لاریجانی:‌ ایران غنی سازی را مثل قبل ادامه خواهد داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،
 

علی لاریجانی در دیدار جمعی از فرهنگیان کشور همزمان با روز معلم در سالن مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: مسئله آموزش و پرورش همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مسئله‌ای زیربنایی برای جمهوری اسلامی است و گاهی دیده‌ام که مسئله آموزش و پرورش در برخی کشورها موضوعی حیاتی و بخشی از امنیت ملی‌شان محسوب می‌شود.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در چند روز اخیر آمریکایی‌ها اعلام کردند که ایران حق ندارد تولید آب سنگین داشته باشد درحالی‌که ما بر اساس برجام و قوانین خلافی نکرده‌ایم و اگر شماها نمی‌خرید مهم نیست و ما کارمان را ادامه می‌دهیم، ضمن این‌که نواقصی را هم در مورد غنی‌سازی گفته‌اند. این در حالی است که ما غنی‌سازی کرده و با فروش آن مواد تولیدی را از خارج دریافت می‌کردیم و اگر شماها خواستید بخرید و اگر هم نخواستید نخرید، لذا ایران غنی‌سازی را ادامه خواهد داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازوکار عملیات روانی در کنار ایجاد فشار و تحریم به مردم باید از سوی نخبگان جامعه به خوبی توجیه و تبیین شود و باید کم آوردن دشمن و رو آوردن آنها به برخی اقدامات عملیات روانی به جامعه با روشنگری خنثی شود.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: معلمین در کشور ما همواره نشان داده‌اند که سرمایه مهمی به حساب می‌آیند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حفظ منزلت معلمان، موضوع کنکور، نحوه گزینش، اجرای سند تحول، مدارس استعدادهای درخشان، جایگاه دانشگاه فرهنگیان و مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش از نکات مهم بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان بود.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید برنامه‌های مهمی برای افزایش جایگاه اجتماعی معلمان داشت، هرچند که برخی از آنها از این وزارتخانه دلخوری دارند و از این‌که مطالبات فرهنگیان مرتب در رسانه‌ها عنوان می‌شود که داده شده ناراحت هستند و مطالبات دیگر وزارتخانه‌ها و نهادها و سازمان‌ها داده می‌شود، اما اعلان رسمی و علنی نمی‌شود، لذا بهتر است این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ای برای این موضوع تهیه کنند تا جایگاه معلمین در جامعه و کرامت آنها حفظ شود.

لاریجانی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ موضوع معوقات مالی فرهنگیان بسیار مهم است و مجلس به آن توجه لازم داشته و حتی در بودجه سال جاری ۴ هزار میلیارد تومان به بودجه وزارت آموزش و پرورش افزوده شده است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید معوقات مالی فرهنگیان مشخص شده و بخشی از آن در سال جاری و بر اساس مجموع منابع در اختیار و در دوره‌ای خاص داده شده و برای سال بعد حل و فصل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در صندوق ذخیره فرهنگیان مشکلاتی ایجاد شد که همگی از آن اطلاع داریم،‌البته این صندوق پشتوانه‌ای برای آتیه معلمین محسوب می‌شود، هرچند که صدمه دیده است، ولی باید برای جبران آن اقدام شود.

لاریجانی تصریح کرد: در بودجه سال جاری صندوق‌هایی از سنخ صندوق ذخیره فرهنگیان و لزوم حل مشکلات آنها از طریق منابع لازم جهت فربه شدن و از نظر مالی سرپا شدن، تاکید شده است، لذا من از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم این موضوع را جدی گرفته و باید بداند که نص قانون را اجرا کند، البته زمان اجرای آن هم هم‌اکنون است که باید از منابع در اختیار دولت، برای حل این موضوع استفاده کرد، شاید این منابع در جای دیگری خرج شود.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در زمان مرحوم نوربخش در سازمان تأمین اجتماعی وی به مجلس اعلام کرد که اگر این امتیازات را به این سازمان بدهیم، بدهی دولت به این سازما تسویه خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تصریح کرد: باید این کمبود نیرو از دانشگاه فرهنگیان تأمین شود،‌ولی اگر زمان به این وزارتخانه اجازه نمی‌دهد باید از فارغ‌التحصیلیان دیگر دانشگاه‌ها استفاده شود و با برگزاری دوره‌های تکمیلی و جذب آنها کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش مرتفع شود.

