ترامپ قانون اضطراری ملی درباره سوریه را یک سال دیگر تمدید کرد

رئیس جمهور آمریکا در دستوری اجرایی قانون اضطراری ملی درباره سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کرد که بر اساس این قانون، تحریم‌ها علیه دمشق یک سال دیگر باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کاخ سفید خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه قانون اضطراری ملی درباره سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کرد تا بدین صورت تحریم‌ها علیه دمشق همچنان پابرجا باشند.

در اطلاعیه کاخ سفید آمده است: اقدامات و سیاست‌های رژیم سوریه از جمله (استفاده) از تسلیحات شیمیایی، حمایت از سازمان‌های تروریستی و ایجاد مانع در توانایی دولت لبنان برای اقدام موثر، ادامه تقویت رشد افراطی‌گری و فرقه گرایی، تهدید غیرمعمول و فوق العاده‌ای برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا به وجود آورده است.

در ادامه اطلاعیه آمده است: بنابراین بر اساس بخش 202 قانون اضطراری ملی، این قانون علیه دولت سوریه و با توجه به اقدامات آن برای یک سال دیگر تمدید می‌شود.

11 مه سال 2004 بود که «جرج بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا دستور اجرایی 13338 را صادر کرد که طی آن و با توجه به اقدامات دولت سوریه اضطراری ملی اعلام و تحریم‌هایی علیه افراد و نهادهایی اعمال شد.

دستور اجرایی 13338 مسدود کردن اموال افراد بخصوصی را مجاز دانسته و صادرات و بازصادرات کالاهایی را به سوریه ممنوع می‌کند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/8069
کلیدواژه: ترامپ قانون سوریه
اخبار مرتبط

نظرات شما