عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ماه رمضان بهترین فرصت برای دوری از گناهان و پالایش روح است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ماه ضیافت الهی را فرصت دوباره خداوند به بشر برای پالایش روح و دور شدن از گناهان دانست.

آیت الله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با تشریح برخی ویژگی های ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، به عنوان ماه بهار قرآن معرفی شده است و به همین دلیل، انس با قرآن و تلاوت آن همراه با تدبر در آیات الهی، زمینه ساز پالایش روح انسان و کسب معنویت های فراوان در این ماه خواهد بود.

وی افزود: وقتی در روایت می خوانیم که نَفَس های انسان در این ماه، تسبیح شمرده و برای انسان ثواب نوشته می شود؛ به این معناست که حساب و کتاب الهی در این ماه به شکل دیگری است تا رحمت خاص الهی آشکار شود.

عدم استفاده از فرصت های زودگذر ماه رمضان به حسرت می انجامد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین فرصت ماه رمضان را فرصتی کوتاه دانست و بیان داشت: این فرصت یک ماهه خیلی زود تمام می شود و از این رو بر همه ما فرض است که آن را مغتنم شماریم تا پس از پایان آن کمتر حسرت بخوریم.

بهترین عمل در این ماه به فرموده پیامبر (ص)، ترک گناه است
این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بااشاره به روایت نبی مکرّم اسلام (ص) که بهترین عمل را در این ماه، ترک گناه دانسته اند اضافه کرد: قطعا پاداش این ترک معصیت، آمرزش بندگان خواهد بود که البته امید است تا بندگان خدا، این پاک شدن خود از گناهان را قدر بدانند و تلاش کنند تا این ترک گناه و معصیت را نه تنها در ماه مبارک رمضان بلکه به طول سال تسرّی دهند و عبد و بنده بااخلاص خدا باقی بمانند.

آیت الله ممدوحی همچنین به دیگر ویژگی این ماه باعظمت اشاره کرد و گفت: فرصت تبلیغ دین خدا از دیگر ویژگی های این ماه است؛ چراکه دل های بندگان خدا در این ماه برای پذیرش حق و حقیقت آماده تر است و از این رو شایسته است تا بهترین استفاده ها از این فرصت انجام شود.  


انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/8149
اخبار مرتبط

نظرات شما