لاریجانی با تاکید بر این‌که مهارت آموزی امری بسیار مهم است، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شرایط فعلی موضوع اشتغال در کشور بسیار مهم است، ضمن این‌که بنگاه‌های کوچک و متوسط از اهمیت زیادی برای دولت برخوردار هستند و می‌توان از افرادی که دارای مهارت بالایی هستند جهت افزایش تولید و رونق و مهارت‌آموزی استفاده کرد.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با اذن مقام معظم رهبری برداشت ۵۰ میلیون یورو از صندوق برای توسعه و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بودجه سال جاری دیده شده است و آموزش و پرورش می‌تواند از این موضوع بهره‌برداری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنکور معضل بزرگی در کشور است که در جلسه‌ای با حضور آقای عارف و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص مباحثی مطرح شد که قرار شد مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی با کمک سازمان سنجش و وزارت علوم ظرف یک ماه نتیجه‌ای خاص را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه کرده و آنها هم ظرف یک ماه و بحث و بررسی در این خصوص نتیجه لازم را به هیأت رئیسه و صحن ارائه کنند. این در حالی است که نحوه تست‌زنی باعث درگیر شدن ذهن کودکان و دانش‌آموزان و از بین رفتن خلاقیت شده است.

لاریجانی تأکید کرد: برخی بنگاه‌های شیاد‌مآبانه کنکوری در جامعه در حال فریب دانش‌آموزان و خانواده‌ها هستند، ضمن این‌که ارائه برخی فرمول‌ها برای حل برخی تست‌ها درواقع کشتن خلاقیت‌هاست. همچنین در نامه‌ای به مقام معظم رهبری این موضوع را به ایشان اعلام و معظم‌له مقدمات و نکاتی را به آن اضافه کردند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید برای اداره مدرسه از معلمینی که سابقه خوبی دارند استفاده کرد ضمن این‌که مدارس غیرانتفاعی هم می‌توانند بار آموزش و پرورش کاهش دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای اجرای سند تحول در آموزش و پرورش اولویت قائل شد که می‌توان با تربیت نیروهای آگاه، بابصیرت و انقلابی مشکلات در این حوزه را رفع کرد، ضمن این‌که تربیت هم باید با زمانه متناسب باشد و وقتی مولفه‌های زمانه تغییر کرد باید پایه‌های تربیتی را بر همین اساس قرار داد.

لاریجانی تأکید کرد: باید پایه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بر اساس سند تحول قرار داد.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خلاقیت آیت‌الله مطهری در آثار وی بسیار مشهود است و وی از مسئله اسلامی، اجتهادی خلاقانه داشت، ضمن این‌که قدرت خلاقیت در آثار وی یکی از نکات برجسته این شهید بزرگوار محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع پرورش ابتکار و خلاقیت باید حرف اول آموزش و پرورش باشد. البته این موضوع در دنیا هم دنبال شده و چنین است.

لاریجانی گفت: ارائه تکالیف انبوه در دانش آموز خلاقیت ایجاد نمی‌کند، این در حالی است که تحقیق و پژوهش به جای تکلیف‌محوری باعث خلاقیت وی خواهد شد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: معلمین باید بسترساز برای خلاقیت دانش آموز بوده و این حرف وزیر آموزش و پرورش در کاهش تکالیف دانش آموزان صحیح بوده است و هیاهوی ایجادشده در این خصوص بی‌خود بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به جای روش‌های متعارف از روش‌های امروزی برای خلاقیت در فرزندان استفاده کرد، ضمن این‌که باید موضوع حس مسئولیت‌پذیری در درون آموزش و پرورش ایجاد و متبلور شود و باید حس مسئولیت و کار جمعی از دوران کودکی آموزش داده شود؛ چراکه فقط از طریق آموزش و پرورش این موضوع حل‌شدنی است.

لاریجانی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشکل عدم کار جمعی در جامعه ما حسن تلقی شده است، درحالی‌که این موضوع کاملاً برعکس است، البته همین موضوع در ورزش هم متأسفانه دنبال می‌شود؛ چراکه در ورزش‌های انفرادی نسبت به ورزش‌های جمعی موفقیت بیشتری داریم که البته باید این مشکل را حل کرد.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید انسجام و وفاق داخلی در بین فرهنگیان ایجاد شود و صدای معلمان باید از یک تحلیل پایه‌ای برخوردار باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات ترامپ علیه ایران و عرصه بین‌المللی گفت: برخی موجودات دردسرساز برای صحنه بین‌الملل مشکلاتی ایجاد کرده است درحالی‌که منش ایران، منش موقرانه‌ای در عرصه دیپلماسی بین‌الملل بوده است و ما مثل برخی از جوانان این منطقه کاری نمی‌کنیم که به آشتفه‌سازی منجر شود، البته آنها و اقداماتشان جنگی تمام‌عیار است و شاید منافع موقتی را به دست آورند، اما جایگاه کشور خود را قطعا تنزل خواهند داد.

لاریجانی گفت: برخی از فشارها و تورم به دلیل تحریم نفتی، صادرات، بانک، حمل و نقل و… بازمی‌گردد که البته در ساختار بین‌المللی هم برخی از این موضوع با یکدیگر مرتبط هستند و توانسته تأثیراتی را در کشورمان بگذارد.

