صبوری اعلام کرد:

در پروژه های بازآفرینی شهری، اداره کل راه و شهرسازی نقش ناظر عالیه دارد

دبیرستاد بازآفرینی شهری پایدار قم گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پروژه های بازآفرینی شهری نقش خود را به دستگاه های بهره بردار تفویض کرده است و در واقع نقش ناظر عالیه را ایفا می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن بهشتی  در اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار قم اظهار داشت:بازآفرینی شهری در دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی قرار گرفته است و از اهداف آن می توان به برگرداندن ارزش های واقعی اجتماع محله، ماندگاری جمعیت بومی در محلات و ارتقای زیست ساکنان اشاره کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: برای نیل به این هدف، استفاده حداکثری از ظرفیت محلات و مشارکت اهالی در ساماندهی آن ضروری و مهم تلقی می شود.
وی با اشاره به این که بازآفرینی شهری مربوط و محدود به دولت و زمان خاصی نیست توضیح داد: برای بازآفرینی محلات هدف شهر قم در حدود 10 تا 12 سال زمان نیاز داریم که احتساب این امر، در ابتدای کار هستیم.
بهشتی گفت: هم مدیران استان از مدیران عالی کشور و هم اهالی محلات از مدیران استان درخواست های خود را در زمینه بازآفرینی شهری مطالبه نمایند تا بتوان هرچه سریع تر نسبت به تحقق اهداف آن اقدام کرد و شاهد حل مشکلات حوزه شهری قم باشیم.
در ادامه جلسه حسن صبوری ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد ستاد بازآفرینی در سال 97 اظهار داشت: امیدواریم در سال 98 اقدامات اساسی در دو حوزه عمران و کالبد شهری و حوزه اجتماعی در راستای هدف بازآفرینی شهری صورت پذیرد و این امر با مشارکت فعالانه اعضای ستاد، قابل دستیابی خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص ابلاغ موافقت نامه تبصره 18 بازآفرینی شهری توضیح داد: براساس این موافقت نامه 44 پروژه شهری با اعتباری بالغ بر 390 میلیارد ریال تعریف شده است که می بایست در سال 1398 عملیاتی شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد:در این پروژه ها عمدتاً به محلات آذر، دروازه قلعه، امامزاده ابراهیم، دروازه ری، نوبهار، بازار، خاکفرج، شهرک فاطمیه، قلعه کامکار و.... در قالب سه نوع بافت ناکارآمد میانی، تاریخی و سکونت گاه های غیر رسمی و با احداث مدرسه، احداث مراکز بهداشتی درمانی، احداث کلانتری، احداث خانه محله، سالن ورزشی، توانمندسازی در راستای مهارت آموزی ساکنین و ....توجه ویژه شده است.
دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار قم در پایان خاطر نشان ساخت: در انجام 44 پروژه مصوب موافقت نامه، اداره کل راه و شهرسازی استان نقش ناظر عالیه را ایفا می کند و در اجرای هر پروژه بنا به ماهیت آن، می بایست دستگاه های بهره دار به عنوان مجری طرح ورود داشته باشند.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/7785
اخبار مرتبط

نظرات شما