مسئول بسیج سازندگی سپاه قم:

655 جهادگر از قم به سیل زدگان امداد رسانی کردند/توزیع90هزارپرس غذای گرم در مناطق سیل زده

مسئول بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به اینکه به طور متوسط هرگروه جهادی هفت روز در مناطق سیل زده حضور داشتند، گفت: در این مدت 655 جهادگر در قالب 33 گروه جهادی به حادثه دیدگان خدمت رسانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  سرهنگ پاسدار علی دستوری پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج سازندگی در این سال‌ها روند تکاملی و رو به رشد داشته و در میان همه اقشار و متخصصین گروه‌های جهادی جهت اجرای فعالیت‌های تخصصی سازمان‌دهی شده و آماده خدمت‌رسانی در نقاط محروم هستند.

وی افزود: گروه‌های جهادی در استان قم با فعالیت‌های عمده اشتغال و کارآفرینی، فنی و عمرانی، بهداشت و درمان و فرهنگی استان و حاشیه شهر را پوشش می‌دهند، یکی از وظایف جهادگران ورود در عرصه‌های حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قم بیان داشت: فعالیت های اولیه و ضروری در مناطق سیل زده توسط گروه های جهادی اعزامی از قم انجام شده است و اکنون به دنبال ساخت مسکن برای سیل زدگان در همراهی با دولت و بنیاد مسکن هستیم.
وی اضافه کرد: به همین منظور، گروه های تخصصی عمران و ساخت و ساز بسیج سازندگی استان قم فراخوان شده اند و داوطلبان فعال در این گروه ها برای آغاز مراحل ساخت واحدهای مسکونی سیل زدگان آمادگی کامل دارند.
مسئول بسیج سازندگی قم ادامه داد: ساخت منازل مورد نیاز سیل زدگان کار بزرگی است که نیاز به کمک های مردمی دارد و در این رابطه طرح هر مسجد یک منزل می تواند نقش موثری در جبران محدودیت های اعتباری و سرعت بخشیدن به روند ساخت و ساز ها در مناطق حادثه دیده داشته باشد.

 655 جهادگر از قم به سیل زدگان امداد رسانی کردند
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این مدت 655 جهادگر در قالب 33 گروه جهادی از این استان در مناطق سیل زده کشور حضور یافتند و به حادثه دیدگان خدمت رسانی کردند.
وی افزود: به طور متوسط هرگروه جهادی هفت روز در مناطق یاد شده مستقر بودند که بدین ترتیب چهار هزار و 585 نفر روز اعزام از سوی بسیج سازندگی قم برای کمک به سیل زدگان انجام شده است.
دستوری با اشاره به این که گروه های جهادی این استان از همه اقشار بسیج همچون طلاب و دانشجویان بودند، بیان کرد: این جهادگران در سه استان لرستان مناطق چگینی، معمولان و پلدختر، خوزستان مناطق سوسنگرد، شوش و حمیدیه و گلستان در مناطق آق قلا و گمیشان مستقر بودند.
وی ادامه داد: اقدامات اولیه در خصوص برقراری راه های دسترسی، ایجاد زیرساخت های مورد نیاز همچون آب و گاز رسانی، پاکسازی و لایروبی منازل، توزیع اقلام مورد نیاز مردم و کمک به شستشوی قالی های سیل زدگان انجام شده است و هم اکنون برنامه ریزی برای ایجاد اسکان دایم مردم در مناطق سیل زده در اولویت قرار دارد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قم گفت: نیروهای جهادگر بسیجی استان قم در کنار اقدامات یاد شده، فعالیت های گسترده ای نیز در زمینه های بهداشتی و درمانی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان به انجام رساندند.
وی عنوان کرد: مردم استان قم بیش از 2 میلیارد تومان نقدی و غیر نقدی به سیل زدگان کمک کردند و 236 واحد مسکونی و 30 مورد کوچه و خیابان، 90 هزار پرس غذای گرم تهیه و توزیع و 350 نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شد.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/8080
اخبار مرتبط

نظرات شما