کارشناس مسائل بین‌المللی در گفتگو با قم فردا:

مسئله فلسطین یک خیانت آشکار حقوق بین‌الملل است/سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال جنایت علیه مردم فلسطین

کارشناس مسائل بین‌المللی با اشاره به سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال جنایت علیه مردم فلسطین، گفت: مسئله فلسطین یک خیانت آشکار حقوق بین‌الملل است.

مسعود اخوان فرد در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به تحولات اخیر در فلسطین، اظهار داشت: موضوع فلسطین سال هاست که به عنوان یک زخم در پیکر امت اسلامی وجود دارد و صهیونیسم بین الملل و رژیم نامشروع صهیونیستی به عنوان یک محصول مشترک استکبار جهانی و ارتجاع عربی با همکاری صهیونیست در منطقه قدرت نمایی می کند، در طول اشغال فلسطین تحولات مختلف و حوادث گوناگونی رخ داده است از جمله  جنایات صبرا و شتیلا و جنایات بی شماری که در بیت المقدس به عنوان اولین قبله مسلمان رخ داده است.

وی گفت: تحولات اخیر در فلسطین و شهر غزه به عنوان مرکز ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین در حال رخ دادن است درست در زمانی که مسلمانان فلسطین به مقاومت خودشان باور بیشتری نشان می دهند  و در عرصه مبارزه و مقاومت جدی تر و قوی تر ظاهر می شوند شاهد خشونت بیشتری علیه فلسطینیان هستیم که نشان دهنده چهره واقعی رژیم صهیونیتی است.

استاد دانشگاه تصریح کرد: حرکت های اخیر در فلسطین در راستای همین خوی خشن رژیم صهیونیستی است به ویژه در آستانه ماه مبارک رمضان این جنایات افزایش پیدا کرد که همین مسئله یک انگیزه مضاعف به مسلمان برای مقابله با ظلم و بیداد صهیونیستی می دهد.

مسئله فلسطین یک خیانت آشکار حقوق بین الملل است

اخوان فرد با اشاره به سکوت و بی تفاوتی مجامع بین المللی و کشورهای مرتجع عربی در خصوص جنایات در فلسطین گفت: اگر در سابقه مسئله فلسطین کمی کنکاش کنیم قضیه فلسطین به عنوان یک خیانت آشکار در عرصه حقوق بین الملل رخ می نماید در سابقه بین الملل دولت بریتانیا ملزم بود مانند سایر دولت های غربی بر استقلال و بازگشت مردم به مناطق اشغالی کمک کند اما یک باره بر خلاف تمامی تعهدات حقوق بین الملل شاهد اعلام رژیم صهیونیستی و شناسایی آن از طرف کشورهای مانند آمریکا و انگلیس بودیم.

سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال جنایت علیه مردم فلسطین

کارشناس مسائل بین المللی خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه کشورهای مدعی حقوق بشر انتظار چیزی جز شعار در خصوص مسئله فلسطین نیست و مدت ها است مردم فلسطین از مجامع بین المللی مأیوس هستند اما با این وجود باید مجامع حقوق بشری در خصوص کشتارهای فجیع از جمله کشتار زنان و کودکان و غیر نظامیان در فلسطین سکوت نکنند جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین کارزار جدیدی است تا مجامع بین المللی خودشان را اثبات کنند اما گویا مجدداً در این آزمون مردود شدند.

استاد دانشگاه گفت: رژیم های به ظاهر  مسلمان منطقه که فلسفه وجودی آن‌ها مسئله فلسطین است بسیار بد عمل کردند اگر به سابقه سازمان کنفرانس اسلامی مراجعه کنیم دلیل ایجاد سازمان کنفرانس اسلامی موضوع فلسطین است اما کشورهای به ظاهر اسلامی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی عکس العملی نشان نمی دهند و گویا از نظر این کشورهای مرتجع هنوز زمان آن نرسیده در خصوص این جنایات فجیع حرکتی انجام دهند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: مردم مسلمان کشورهای عربی نباید فریب رژیم های وابسته به مستکبرین را بخورند و خودشان وارد میدان عمل شوند.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/7867
اخبار مرتبط

نظرات شما