واکنش دبیر فدراسیون وزنه‌برداری به یک شایعه عجیب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

علی مرادی در فدراسیون وزنه برداری جای خود را به بهانه انتخابات به علیرضا خسروی داد و این اتفاق این رشته را تا حدودی در بلاتکلیفی فرو برده است. وزنه برداران جوان تا چندی دیگر باید در مسابقات جهانی شرکت کنند که هزینه اعزام آنها به فیجی فعلا تامین نشده و باید دید سرپرست فدراسیون چقدر در این امر موفق عمل می کند.


محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره وضعیت اعزام تیم جوانان به مسابقات جهانی ۲۰۱۹ به "ورزش سه" گفت: ما همه اقدامات لازم را برای اعزام تیم جوانان انجام می دهیم. من از نظر فنی هم بالای سر کار هستم و نظارت کافی را انجام می دهم. مطمئن باشید وزنه برداران جوان از نظر نظام وظیفه و سربازی مشکلی برای اعزام ندارند، اما بودجه ای باید برای سفر به فیجی فراهم شود. ما تا لحظه آخر به دنبال اعزام تیم خواهیم بود. الان بحث بیشتر مالی است که باید ببینیم آقای خسروی به عنوان سرپرست فدراسیون در رایزنی با وزارت ورزش می تواند آن را تامین کند یا خیر.


همچنین تست‌های دوپینگ پرتعداد در ماه‌های اخیر و حضور ماموران آژانس جهانی ضددوپینگ در اردوی تیم ملی وزنه برداری شایعاتی را به وجود آورده است. دبیر فدراسیون وزنه برداری در رابطه با اینکه مطرح شده برخی از داخل برای حضور ماموران وادا گرا می دهند، عنوان کرد: من نمی توانم بگویم که کسی از داخل گرا می دهد یا نه. اگر بگویم این اتفاق می افتد و نتوانم بگویم چه کسی این کار را می کند که درست نیست. ما این نظارت دقیق را به حساب فدراسیون جهانی می گذاریم. به هر حال فدراسیون جهانی روی کشورهای پرقدرت جهان زوم کرده و ما هم که در سال‌های اخیر روی سکوی جهانی همه رده های سنی بودیم، زیر ذره بین آنها هستیم.


وی ادامه داد: کشورهایی چون قزاقستان، چین، روسیه، ازبکستان و... در سال های اخیر به خاطر تست های مثبت با جریمه های سنگینی روبرو شدند، اما ما فقط در ۴ سال اخیر یک تست مثبت داشتیم. نباید اجازه دهیم ۲ سهمیه ای که در المپیک ۲۰۲۰ داریم، به یک سهمیه تبدیل شود. فدراسیون جهانی هم این نظارت خود را دقیق تر کرده تا بتواند وزنه برداری را در المپیک حفظ کند. خدا را شکر که وزنه برداری در لیست رشته های حاضر در المپیک ۲۰۲۴ هم هست.


بیرانوند در ادامه از آمادگی وزنه برداران برای دادن تست گفت و خاطرنشان کرد: وزنه برداران ما پاک و آماده هستند. ماموران وادا هر زمان که می خواهند بیایند و تست بگیرند. مشکلی برای ما ایجاد نمی کند. اصلا بیایند یک شعبه در ورزشگاه آزادی بزنند!



انتهای پیام/
منبع:ورزش سه
http://qomefarda.ir/7899
اخبار مرتبط

نظرات شما