وی تأکید کرد: تحریم نفتی و اجرای برخی عملیات روانی موفقیتی را برای آمریکا ایجاد نخواهد کرد، این در حالی است که ترامپ با سلمان تلفنی صحبت کرده و در خصوص فشار بیشتر به ایران و تحریم‌ نفتی مذاکره‌ کرده‌اند. البته آنها می‌دانند که چون نمی‌توانند موضوع تحریم نفتی ایران را در بازار نفت دنیا اجرایی کنند، با این اقدام‌شان به دنبال ایجاد شوک و عملیات روانی علیه کشورمان هستند و متأسفانه در داخل هم برخی افراد آنها را دنبال می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وقتی دشمن بزرگی اطراف ایران قرار دارد و کیان کشور را هدف قرار داده باید اختلافات را کنار گذاشته و تاکتیکی هم که شده وحدت را نشان داد.

لاریجانی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در چند روز اخیر آمریکایی‌ها اعلام کردند که ایران حق ندارد تولید آب سنگین داشته باشد درحالی‌که ما بر اساس برجام و قوانین خلافی نکرده‌ایم و اگر شماها نمی‌خرید مهم نیست و ما کارمان را ادامه می‌دهیم، ضمن این‌که نواقصی را هم در مورد غنی‌سازی گفته‌اند. این در حالی است که ما غنی‌سازی کرده و با فروش آن مواد تولیدی را از خارج دریافت می‌کردیم و اگر شماها خواستید بخرید و اگر هم نخواستید نخرید، لذا ایران غنی‌سازی را ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: سازوکار عملیات روانی در کنار ایجاد فشار و تحریم به مردم باید از سوی نخبگان جامعه به خوبی توجیه و تبیین شود و باید کم آوردن دشمن و رو آوردن آنها به برخی اقدامات عملیات روانی به جامعه با روشنگری خنثی شود.

در این نشست جمعی از معلمین کشور، معلمین نمونه، مدیران ستادی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل این وزارتخانه برخی از اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و تعدادی از اساتید دانشگاه فرهنگیان حضور داشتند.

 

تاکید لاریجانی به کمیسیون آموزش برای حل مشکل پرداخت معوقات معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت‌: در سال گذشته تخصیص این وزارتخانه ۱۰۸ درصد بوده که در حقیقت بیش از پیش‌بینی صورت گرفته دریافت بودجه داشته‌ایم که البته این موضوع کمی بی‌انضباطی بودجه‌ای ایجاد کرده است.
سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار جمعی از فرهنگیان و معلمین کشور با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی همواره مورد توجه شهدا قرار داشته و گره‌های پیش‌رو در این نظام با دعای خیر آنها باز شده و خواهد شد.

وی افزود:‌هر ساله در ایام روز معلم جمع زیادی از فرهنگیان با رئیس مجلس دیدار می‌کنند که این برآمده از توجه ویژه آقای لاریجانی به معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ در جمع‌ حاضر معلمین نمونه کشوری و مدیران ستادی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل این وزارتخانه‌ و برخی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید رجایی و اساتید دانشگاه فرهنگیان حضور دارند.

وی گفت: کشور ما یکی از معدود کشورهای دنیا است که دارای نظام تربیت معلم است که البته سال جاری یکصدمین دوره نظام تعلیم معلم در ایران است.

بطحایی خاطرنشان کرد: تحول در آموزش و پرورش را مبتنی بر سند تحول از طریق تحول در متن و محتوای نظام آموزش و پرورش و به‌روز در نظام تعلیم و تربیت و یادگیری و یاددهی دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدارس ما باید سرزنده با نشاط باشند تا فرزندان‌مان از یادگیری از حضور در مدرسه احساس آرامش و شادی کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید روش‌های سنتی در اداره آموزش و پرورش را در راستای تحول بنیادین شروع کرده و برهمین اساس اتکای زیادی به مدرسه و سرمایه‌های موجود در آن داشته باشیم.

وی تصریح کرد:‌رئیس مجلس به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرده که باید یک بار برای همیشه معوقات فرهنگی بررسی، پرداخت و حل و فصل شوند.

بطحایی گفت: در سال ۹۷ تخصیص بودجه وزارت آموزش و پرورش ۱۰۸.۲درصد بوده است که معنایش دریافت ۸.۲درصدی بودجه بیش از پیش‌بینی‌ها بوده است. البته در بخش هزینه‌ای بودجه بیشتری را دریافت کرده‌ام اما در بخش تملک بیش از بخش هزینه‌ای بودجه دریافت کرده‌ایم. که این موضوع کمی بی‌انضباطی بودجه‌ای در این وزارتخانه ایجاد کرده است.

وی در پایان گفت: نباید مدیران آموزش و پرورش به ساختار بودجه بی‌توجه باشند. ضمن اینکه معلمان همواره در فراز و نشیب‌های آموزش و پرورش در کنار این وزارتخانه بوده‌اند.


انتهای پیام/
منبع:فارس
http://qomefarda.ir/7667
اخبار مرتبط

نظرات شما