عضو شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با قم فردا:

100 خانه بازی کودک در قم وجود دارد/ ضرورت تشکیل کمیته نظارت بر خانه‌های بازی در قم

عضو شورای اسلامی شهر قم بابیان این‌که 100 خانه بازی کودک در قم وجود دارد، گفت: فرماندار باید در این زمینه ورود کرده و کمیته نظارت بر خانه‌های بازی کودکان را برای نظارت بهتر و بیشتر تشکیل دهد.

حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به رد شدن لایحه ساماندهی خانه‌های بازی کودکان توسط شهرداری، اظهار داشت: هم‌اکنون در حدود 100 خانه بازی کودک فعال در شهر قم وجود دارد که تحت نظارت هیچ نهادی نیستند و سازمان‌هایی مانند بهزیستی که باید متولی این کار باشند اعلام می‌کند که ما متولی نگهداری کودکان هستیم و مهدهای کودک زیر نظر ما هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این مسئولان بهزیستی عنوان می‌کنند که خانه‌های بازی محل نگهداری کودکان نیست بلکه محل بازی کودکان است.

آتش زر بیان داشت: فرماندار سابق بر اساس نظری که در جلسات مختلف مطرح‌شده بود طی نامه‌ای خواستار نظارت سازمان فرهنگی هنری شهرداری بر این خانه بازی‌ها شده بود.

وی ادامه داد: شهرداری نیز بر همین اساس آیین‌نامه‌ای را تدوین کرده و به همراه لایحه به شورای شهر ارائه داد که بعد از بررسی در کمیسیون تلفیق درنهایت در صحن شورا رأی نیاورد.

آتش زر در پاسخ به این سؤال که آیا با این لایحه موافق بوده است، ابراز داشت: من موافق این لایحه بودم چراکه فرزندان ما در این خانه‌های بازی حضور پیدا می‌کنند و باید متولی و نهادی به‌عنوان ناظر بر کار این خانه‌های بازی نظارت داشته باشد.

وی بابیان اینکه باید از هر فرصتی که موجب افزایش اختیارات شهرداری می‌شود استقبال کرد، افزود: پذیرش ساماندهی خانه‌های بازی کودک نیز در همین زمینه است که باید شهرداری در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: شورای شهر دم از مدیریت واحد شهری می‌زند ولی از افزایش اختیارات این شورا واهمه دارد که این موضوع نادرست است.

وی بیان داشت: علاوه بر این شهرداری همواره هزینه‌های زیادی را برای تجهیز و نگهداری وسایل بازی در پارک‌ها و بوستان‌های شهر هزینه می‌کند به‌طور مثال سال گذشته برای ایمن‌سازی پارک‌ها و بوستان‌ها مبلغ 14 میلیارد تومان هزینه شد درحالی‌که متولیان خانه‌های بازی خصوصی هستند و شهرداری قرار نیست خودش هزینه کند.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/7928
اخبار مرتبط

نظرات شما