثار برتر اشاره کرد و بیان داشت: همانند دوره‌های گذشته مزایایی برای نویسندگان در نظر گرفته‌ایم در گام اول شناسایی برترین آثار حوزوی و معرفی آن است که می‌تواند در پیشرفت و شناخته شدن نویسندگان مفید باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر این معرفی برگزیدگان به مراکز مختلف، اهدای لوح سپاس، اهدای هدیه نقدی و ترجمه کتاب‌های برتر به زبان‌های مختلف ازجمله اقداماتی دیگری است که در راستای حمایت از آثار منتخب صورت می‌گیرد.

دبیر همایش کتاب سال حوزه بابیان این‌که همایش همه‌ساله در دهه‌ای اول بهمن برگزار می‌شود، تأکید کرد: مهلت ارسال آثار تا انتهای خردادماه خواهد بود و ناشران می‌توانند آثار خودشان را ارسال کنند و تاکنون بیش از 200 اثر ثبت‌شده است.

وی افزود: آثاری که در سال 97 منتشرشده است می‌توانند در این همایش شرکت کنند و در این میان بررسی آثار توسط سه گروه بررسی اجمالی شده و در ادامه ارزیابی تفصیلی صورت گرفته و درنهایت جمع‌بندی آثار صورت می‌گیرد.

مقیمی افزود: در ادامه آثار برتر وارد شورای علمی کتاب سال حوزه برای تصمیم‌گیری نهایی می‌شود.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/7623
اخبار مرتبط

نظرات شما