اردوغان: هزاران کودک در جنگی کثیف علیه یمن قربانی می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه شنبه شب در یک مراسم افطار در استانبول با انتقاد شدید از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جنگ علیه یمن و عدم توقف حملات آن‌ها در ماه مبارک رمضان گفت: «هزاران کودک بی‌گناه در نتیجه یک جنگ کثیف، قربانی گرسنگی و قحطی می‌شوند.»

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: «طبق عادت هرساله در ماه مبارک، دشمنان انسانیت و اسلام تلاش می‌کنند، فضای این ماه مبارک را مکدر کنند.»

وی به تحولات اخیر در نوار غزه و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در این باریکه اشاره کرد و افزود: «قدرت اسرائیل وام دار سکوت مجامع بین المللی است و برای آن که جهانیان از ماهیت اقداماتش آگاه نشوند، رسانه‌ها و گروه‌های امدادی را مورد هدف قرار می‌دهد.»

رئیس‌جمهور ترکیه گفت اسرائیل بر این باور است که با حمله به سازمان‌های امدادی و با تحمیل گرسنگی و فقر به فلسطینی ها، می‌تواند به آنان درس فراموش نشدنی بدهد.

وی با اشاره به مشکلات جهان اسلام افزود: از لیبی گرفته تا روهینگیا، سومالی، افغانستان و عراق همگی گرفتار جنگ و مشکلات هستند.

اردوغان همچنین بدون اشاره مستقیم به آمریکا افزود: «کسانی که میزبان توطئه‌گران در قلمرو کشور خود هستند و تلاش می‌کنند یک رئیس‌جمهور منتخب در ونزوئلا را سرنگون کنند نمی‌توانند درباره دموکراسی برای ما سخنرانی کنند».

رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر ترور وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی را یادآوری کرد و افزود: «عربستان سعودی هنوز هیچ توضیح رسمی را درباره قتل خاشقجی ارائه نداده است. عدالت کجاست؟ کشور‌های غربی در آزمون صداقت مردود شدند».




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/8148
اخبار مرتبط

نظرات شما